Het is nu di sep 25, 2018 9:26 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

[ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Bloed in rituelen
Geplaatst: ma apr 22, 2013 5:53 pm 

Gegroet,

Een paar dagen geleden zat ik met mijn moeder op de bank een film te kijken. Op een gegeven moment sneed een vrouw zichzelf in de vinger en deed het in een kom, het was echt zo'n typisch eng figuur. Zwart lang onverzorgd haar, donkere kleding aan, mager.. maar daar gaat het niet om.

Sindsdien zit ik er constant over na te denken of het wel "goed" is om jezelf of dieren expres te pijnigen/slachten voor een ritueel in de overtuiging dat het een bepaald effect heeft op het ritueel zelf.

Op het forum waar ik eerst zat heb ik ruim anderhalf jaar geleden iemand hierover gesproken die zelf heks was en in 'harmonie' met de natuur leefde, maar dit toch doet. Haar standpunt was: ' De leeuw doodt de hert om er zelf beter van te worden, dit zit ook in de natuur van de mens, waarom mag de mens het niet doen? Het is in feite toch puur natuur'. Op dat moment kon ik haar voor gek verklaren, maar nu ik er zo over nadenk snap ik haar standpunt ergens wel, maar de leeuw doet het omdat het essentieel is om te overleven voor hem, terwijl dit voor de mens niet nodig is.. Ik dwaal weer af.

Hoe denken jullie hierover?

Berichttitel: Re: Bloed in rituelen
Geplaatst: ma apr 22, 2013 6:16 pm 

Ik vind dat bloed onnodig is in rituelen. Je hebt het nergens voor nodig, en in jezelf snijden zie ik ook niet als iets positiefs. Dat je iets doet om te overleven, dat is puur natuur ja. Maar bloed in je rituelen heb je niet nodig om te overleven, dus ik ben er tegen, maar misschien dat er anderen zijn die het wel normaal vinden.
Dieren slachten voor een ritueel vind ik persoonlijk al helemaal niet kunnen. Waar is het goed voor? Maar dat is slechts mijn mening, en dat verschilt per persoon. Dus ik ben best benieuwd naar wat anderen hiervan vinden. :)
BB

Geplaatst: ma apr 22, 2013 8:21 pm 

Dieren slachten voor een ritueel is een absolute no go.
Bloed gebruiken in een ritueel wordt door mensen gedaan om een ritueel sterker te maken. Bloed is dan ook heel puur en persoonlijk. Als ik er zo over na denk klinkt het voor mij veel te krachtig, omdat ik nog niet genoeg vertrouwen heb in mijn eigen rituelen. Wanneer je zeer bedreven bent in het uitvoeren van rituelen en je hebt extra kracht nodig, waarom niet.
Het gaat dan ook niet om het pijnigen wanneer je een druppel bloed gebruikt in het ritueel, maar om extra kracht te geven.
Ook zijn er mensen die menstruatie bloed gebruiken. Hoe ze dit doen weet ik ook niet, maar van de andere kant... daarvoor hoef je jezelf niet te prikken ;)

Geplaatst: ma apr 22, 2013 8:46 pm 

Menstruatie bloed is een jaar geleden wel eens beschreven door iemand die Winti beschreef. Dat was voor een hele sterke liefdes/bindings ritueel.

Geplaatst: zo apr 28, 2013 1:48 am 

Is het heel erg dat ik rituele slachting veel mooier en vooral ook persoonlijker vind dan de machines van de slachthuizen, die platgespoten beesten afmaken? :P

Bovendien, slachtoffers, kun je ook gebruiken om rituele werktuigen mee te maken, en het vlees kun je opeten. Dat is heel "normaal" en wordt al millennia door priesters enzo gedaan.
Het is echter even begrijpelijk dat er mensen zijn die tegen het doden van dieren in het algemeen zijn... zo lastig dit.

Geplaatst: wo mei 01, 2013 8:56 am 

Elena schreef:
Dieren slachten voor een ritueel is een absolute no go.
Bloed gebruiken in een ritueel wordt door mensen gedaan om een ritueel sterker te maken. Bloed is dan ook heel puur en persoonlijk. Als ik er zo over na denk klinkt het voor mij veel te krachtig, omdat ik nog niet genoeg vertrouwen heb in mijn eigen rituelen. Wanneer je zeer bedreven bent in het uitvoeren van rituelen en je hebt extra kracht nodig, waarom niet.
Het gaat dan ook niet om het pijnigen wanneer je een druppel bloed gebruikt in het ritueel, maar om extra kracht te geven.
Ook zijn er mensen die menstruatie bloed gebruiken. Hoe ze dit doen weet ik ook niet, maar van de andere kant... daarvoor hoef je jezelf niet te prikken ;)

Als ik mocht kiezen zou ik toch voor elke maand in m'n vinger prikken kiezen en niet voor menstruatie en de pijn die daar bij komt :lol:
Ik ben het verder helemaa met elena eens wat bloed in rituelen en dieren slachten voor rituelen betreft.

Geplaatst: wo mei 01, 2013 10:15 am 

Ik ben het wel met Niamh en Elena eens. Ik heb zelf nog nooit bloed gebruikt, omdat ik geen idee heb hoeveel kracht daar vanaf komt.
Als ik het ooit zou gebruiken, zou ik het niet erg vinden om mezelf even in m'n vinger te prikken met een naald. Alhoewel, menstruatiebloed lijkt me ook wel bijzonder. Er zijn verschillende manieren om dit op te vangen. Ze hebben speciale cups die je kan inbrengen, en dat haal je dan in z'n geheel eruit en dan heb je een cupje bloed. Ik weet niet meer hoe dit heet, maar het valt te googlen, mocht er interesse in zijn.

"Wat als je nou een keuze hebt gemaakt waar je niet blij mee bent?" - "Dan moet je proberen die keus te herstellen." - "Maar wat als je het niet meer kunt herstellen?" - "Dan zul je er mee moeten leren leven."

Geplaatst: wo mei 01, 2013 8:43 pm 

De diva cup is een bekendere daarvan. Lijkt me erg ongemakkelijk. Ik heb ook gehoord van zeesponzen gebruiken in plaats van tampons, dat is blijkbaar erg fijn en schoon en natuurlijk materiaal :)

Geplaatst: wo mei 01, 2013 9:49 pm 

Hmm..

Ik heb wel een rune"steen" (zelf gegoten uit tin, en de Dagaz-rune erin gegraveerd), en die heb ik gewijd met mijn eigen bloed, omdat dit in vroeger tijden wel werd gedaan om de runen leven te geven. Later, als ik per ongeluk wondjes en dergelijke opliep, heb ik steeds een beetje aan de rune gegeven om de kracht in stand te houden. Voor eventuele komende runen zou ik hetzelfde doen.

Verder gebruik ik het nooit, al zou het me wel erg mooi lijken om een bloedband aan te gaan met mijn ware liefde, mocht die ergens zijn. (snee in de hand maken en dan elkaar de hand drukken) (wel na een hiv-test natuurlijk :P).

Wat het rituele slachten van dieren betreft... ik ben zelf een echte carnivoor, gek op vlees, liefst zo rauw mogelijk (kip wat minder rauw natuurlijk). Met ingewanden heb ik ook geen moeite. Tevens kan ik gewoon naar filmpjes kijken van bijvoorbeeld een rund dat geslacht wordt bij een ambachtelijke slager, terwijl ik aan mijn biefstukje zit. (geen zieke geest, gewoon mijzelf met mijn neus op de feiten drukken waar het stukje vlees dat ik eet vandaan komt) Van koeien in de wei kan ik trek krijgen.

Zoals hier al gezegd werd, vind ook ik het slachten voor een ritueel "mooier" dan het massale slachten van verdoofde dieren. Ik vind het dan ook wel kunnen, dat de dood en/of het bloed van een dier gebruikt worden voor magische doeleinden, zolang de dieren geen excessieve pijn hoeven te lijden, en zolang na hun dood alle mogelijke onderdelen gebruikt worden. (bijvoorbeeld voor leer, kunstwerken van been, en vlees en bepaalde organen als voedsel). Het lijkt mij "mooi" om dit zelf eens te doen, en om dan uit het skelet een soort van decoratieve "beenderboom" te snijden, waarbij ik beenderlijm gebruik om de takken en twijgjes vast te zetten.

Laatst bijgewerkt door Emielio500 op do mei 02, 2013 11:20 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Geplaatst: do mei 02, 2013 10:37 am 

Even ter verduidelijking van wat ik schreef: ik had het niet over ritueel slachten, maar slechten voor een ritueel. Met ritueel slachten is naar mijn idee niets mis.

[ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur