Het is nu do aug 16, 2018 6:22 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Hard op nadenken
Geplaatst: ma feb 25, 2013 10:49 am 

Ooit een moment gehad in je leven waarbij je dacht "Zo kan dit eigenlijk niet verder" Maar niet wetend waar je moet beginnen?

Ik vroeg mezelf laatst af of ik ooit iets met volle overgave heb gedaan en mijn antwoord was Nee. Ik mis heel erg balans in mijn leven.

Ik doe een hoop dingen een beetje, maar wel goed, maar zonder overgave of passie. Ik heb een hoop lieve en geweldige vrienden, die met de jaren ook hun eigen weg zijn gegaan en daardoor zie ik ze ook minder dan ik zou willen. Ik mis mijn vriendinnen om mee te kletsen en mijn problemen mee te delen en als dit soort dagen wel voorkomen ben ik verschrikkelijk dankbaar hiervoor.
Ik ben verdeeld tussen spiritualiteit en nuchterheid, jaloers op degene die hun weg hierin wel hebben kunnen vinden.
Zelfs in mijn kleding stijl ben ik een mengelmoes van rock chick naar fifties huisvrouw tot fairie.

Nu moet ik op 26 jarige leeftijd nog niet klaar zijn in mijn zoektocht in het leven maar ik sta zelfs nog niet op een kruising in mijn leven maar nog steeds naar het pad naar die kruising.

Aan het eind van dit jaar ga ik trouwen en we zijn bezig met ons huis te zoeken, zal dit mijn eerste kruising zijn?

Hoe vind ik de passie in mijn leven om mij vol overgave ergens op toe te zeggen en mijn uiteindelijke pad te volgen...

Berichttitel: Re: Hard op nadenken
Geplaatst: ma feb 25, 2013 12:12 pm 

Ja, dit herken ik wel een beetje. Alsof je even niet meer weet welke richting je op moet.
Ik doe nu hypnotherapie om wat dingen te verwerken en om te ontdekken welke richtingen er voor mij zijn. Misschien ook een tip voor jou? :)

Geplaatst: ma feb 25, 2013 4:31 pm 

Ik herinner me zo'n moment. Ik was 22 een half jaar getrouwd en ik dacht is dit het nu. Ik huilde terwijl ik op gasten zat te wachten in mijn perfect opgeruimde en schoongemaakte huis omdat het allemaal te perfect was en zo inhoudloos, en dacht dat ik in het verkeerde leven zat. Hoe was ik daar gekomen. Ik had me beter af kunnen vragen waarom ik daar bleef. Ik ben gebleven en het is nooit verandert, het bleef inhoudloos en passieloos, van buiten zag het er leuk uit, maar uiteindelijk ben ik het grootste deel van dat leven overspannen geweest, en daarna nooit meer. Daarna werd het leuk.

Doe wat onverwachte dingen met zijn twee om te ontdekken of het erin zit die passie, in jullie leven en in jullie relatie. Ga op reis zonder bestemming kijk waar je uitkomt en hoe je je handhaaft. Doe iets wat je graag wilt maar eigenlijk niet durft, ga op avontuur.

Geplaatst: ma feb 25, 2013 6:13 pm 

Als je het leven in perioden van 7 jaar verdeelt (doen vele psychologen) dan kan je zien dat je bijna bij je 5e zevenjaarsperiode bent aanbelandt. Die periode staat voor zekerheden bouwen, jezelf settelen, kiezen voor vastigheid. Maar dan moet je wel weten wat je ligt, wat je fijn vindt en wat je echt wílt.
In deze periode krijgen veel mensen het gevoel: "is dit het nou?", de mensen díe dit gevoel krijgen hebben in hun 4e zevenjaarsperiode te weinig hun vrijheidsimpulsen doorleefd (dat is het thema van die periode).
In die tijd, daar zit je nog in dus, zoek je uit wat bij je past, wat je passie is, waarmee je in je element bent, wat je aan de wereld wilt geven.
In de 5e zevensjaarsperiode zoek je mensen die bij dit beeld passen, om je toekomst mee op te bouwen.

Ik zie aan je bericht dat je weinig wilskracht en vuur toont voor de dingen die je doet, doe je wat je echt leuk vindt? Doe je de dingen van je passie, heb je ontdekt waar je passie ligt?
Je bent in je element als je doet waar je talenten liggen en waar je hart naar uit gaat (interessant filmpje van Ken Robinson: http://www.youtube.com/watch?v=3TAqSBMZDY8 )
Als je in je element bent voel je je veilig om van daaruit nieuwe dingen te ontwikkelen en te leren.

Vergeet alleen 1 ding niet, je mag je hele leven zoekende en aftastend zijn, je stijl en je eigen way of life ontwikkelen.

Je hoeft niet 1 handelsmerk kleding te hebben die bij jou hoort, waarom zou je niet meerdere stijlen dragen? Doe waar je je prettig en veilig bij voelt.

Doorleef je vrijheidsimpulsen.

Wat Haagje zegt: doe onverwachte dingen, zoek je passie.

Geplaatst: ma maart 18, 2013 9:54 am 

Ik heb dat ook wel van tijd tot tijd dat ik niet weet of dit het allemaal wel zo is.
Als ik in deze fase terecht kom schrijf ik op wat de negatieve punten van mijn situatie zijn en wat de positieve zijn dit helpt mij dan wel vaak een keuze te maken naarmate de positieve en de negatieven zich opstapelen in mijn kladblok.

Geplaatst: ma maart 18, 2013 9:59 pm 

Hello Sapphire

Passie gaat weg op ten duur.
Soms denk ik dat wij gekken zijn als wij op zoek zijn naar dromen en passie.
Misschien het draait allemaal om luciditeit. En ook een deel verantwoordelijkheid.
«Ik ben verdeeld tussen spiritualiteit en nuchterheid»... wees niet verdeeld: in plaats daarvan, zoek balans.

Ik ben zeker dat jij iets "volle overgave" ooit hebt gedaan. Alleen, soms, eisen wij te veel van onszelf. En we geven niet zelf de waarde van onze acties.
Aanvaard het moment zoals het is. "Het is goed? Geweldig. Het is slecht? Ok!"

Het leven heeft altijd ups en downs.
Don´t just follow "dreams"... because that is what they are: a dream. Once you wake up, "the shit hits the fan"...again!
Gewoon de werkelijkheid te zien zoals die is, en leren "hoe om te swingen in het leven"

Ik ben 10 jaar ouder dan jij ... en ofc ik herken jou woorden. En Ik ga je een geheim vertellen: Het kan alleen maar beter worden :)
Als alles was "rechts" in het leven, ohhh hoe saai het zou zijn.

Geplaatst: do maart 21, 2013 12:48 pm 

Ik had deze post ook op de facebookpage van Belise gezet.

Ik weet niet meer of ik het hier of daar heb gelezen, maar iemand vroeg me wat is je passie? Waar wordt je blij van?
Ik denk dat ik die wel heb gevonden, want het eerste antwoord wat me te binnen schoot is beeldbewerking. (Ik ben fotograaf en ik kan hele mooie dingen maken van niets in photoshop als ik het zelf mag zeggen :))

Ik was bezig met een beeld voor een klant en ik bedacht me ineens "wow dit is echt heel gaaf om dit beeld zo tot stand te zien komen en dat heb ik gemaakt"

Ik heb een hoop dingen die ik leuk vind om te doen zoals tekenen, sieraden maken en ik probeer mezelf te leren tatoeëren (met de juiste spullen wees gerust geen naalden en Indische inkt ;)) Dit vind ik allemaal heel leuk om te doen maar wat ik echt geweldig vind is het beeldbewerken!

Zelfde geld voor mijn stijl. Ik pas me heel erg aan aan wat voor emoties en gevoel ik heb op een dag. Ik ga meerdere periodes door waarbij ik regelmatig wissel van kleding stijl. Van rock chick naar nette fifties dame met een jurkje aan, van pixie naar gothic, maar ik denk dat ik me op dit moment het meeste thuis voel in de Gothic stijl en me daar even bij houd en misschien is dat volgende maand weer iets heel anders en dat is prima!

Het deed me heel erg goed om iedereen z'n reacties en adviezen te lezen en te weten dat ik niet de enige ben die dit doormaakt of doorgemaakt heeft.

Bedankt!

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur