Het is nu di aug 14, 2018 7:47 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Vegetarisch?
Geplaatst: do dec 04, 2014 9:32 am 

Het schijnt dat een groot deel van onze hamburgers, kroketten en ander fast food al jarenlang met insekten -en sojameel vermengd worden. De vleeseters onder ons hebben dus al meer insketen geproefd dan ze denken :-)

Berichttitel: .
Geplaatst: vr dec 05, 2014 5:35 pm 

.

Laatst bijgewerkt door Elora Willow op ma maart 09, 2015 5:29 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Geplaatst: vr dec 05, 2014 5:41 pm 

Goed nieuws, Elora! Zes keer per jaar is nog best een goede deal, lijkt me zo.

Geplaatst: wo dec 24, 2014 6:43 am 

Fijn dat je er over uit gekomen bent met je moeder!

Ik zit met een verschrikkelijk westerse afkeer van het eten van insecten, maar zie er verder geen problemen mee. Ik zou ze inderdaad graag als poeder te koop zien (zolang ik maar geen pootjes in mijn mond voel, of schildjes voel kraken), of verwerkt (al een ik vrijwel geen verwerkte producten). Het is idd waar dat we al insecten eten, o.a. die roze kleur van roze koek komt van schildluizen.

Toen ik nog volledig vegetarisch at, vermeed ik dat ook. Insecten zijn net zo goed dieren, dat ze niet zo aaibaar zijn als koeien verandert daar niets aan. En net zoals zoogdieren voelen ze pijn, ik zou het dus ook niet ok vinden om ze levend te braden of eten. Maarja, hoe maakt je een insect humaan af? hehe

Biologische teelt zou ik ook belangrijk vinden. Een kakkerlak geeft er echt niet om of hij in een plastic doos zit, of op een stuk aarde, maar de voeding die zo'n beest krijgt, en de bestrijdingsmiddelen die eventueel gebruikt worden maken wel heel veel uit voor de uiteindelijke voedingswaarde. En het lijkt me belangrijk om te kijken naar de milieu belasting. Een kakkerlak is net zo goed een extra stap in de voedselketen die grondstoffen kost, en ik weet eigenlijk helemaal niet of de kweek wel efficienter is dan die van vlees vee.

Geplaatst: wo dec 24, 2014 5:08 pm 

Nou zeg je me iets ja, karmijnkleurstof van de schildluizen, dat is toch in feite schildluizenbloed?
Zoiets hoorde ik ooit op tv, ben dat gaan onderzoeken en besloot geen roze koeken meer te eten of iets dergelijks dat er ook onnatuurlijk uitzag. Dit was vanwege de religieuze bloedkwestie van de Wachttorengenootschap, maar ik heb het hen nooit gevraagd hoe zij daarover denken, ik vergat steeds.
Maar ergens anders vind ik het nu wel overdreven van mijzelf, en denk ik, ach ja, wtf, geniet gewoon van het leven :mrgreen: :lol:

Geplaatst: zo jun 11, 2017 1:29 pm 

Boireann Elois schreef:
Hoihoi!
Ik ben benieuwd hoe jullie denken over het eten van vlees. Het valt me namelijk op dat veel heksen vegetarisch zijn, terwijl ik dit op school bijvoorbeeld nauwelijks tegen kom. (...)

Wat mooi om dit onderwerp hier tegen te komen.
Ik ben begonnen als vegetariër omdat het eten van vlees me tegen stond. Toen ik ontdekte dat andere dierlijke producten ook veel leed eisen (zoals leer), vond ik het niet moeilijk om veganist te worden. In mijn ogen sluit dat mooi aan op de regel 'Doe wat je wilt mits je niemand schaadt'.

Geplaatst: wo okt 25, 2017 7:33 am 

Hoi allemaal! Het is al even geleden dat ik dit topic ben gestart, nog als vleeseter, en ik denk dat het wel grappig is om te vermelden dat ik sinds kort veganist ben geworden haha. Ineens schoten mijn ogen open en besefte ik me dat ik geen dierlijke producten meer wilde eten. Voor de dieren niet, voor het milieu niet en voor mijn eigen gezondheid niet. Ik vind het wel interessant om mijn oude berichten hier en de discussie weer terug te lezen ^^

Geplaatst: wo feb 21, 2018 7:51 am 

Wat grappig :)

Zelf eet ik nog altijd wel vlees :P Inmiddels heb ik ook een paar extra soorten kakkerlakken die nog een stuk groter worden/zijn dan de Argentijnse Blaptica dubia :) Als de koloniën eenmaal goed gaan draaien wil ik ze best af en toe eten als vleesvervanger :)

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Alle tijden zijn GMT + 1 uur