Het is nu di sep 25, 2018 10:40 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Transgender, prima of slecht?
Geplaatst: ma feb 01, 2016 3:32 am 

Ik heb haar (Jazz) gezien op de tv zender TLC en op youtube. En ze is onwijs knap! ;) zeg dat wel <3

Wel bijzonder dat ze er zo vroeg bij was. Ook heb ik grote respect voor haar ouders. Ik zou er vanaf begin af aan geen problemen mee hebben als mijn eigen kind transgender is, want waarom wel? Ik zou mijn kind ook zo vrij mogelijk opvoeden :D Respect! Haar ouders mogen wel in het zonnetje worden gezet. Ik vind kinderen prachtig die zo zijn :roosje:

Op TLC was er dus zo'n programma over transgenders. De mooiste transgenders vind ik persoonlijk, zij die op jonge leeftijd ermee beginnen. Want op oudere leeftijd staan al vele hormonen op zijn plaats en ben je al grotendeels gevormd. Neem bijvoorbeeld "Caitlyn Jenner". Bij haar zie ik toch duidelijk dat het een man is. Ze zal vast wel een heel aardige vrouw zijn, zonder vooroordelen en dat soort dingen. Op jongere leeftijd kan een kind als jongen bepaalde mannelijke hormonen op tijd doen blokkeren en bijvoorbeeld de vrouwelijke hormonen aan toevoegen deze aan te moedigen.

Waarschijnlijk wilde Caitlyn Jenner dit vroeger ook of wist ze niet beter. In sommige culturen is het helaas eenmaal taboe of verboden. Met culturen bedoel ik dus ook onderling in gezinnen, families, scholen, steden, dorpen en gemeenschappen of in kenniskringen. En dat cultuuraspect heeft ook niets met geloof te maken; genoeg heidenen/ paganisten die zich conservatiever en bekrompener opstellen dan enig ander godsdienst :mrgreen:

Als je op een school zit waar je geaardheid geaccepteerd wordt door je schoolkameraadjes en de leraar, dan heb je dat mee. Daarnaast moet je gezin dit goedkeuren of jou erin vrij laten. En dat hangt helemaal vanaf in de sfeer waarin je opgroeit; welk 'propaganda' je als kind met de paplepel in krijgt. Als je bijvoorbeeld in een klas komt waarin door jongens vaker gevochten wordt en kwade lef een grote punt is, dan zul je het als jongen vast moeilijker hebben om je als een meisje voor te stellen. Of je vader grote mannelijke verwachtingen van je hebt en graag de man in zijn zoon wilt zien. Het schamen voor je familie, je kameraadjes en de situatie waarin je verkeerd kan een rol spelen dit niet te doen.

Het zou mooi zijn als wij in een wereld kunnen leven waarin wij allemaal vrij kunnen zijn om op te groeien en te leven zoals wij dat graag zouden wensen, maar helaas geld dat bij lange niet voor iedereen. Dat zou de wereld toch een stuk mooier maken, zoals ik dat dan noem;
~een stuk meer paradijselijk.

Ik ben benieuwd wat jullie bevindingen hierover zijn?

ps: dat er al is overgeschreven, houd niet in dat er niets over geschreven meer hoeft te worden. Ik heb de beginnende berichten nog niet eens gelezen! (wil ik best eens doen, rustig op mijn gemakje).

Geplaatst: wo apr 27, 2016 8:16 am 

Het trans-gender is mede door de dogmatische "Gendermainstream"-ideologie een niet makkelijk te beoordelen probleem.

Allereerst kunnen we vaststellen dat de wereld zich polariseerd in mannelijke en vrouwelijke bewustzijn-qualiteiten.
Deze mannelijke en vrouwelijke bewustzijn-qualiteiten komen zowel bij mannen als bij vrouwen voor. echter meestal overwegend in het corresponderende geslacht.

Even een paar voorbeelden:

mannelijk_______________________________________vrouwelijk
- naar buiten georiênteerd __________________ - naar binnen georiênteerd
- is gefocused op het detail__________________- blik voor het ganse
- denkt in begrippen, analytisch, logisch,_______- denkt holistisch en in beelden, maakt analogiên,
linear, in voorop gegeven patronen____________heeft eigen ideên, is fantasievol en creatief
- analytische realist ________________________- zwevende idealist
- is actief en dominant______________________- is ontvankelijk en offervaardig
- materialistisch en op "deze zijde" gericht_____- is spiritueel en op "gene zijde" gericht

Zoals reeds gezegd uiten de bewustzijns-qualiteiten zich vooral in het coresponderende geslacht, echter in verschillende verhouding.
Maar zelfs als iemand meer bewustzijn-qualiteiten van het andere geslacht in zich vertegendwoordigt, blijft een man een man en een vrouw blijft een vrouw.

Dan komen er noch enkele andere faktoren erbei, die door psychische stress-faktoren veroorzaakt worden.
Zoals de Germaanse Heelkunde (Germanische Heilkunde, volgens Dr. Ryke Geerd Hamer) leert kunnen biologische konflikten uitwerking hebben op de drie-eenheid van psyche-hersenen-orgaan, wat aldus niet alleen een ziekte (orgaan) tot gevolg heeft, maar ook een andere waarneming (psyche). Vooral wanneer verschillende konflikten op een welbepaalde manier samen spelen, kunnen deze een vergaande veranderde psychische waarneming tot gevolg hebben, waardoor iemand plotseling een andere persoonlijkheid tot uiting brengt.
Bijvoorbeeld men wordt manisch of depressief in een welbepaald deel van de psyche.
Manisch en depressief zijn eveneens een polare qualiteiten.
De waarneming kan zich zo veranderen dat mannen vrouwelijk of vrouwen mannelijk gaan ageren en reagieren. In extreme gevallen kunnen we zien dat vroegere hetero-seksuelen na een konflikt homo-seksueel geworden zijn.
Daar zelfs de Phoetus in de moederbuik reeds konflikten kunnen beleven, is het dus mogelijk dat bij de geboorte de seksuele oriêntatie op zulk een wijze beînvloed is.

Ik denk dat zulke omstandigheden er eveneens moeten bij betrokken worden om de situatie te kunnen beoordelen.

Zelf heb ik twee jonge vrouwen leren kennen die een probleem hebben met hun biologisch geslacht. (met wie ik door omstandigheden momenteel geen kontakt heb)
Bij de ene (die nu een programa doorloopt om haar geslacht te "veranderen") was het zo dat zij zich niet makkelijk voelde met wat de maatschappij van haar als meisje verwachte. Ik zie dat zo, dat zij veel mannelijke eigenschappen heeft die zich natuurlijk ook willen uiten, wat echter bij een meisje als "niet passend" aanzien wordt. De maatschappij (ouders, familie vrienden enz.) oefenen dan druk uit daarmee zij zich passend als meisje zou gaan gedragen, wat echter niet overeenstemd met haar innerlijke geaardheid.
Door deze druk van de maatschappij worden haar mannelijk eigenschappen extra benadrukt. Daardoor gaat zij net die mannelijke eigenschappen als datgene gaan zien wat haar als persoon uitmaakt en de (weinige) vrouwelijke eigenschappen worden als niet zo belangrijk aanzien, of zelf niet meer duidelijk waargenomen.

Helaas is het zo dat mensen meestal proberen zich zo voor te doen hoe de maatschappij dat van hen verwacht, in plaats van proberen te zijn wat men is.

Dus in plaats van dat de maatschappij zich daar toe ontwikkelt mensen aan te nemen zoals ze zijn gaan mensen zich nu gaan veranderen daarmee aan het beeld van de maatschappij weer wordt voldaan. Zelfs tot daartoe dat mensen zich operatief gaan veranderen en in feite daarmee een deel van zichzelf ontkennen.

De andere vrouw die ik ken ziet zich noch als man noch als vrouw.
Op deze manier hebben we een totale verwarring van het mannelijke en vrouwelijke.

Ik denk dat we in onze samenleving zulke problemen hebben, die niet zo zeer individueel zijn, echter maatschappelijk veroorzaakt zijn. Maar in plaats van de maatschappij te veranderen moeten zij zich veranderen die er niet in passen, zoals bijvoorbeeld Ritalin (Rilatine) voor hyperactieve kinderen.

Atlantis

Geplaatst: wo apr 27, 2016 9:26 am 

Ik zie het op dezelfde wijze zoals jij hierboven omschrijft Konrad.

Geplaatst: do mei 05, 2016 2:52 am 

Enigma schreef:
Ik zie het op dezelfde wijze zoals jij hierboven omschrijft Konrad.

Ik ook,

dat komt van iemand die veel bezig is met gender studies en een grote fan van Judith Butler by the way.
Geweldig om te zien dat iemand heel erg thuis is in de stof maar van een compleet andere invalshoek.

Wat ik uit Butler's filosofieën gehaald heb is heel kort door de bocht samen te vatten als de volgende punten:
gender = arbitrair geconstrueerd, onnatuurlijk onderscheid
sekse = idem, immers waarom baseren we biologische sekse op geslachtsdelen en niet op teenlengte en haarkleur? Enkel en alleen om arbitraire redenen zoals traditie, levensopvattingen uit lang vervlogen tijden.

Doordat deze begrippen sociaal geconstrueerd zijn, d.w.z. door dingen als verwachtingen van de samenleving en culturele tradities, snijden de vlakken 'gender' (hoe ik me identificeer) en 'biologische sekse' (hoe mijn lichaam eruit ziet) met vlakken als 'ras', 'etniciteit', 'klasse', 'nationaliteit', 'godsdienst'. En ontstaat een soms onmogelijke wirwar van verwachtingen, eisen, beeldvormingen, etc. waardoor het verdraaid lastig kan zijn gelukkig te zijn in je eigen lichaam.

Wat vreselijk tragisch is.

Ik geloof dat zaken als Wicca, hekserij, en andere (neo)paganistische stromen wel wat verzachting kunnen bieden. Ze bieden een veilige plek om te experimenteren met de ideeën van gender en sekse, juist omdat de ambiguïteit ervan als nastrevenswaardig wordt gezien.

Denk maar aan Wotan, met z'n magie die als 'vrouwelijk' werd gezien, aan de androgyne Hermes, aan de Wiccan mannen die de Godin in zichzelf zoeken, aan Baphomet de hermafrodiete meester(es?) van magie.

Ik denk dat het er mee te maken heeft dat magie, de wil te veranderen en verandering door de wil, dat dat iets is wat elke persoon die moeite heeft met zijn plaats in de samenleving zou willen beheersen. Esoterie, en in het verlengde daarvan magie, is volgens mij dan ook een middel bij uitstek voor de marginale persoon (vergeef me het oneerbiedige woord) om invloed te hebben op de wereld.

En ik geloof dus dat het omarmen van ambigue seksualiteit, fluïde genders, transseksualiteit, etc. een traditie is die in ere gehouden moet worden.

Geplaatst: wo jun 08, 2016 2:31 pm 

Top, het is ten alle tijden zeker goed om liefdadige tradities in ere te houden :) sowieso om elk mens in zijn/haar geaardheid of gerichtheid en seksuele voorkeur te respecteren, want geen één geaardheid, gerichtheid of seksuele voorkeur is verkeerd, zolang respect er is.

Ook transgenders moeten van oudsher bestaan hebben. Dat kan gewoon niet anders zo zijn. Nu zijn alleen de begrippen 'trans-gender' vastgelegd en is de moderne tijd meer ten gunste; denk aan technologie en medische wetenschap. Hiermee kunnen voornamelijk mensen die transgender zijn/ zich voelen beter worden geholpen, zowel psychisch ondersteunt als medisch.

Ik vind bepaalde filosofieën omtrent het mainstream man-vrouw principe slechts een denkwijze dat wetenschappelijk niet van toepassing is. Zoals in het boek voorkomt: Mannen komen van Mars, Vrouwen komen van Venus. -van J. Gray. Ik kwam tot over de helft (zo'n 75%) en stopte met het lezen, omdat John Gray niets meer dan voor mij nutteloze onzin schrijft, gebaseerd op de meest goedkope filosofie van de dagelijkse domoor, en inderdaad hoe men mainstream denkt. Het boek werd me overigens aangeraden door een lesbische vrouw :mrgreen: ..je zou voor de grap haast denken dat "dat" boek haar lesbisch heeft gemaakt.

Elk mens kan een totaal ander wereld zijn, met een geheel eigen beleving/ belevenis. En bij lange niet is elk man en man en elk vrouw en vrouw, elk mens is een wereld van verschil! Natuurlijk snap ik wel de biologische aspect ervan, duh, maar gaat dit zekers verder dan dat. Immers zijn wij ons eigen hersens, dat lichamelijk verder gaat qua psychologische gevoelens, en zijn onze hersens ook niet biologisch? Zo kun je het letterlijk nemen dat een persoon zich in een verkeerd lichaam geboren voelt en deze dus officieel niet tot de oorspronkelijke geslacht moet worden gerekend, zelfs al is deze het van oorsprong. In die zin blijft niet voor iedereen een man een man en een vrouw een vrouw. En sommige voelen zich inderdaad man noch vrouw. Een ding blijf je wel zeker, en dat is een mens. En mensen zijn wij allemaal.

Persoonlijk zie ik de moderne medische wetenschap versus filosofie als het meest beste dat wij kunnen omarmen om mensen naar hun wensen te helpen. Deze heeft daden werkelijk doen bewijzen! Gelukkig bestaan er hedendaags dingen zoals hormonenbehandelingen en dergelijke medicaties, tot en met fatsoenlijk chirurgische ingrepen. En zijn er bovenal ondersteunende zelfhulpgroepen die sociaal zeer belangrijk zijn.

Mooiste zou ook zijn als kinderen vrij kunnen opgroeien, zonder dat de volwassenen te veel zogenaamde morele bemoeizucht in hun opvoeding stampen over hetgeen wat wel of niet hoort. Want dit zorgt er namelijk voor dat kinderen zichzelf negatief moeten onderdrukken.

Tot slot hoop ik ook dat de omgevingen transgender-vriendelijk worden/blijven. Al zijn de garanties hiervoor helaas (nog) niet houdbaar, onder anderen vanwege opkomende totalitaire wereldsekten zoals de islam en hun intolerante "gevolgensoort".

Geplaatst: do jun 09, 2016 6:58 am 

Wickie schreef:
Tot slot hoop ik ook dat de omgevingen transgender-vriendelijk worden/blijven. Al zijn de garanties hiervoor helaas (nog) niet houdbaar, onder anderen vanwege opkomende totalitaire wereldsekten zoals de islam en hun intolerante "gevolgensoort".

In deze rij van totalitäre wereldsekten mogen gerust ook de "Gendermainstream"-Demagogen genoemd worden die sterk vertegendwoordigd zijn in universiteiten en politieke lobbies en reeds en verregaande invloed hebben.

Gendermainstream kann zeker als sekte aanzien worden, daar zij een wereldbeeld prediken die volkomen op geloof basseert en elk wetenschappelijk onderzoek en besluit, wat haar "geloofsartikelen" weerlegt, verwerpt.

Atlantis

Geplaatst: zo jun 12, 2016 12:30 am 

Konrad schreef:
In deze rij van totalitäre wereldsekten mogen gerust ook de "Gendermainstream"-Demagogen genoemd worden die sterk vertegendwoordigd zijn in universiteiten en politieke lobbies en reeds en verregaande invloed hebben.

Gendermainstream kann zeker als sekte aanzien worden, daar zij een wereldbeeld prediken die volkomen op geloof basseert en elk wetenschappelijk onderzoek en besluit, wat haar "geloofsartikelen" weerlegt, verwerpt.

Ja daar zit zeker wat in , ik vraag me echter wel af of we het sektes moeten noemen als ze breed geaccepteerd zijn en uitgedragen worden, zijn het dan niet eerder 'instituten'?

Immers, zijn instituten zoals wetenschappen en godsdiensten maar ook het rechtssysteem en onderwijssysteem niet allemaal ergens gebaseerd in een aanname die simpelweg 'geloof' vereist, voordat in haar geloofsartikelen: rationaliteit, rede, wijsheid, waarheid, recht, justitie, kennis, etc. kan worden geinvesteerd?

En natuurlijk zijn er tussen de instituten zogenaamde rotte appels zoals gender mainstream of het patriarchaat, of hoe we ze ook noemen willen, die een belemmerende impact hebben op de levens van vele mensen. Gelukkig zijn er in veel instituten dan ook 'radicalen' actief die de instituten van binnenuit afbreken en opnieuw en op een betere manier proberen op te bouwen.
Ik kijk zelf als academicus bijvoorbeeld uit naar de dag dat principes uit gender studies en post-colonial studies als noodzakelijke basis voor de opleiding van jonge mensen wordt gezien, en naar de dag dat wordt afgerekend met de belachelijke 'strijd' tussen hard science en soft science, oftewel de bèta's en alpha's in de wetenschap.

Een meer holistische kijk zou zeker vandaag de dag veel mensen goed doen denk ik wanneer ik langs de facebook comments scroll. En dat zou zeker ook transgenders een betere plaats op kunnen leveren.

Geplaatst: zo jun 12, 2016 3:22 pm 

Thjazi schreef:
... principes uit gender studies en post-colonial studies ...

Wat bedoel je daarmee?

Atlantis

Berichttitel: transgender vriendelijke omgeving
Geplaatst: ma jun 20, 2016 2:59 pm 

waarschijnlijk wordt daar niets mee bedoeld :roll:

Maar wat bedoel je met gendermainstream?
Dit lijkt me namelijk niet iets waar transgenders zich zorgen voor hoeven te maken. Anders
dan zaken zoals de islamitische import door de westerse democratie. Door een teveel aan
dat 'soort' geïmporteerd voelen dergelijke mensen in hun leefomgeving zich minder prettig.
Verder is het niet mijn bedoeling om een onderwerp hiernaast off-topic erop aan te kaarten.

Ik baseer mijn ervaringskennis op de realiteit van nu, zoals buiten op straat in het echte leven.
Misschien kun je me uitleggen in welke zin "gendermainstream-demogogen" invloed uitoefenen?
Immers heb ikzelf daarvan nog niks gemerkt.. of wordt het mij aan het oog ontlopen..

Geplaatst: di jun 21, 2016 7:30 am 

Gendermainstream is een ideologie die veronderstelt dat de geslachtelijke rollen van man en vrouw door de maatschappij gekreêerd zijn, en niet aangeboren zijn. Bij de laatste regeringsvorming in Belgie is gendermainstream in het regeringsakkoord opgenomen.
In Duitsland heeft zich gendermainstream ook sterk verbreid, dat ze zelfs een Studievak zijn in universiteiten.
Ook in Skandinavie is Gendermainstream sterk verbreid.
In feite vind Gendermainstream haar begin in de "Frankfurter Schule" en de daaraan voorafgaande kommunistische ideologie.
In Duitsland gaat het zelfs zo ver dat er een seksualisering van kinderen mee gepromoot wordt.

In Noorwegen is Gendermainstream echter ten val gebracht nadat een komiek door middel van een luchthartige maar duidelijke dokumentaire het absurde van de Gendermainstream ideologie bloot legde:
https://www.youtube.com/watch?v=p5LRdW8xw70

Atlantis

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur