Het is nu di sep 25, 2018 9:43 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

[ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Transgender, prima of slecht?
Geplaatst: za maart 02, 2013 12:25 am 

Melchior schreef:
@Haagje: Een slecht grapje van Moeder Natuur? Ik vind het erg onrespectvol om het zo te benoemen. Zowel voor de personen die hiermee moeten dealen, als ten opzichte van Moeder Natuur zelf.

Dan heb je mijn bericht niet goed begrepen.

Geplaatst: za maart 02, 2013 10:11 am 

Haagje.webweefster schreef:
Melchior schreef:
@Haagje: Een slecht grapje van Moeder Natuur? Ik vind het erg onrespectvol om het zo te benoemen. Zowel voor de personen die hiermee moeten dealen, als ten opzichte van Moeder Natuur zelf.

Dan heb je mijn bericht niet goed begrepen.

Dat vraag ik me af, maar als jij dat zo ziet...so mote it be....

Geplaatst: za maart 02, 2013 2:39 pm 

Ik vind dat je geluk niet buiten jezelf moet/kunt zoeken.
Voor mij zitten geluk en liefde in iemands Hart :) .

We leven in een maatschappij die veel van ons verwacht. Een maatschappij die constant aan ons trekt, dingen vraagt, de lat hoog legt en een zeer hoge druk op ons uitoefent. En als je niet aan die verwachtingen voldoet hoor je er niet bij. Dan wordt je als ‘’anders’’ gezien en in een donker hoekje weg geduwd Als je er niet bij hoort wordt je gezien als herrieschopper, rebel, vreemd, gestoord en tel je niet meer mee.

Gelukkig zijn is jezelf zijn, doen wat je graag doet, daar goed in zijn en daar voldoening, geluk en liefde uit halen.
Kinderen weten dat heel goed maar hoe ouder ze worden hoe meer onzin er wijs wordt gemaakt. Zo ontstaat er een schapenmaatschappij. Schapen die niet meer in staat zijn om voor zichzelf denken. Een schapendag ziet er als volgt uit. Vroeg wakker worden, eten, werken, naar huis, eten, tv kijken, slapen. Alles op routine, dezelfde mensen, dezelfde patronen, dag in, dag uit. Het klinkt als een gevangenis, ver weg van jezelf, geen contact meer met je hart, een dikke muur die je eigen ik verbergt uit angst.
We zoeken veel geluk buiten onszelf (matrialisme, uiterlijk).

Liefde en geluk liggen verborgen in jezelf, in je eigen hart dat heel goed weet wat je wilt en waar je naar verlangt. Rust zul je nooit vinden als je altijd maar zoekt buiten jezelf, wegvlucht voor de waarheid en altijd druk bezig bent zonder naar het kloppen en de wil van je eigen hart te luisteren. Dat is de drukke maatschappij, altijd bezig zijn, alles bijhouden want daar ”moet” je gelukkig van worden. Denk voor jezelf na. Waar wordt jij gelukkig van? Als je echt rust (liefde en geluk) wilt, zoek dan in je zelf (meditatie). Je zult een nieuwe, je echte jij ontdekken en een wereld vol met kleur. Het gaat erom waar jij gelukkig van wordt en niet wat een ander denkt waar jij gelukkig van wordt. Geluk hangt voor mij niet af van wat anderen vinden of denken (b.v. hoe (of wie) een ander vind dat je zou moeten zijn of hoe je zou moeten leven). Deze maatschappij is materialistisch rijk maar geestelijk gezien ontzettend arm. Wil jij leven zonder diepgang? Zonder avontuur? Zonder groei, ontwikkeling en bewustzijn? zonder "jezelf" te zijn?
Dan behoor je tot de schapenmaatschappij (volgers zonder een eigen mening of denken).

Stel jezelf eens voor, een maatschappij waarbij iedereen elkaar helpt en aan mooie nieuwe projecten werkt.
Een persoonlijke maatschappij met een warm hart naar iedereen toe.
Iedereen mag zichzelf zijn (persoonlijkheid).

"Acceptatie van een bewustzijn" :D .
Ik zou willen dat alle mensen anderen zo zouden zien.

Dit is mijn verkorte visie van geluk (liefde).
Vandaar mijn eerdere reactie "als iemand maar gelukkig is" ;) .

Geplaatst: za maart 02, 2013 7:50 pm 

Mooi geschreven Enigma! Hoe mooi zou de wereld zijn als iedereen kon zijn wie hij wilde zijn. Als ik mijzelf neem dan kan ik wel zeggen dat ik gelukkig ben en het goed heb getroffen, zelfs nu op dit moment nu mijn omstandigheden verre van ideaal en ik mij zelfs ernstig zorgen zou moeten maken omdat ik weleens mijn bezittingen zou kunnen verliezen voel ik me rustig en gelukkig. Ik ben niet meer aan materiële zaken gehecht. Van kinds af aan ben ik geaccepteerd zoals ik was, ook al was ik anders, dan de mainstream, mijn familie vond mij goed en dat straalde ik naar buiten uit. Ik ontwierp al vroeg kledingstukken en petjes en hoedjes en droeg dat ook gewoon. Iets wat in die tijd best wel bijzonder was. Nooit ben ik gepest en die ene keer dat er een poging toe gedaan werd mislukte dat zo faliekant omdat ik best wel kon accepteren dat iemand iets niet mooi vind. Ik besef dat het een groot goed is dat ik altijd zo zeker van mijzelf ben geweest ook bijvoorbeeld naar de andere sekse toe, ik heb me altijd gelijkwaardig gevoeld. Ook wat hekserij betreft, ik zat alleen een tijdje in de heksenkast omdat dat het in die tijd iets was wat ik voor mezelf wilde houden, niet met andere mensen wilde delen. Maar toen ik er uit kwam vond ik alles ook zo vanzelfsprekend dat ik daar ook nooit nare opmerkingen of afwijzende reacties heb gehad. En dan heb ik het over een hele tijd geleden, van voor het internettijdperk.

Maar ik trek soms mensen met tragische levens aan, mensen die niet zoveel geluk hebben met acceptatie als ik heb gehad. Ook al laten ze hun mooie gezicht aan andere zien, mij laten ze soms ook even mee kijken in de donkere krochten van hun bestaan. Ik voel hun pijn, ik ben erg empathisch op dat gebied. Ik weet dat de wereld niet enkel liefde en licht is, maar dat er ook schaduw en duisternis is. En ondanks mijn geluk heb ik dat zelf ook gekend, ik weet wel wat het is om aan de zelfkant van de samenleving te leven. Ik gun die mensen juist hun geluk, ik accepteer ze, het is niet van mij dat ze te vrezen hebben, maar van de schapenmensen, die alles wat niet schaapachtig is veroordelen en soms ook proberen te vernietigen.
Mijn liefde voor Moeder Natuur is eindeloos, ondanks haar slechte kanten. Want heus niet alles is licht en liefde, Moeder Natuur zal altijd overwinnen, maar perfect is zij niet. Ik accepteer al haar kanten, ook al vind ik niet alles even goed en sommige dingen ook ronduit slecht. Volgens mij getuigd dat echt wel van respect.

Geplaatst: zo maart 03, 2013 12:03 am 

@ Haagje.
Wat mooi dat jij het leven al zo jong op zo`n positieve manier hebt ervaren en dat je al zo zeker in het leven stond :) .
En dat je geaccepteerd werd om je anders zijn, lang geleden voor het internettijdperk (heeeeel lang geleden ;) :P) .

Mijn leven gaat niet over Rozen, ik heb nooit veiligheid gekend.
Ik zie mij niet als slachtoffer en weet dat iedereen zijn eigen lessen heeft (rugzak).
"Angst loslaten" is de weg naar geluk, tenminste dat is zoals ik dat ervaar.
Dat is in het begin niet makkelijk, maar word steeds makkelijker.

Ook ervaar ik dat juist de mens met hun "EGO" die krochten, schaduw en duisternis creeerd en niet "moeder Aarde" zelf.
En ik weet dat jij respect voor haar hebt :) .

Je schreef: Een slecht grapje van Moeder Natuur? Ik vind het erg onrespectvol om het zo te benoemen. Zowel voor de personen die hiermee moeten dealen, als ten opzichte van Moeder Natuur zelf.

Ik begrijp wat je daarmee bedoelt :) .
Internet is en blijft een lastig medium om duidelijk je gevoelens over te brengen, waardoor woorden, meningen of stellingen snel verkeerd geinterpreteerd kunnen worden ;) .
.

Geplaatst: zo maart 03, 2013 7:39 pm 

Enigma schreef:
@ Haagje.

Je schreef: Een slecht grapje van Moeder Natuur? Ik vind het erg onrespectvol om het zo te benoemen. Zowel voor de personen die hiermee moeten dealen, als ten opzichte van Moeder Natuur zelf.

Ik schreef het hier bovenstaande niet, dat was een reactie van iemand die mij onrespectvol noemde.

Geplaatst: zo maart 03, 2013 9:29 pm 

Wahahaha verkeerd :O

Het is hier ook erg hectisch in huis en ik ben snel afgeleid :)
De reacties die je in dit topic eerder poste en ik bedoel dat ik je juist goed begrijp ;) :)

Ik kan er nu niet zo uitgebreid op reageren.
I weet het ook ff niet meer hier thuis, sorry :(

Geplaatst: ma maart 04, 2013 6:24 pm 

Geeft niet Enigma, ik hoop dat de rust weer een beetje terug is gekeerd.

Geplaatst: ma maart 11, 2013 8:35 am 

Ik vind dat we iedereen de keuze moeten laten om te doen denken en laten wat hij of zij wilt.
als iemand lichamelijk en emotioneel zo sterk de behoefte hebt om zich te laten veranderen moeten ze dat vooral doen. Ik vind dat ik geen inzicht heb in waarom iemand uberhaupt dit zichzelf lichamelijk zou willen laten ondergaan met alle gevolgen van dien en ik denk ook niet dat dit te begrijpen is behalve als je zelf zon lichamelijk en emotionele behoefte hebt. Ik moet het voor een gedeelte wel eens zijn met hagazussa: waarom zou je genoegen nemen met lichaamsdelen die gemaakt zijn en niet functioneren? Ik begrijp dat niet en je kan dat ook niet begrijpen. Misschien dat op een dag de wetenschap zover is dat het mogelijk is het wel helemaal na te produceren? ik denk werkelijk van niet. dat zou dicht bij het genetisch manipuleren zijn en veel mensen zullen er ook erger op tegen zijn dat iemand zou veranderen van gender dan nu.

Geplaatst: do maart 28, 2013 1:28 am 

Er zijn mensen die zeggen dat je zelf het lichaam en het gezin kiest waarin je geboren wordt, omwille van de lessen die je in dit leven wil leren.

Dat vind ik een mooie, troostrijke gedachte (al ben ik er nog niet achter of ik dat ook denk), omdat ze je ertoe aanzet te berusten in de situatie zoals die is.

Natuurlijk maakt het idee dat je zelf dat "verkeerde" lichaam hebt gekozen het proces dat je moet doorstaan niet
mooier of makkelijker, maar het maakt je wel ontvankelijk voor de eventuele inzichten die dat proces met zich meebrengt.

En die inzichten vormen misschien wel de enige mogelijke troost.

Zelf ken ik niemand die een transgender zou be- of veroordelen, maar misschien ben ik wat dat betreft wel een beetje bevoorrecht.

Ik vind nog een hoop liefde in de wereld, ook voor mensen die "anders" zijn.

[ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur