Het is nu vr sep 21, 2018 8:28 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

[ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Bloed in rituelen
Geplaatst: vr mei 03, 2013 12:30 pm 

Bloed bevat ijzer en geeft de mens oprichtingskracht, Ik kracht. Als je te weinig ijzer in je bloed hebt voel je je ook zwak, psychisch en lichamelijk. Het bloed van een dier kan je dan helpen, op magisch of gewoon vlak om je krachtig te maken.

Thor heeft een ijzeren hamer, Thor is de god van de Ik-kracht. De hamer vernietigt de slechteriken (zij die jou klein willen houden). Het ijzer is symbolisch aan te wenden voor kracht naar het positieve.

Ik ben een soort van vegetariër (tijdens mijn problematische menstruatie ben ik geen vegetariër) maar kom wel aan voldoende ijzer. Ik heb me ook laten testen daar op. Ik denk dat het beter is je eigen bloed in te zetten dan dat van dieren, omdat je beter zelf kunt opdraaien voor de magie die je wilt uitoefenen dan anderen.

Geplaatst: vr mei 03, 2013 3:03 pm 

Helemaal mee eens Solvej, het is ook je eigen ritueel, dus is je eigen bloed daar ook passender bij dan dat van een dier te gebruiken.

Geplaatst: vr jun 07, 2013 6:13 am 

dat noemen ze holocaust (https://nl.wikipedia.org/wiki/Holocaust) (https://nl.wikipedia.org/wiki/Chassidisch_jodendom blablabla http://nl.wikipedia.org/wiki/Holocaust_%28religie%29 oftewel satanisme);)

Voor wie en wat wil je dat gaan gebruiken?
dit is nogmaals satanisme! nix met hekserij te maken mits je de Wet Van 3 kent!

Holocaust (religie)
Ga naar: navigatie, zoeken

Een holocaust (van het Grieks holos geheel en kaustos verbrand) was onder andere in de Griekse religie een offerritueel waarbij in tegenstelling tot een brandoffer het aan een god geofferde volledig in rook moest opgaan.
Holocaust altaar op Elephantine in Egypte

Het holocaustoffer werd voltrokken op een relatief klein zandstenen offerblok met vier opgaande hoeken met elk een hoorn. De bovenzijde van deze offertafel was met een blad lood bedekt om de steen te sparen van intrekkend vocht en vet. De versieringen waren in andere metalen als brons en koper. Het altaar bevond zich voor de tempel. Ook in het Oude Egypte en het Oude Kanaän waren holocaustoffers een regelmatig terugkerend ritueel, dat in feite door de Grieken werd overgenomen.

Als offermateriaal werden stukken vee, graangewassen of andere voedselproducten gebruikt.

Bij Homerus is er sprake van "offergeur van lammeren en ongevlekte geiten" (Ilias I, 66.) en in het Oude Testament van "een geurig offer van rammen" (Psalm 66,15) Men kan moeilijk aannemen dat het hier om de geur van holocaustoffers ging, wel van brandoffers, waarbij het geofferde in feite slechts werd geschroeid en nadien, zoals bij de Romeinen, het geofferde vlees werd verdeeld en genuttigd. Voor veel arme Romeinen was dit de enige gelegenheid om een stuk vlees te kunnen eten.

Voor wie ga jij bloed offeren?
bloedbroeders?

blessed be :heks:

Geplaatst: vr jun 07, 2013 9:34 am 

Anubis schreef:
dat noemen ze holocaust (https://nl.wikipedia.org/wiki/Holocaust) (https://nl.wikipedia.org/wiki/Chassidisch_jodendom blablabla http://nl.wikipedia.org/wiki/Holocaust_%28religie%29 oftewel satanisme);)

Excuus, maar ik als Modern Satanist voel mij toch geroepen om mijn overtuiging en die van een select aantal anderen te verdedigen.. Onze religie heeft in geen enkel opzicht met bloedrituelen e.d. te maken, de rituelen die wij kennen (maar waar ik niet aan doe) zijn er 3: lust, compassie en destructie. Doel is om met de wil in een trance-achtige staat veranderingen in het leven teweeg te brengen... verschil met hekserij is dat het in het Modern Satanisme niet wordt geschuwd om dit over de rug van anderen te doen.. niet dat ik zo ben, ik ben iets gematigder :P

Meer info: www.modernchurchofsatan.com

Geen aanval, maar als het woord "satanisme" ter sprake komt, in combinatie met stereotype gedachten, dan wil ik wel even mijn zegje doen :)

HS!

Geplaatst: zo jun 09, 2013 9:41 am 

Anubis schreef:

Satanisme en bloed hebben helemaal niks met elkaar te maken.

Anubis schreef:

Hekserij heeft niets met de wet van 3 te maken. Bloedrituelen kunnen een vorm van hekserij zijn. Hekserij is het werken met magie. Ik ben een heks en paganist, maar ik geloof niet in de wet van 3.

Anubis schreef:
Holocaust (religie)
Ga naar: navigatie, zoeken

Een holocaust (van het Grieks holos geheel en kaustos verbrand) was onder andere in de Griekse religie een offerritueel waarbij in tegenstelling tot een brandoffer het aan een god geofferde volledig in rook moest opgaan.
Holocaust altaar op Elephantine in Egypte

Het holocaustoffer werd voltrokken op een relatief klein zandstenen offerblok met vier opgaande hoeken met elk een hoorn. De bovenzijde van deze offertafel was met een blad lood bedekt om de steen te sparen van intrekkend vocht en vet. De versieringen waren in andere metalen als brons en koper. Het altaar bevond zich voor de tempel. Ook in het Oude Egypte en het Oude Kanaän waren holocaustoffers een regelmatig terugkerend ritueel, dat in feite door de Grieken werd overgenomen.

Als offermateriaal werden stukken vee, graangewassen of andere voedselproducten gebruikt.

Bij Homerus is er sprake van "offergeur van lammeren en ongevlekte geiten" (Ilias I, 66.) en in het Oude Testament van "een geurig offer van rammen" (Psalm 66,15) Men kan moeilijk aannemen dat het hier om de geur van holocaustoffers ging, wel van brandoffers, waarbij het geofferde in feite slechts werd geschroeid en nadien, zoals bij de Romeinen, het geofferde vlees werd verdeeld en genuttigd. Voor veel arme Romeinen was dit de enige gelegenheid om een stuk vlees te kunnen eten.

Wat heeft dit met bloed in rituelen te maken? Dit gaat over het verbranden van stukken vee, graangewassen of andere voedselproducten als offer in het oude Griekenland.

Anubis schreef:
Voor wie ga jij bloed offeren?
bloedbroeders?

blessed be :heks:

Bloed kan in heel veel rituelen gebruikt worden, alleen moet je wel nadenken voordat je dat doet. Bloed is iets heel persoonlijks en als je je eigen bloed gebruikt kun je dus heel makelijk iets aan je binden. Hetzelfde geldt voor het bloed van een ander gebruiken en als je je eigen bloed met dat van een ander mengt, kun je dus een sterke band creëren. Over het gebruik van bloed van dieren kan ik niet zo veel zeggen omdat ik daar niets vanaf weet, maar als ik er een beetje over nadenken lijkt het me logisch dat je de kracht van zo'n dier zou kunnen gebruiken in je ritueel. Bloed is namelijk niet alleen iets om mee te binden, maar ook iets wat je kracht meedraagt.

Geplaatst: zo jun 09, 2013 7:19 pm 

Bloed gebruiken in rituelen is iets heel machtigs. Bloed is al eeuwen een middel dat wordt gebruikt voor heel krachtige magie. Ik zou ook opletten met het gebruik van bloed als je magie gaat doen, en vooral als je er niet heel veel vanaf weet (wat ook moeilijk is omdat de kennis hierrond niet zomaar voorhanden is, aangezien we in onze cultuur nogal een afkeer hebben van dit soort magie).

Om verder te gaan op voorgaande reacties: bloed en satanisme hebben weinig met elkaar te maken, maar de link is niet zo heel vergaand. Jammer dat er zo heftig op gereageerd wordt, want in het satanisme wordt bloed vaak wel op een krachtige manier gebruikt en ik denk dat het een van de weinige stromingen is waar de kennis daarrond (bloed en magie dus) een beetje bewaard is gebleven. Al mag er daar ook niet tè ongenuanceerd over gedacht worden.

Wat de wet van drie en hekserij betreft: aloude discussie... Wicca en de wet van drie horen samen. De wet van drie is een dogma binnen de wicca en tja, je kan daar je eigen vorm of idee aan geven, maar reken maar van yes dat binnen de wicca gewoon aangenomen wordt dat goed en kwaad terug gekeerd worden. Vaak worden hekserij en wicca met elkaar verward. Hekserij heeft niet meteen veel regels en ook geen echte omschrijving, dus tja, hekserij en de wet van drie is een moeilijke link.
Naar de wet van drie verwijzen is hier echter wel op zijn plaats. Ik kan evengoed de wijsheid 'Be carefull what you wish for, 'cause you just might get it' gebruiken. Ondoordacht gebruik maken van bepaalde zaken in magie of rituelen kan een ongewenst effect krijgen: informeer je dus goed voor je eraan begint.

Dat er leven door jouw aderen stroomt, maakt dat respect een basisrecht is. Een geschenk gegeven door de goden hoeft men niet meer te verdienen.

Geplaatst: vr jun 14, 2013 10:39 am 

Als vegetarier sta ik afwijzend tegenover slachten in welke vorm dan ook, afslachten inclusief. :-) De tijden van het offeren zijn voorbij, en de sociaal economische basis (geslachte dieren werden in een gezmaenlijk maal tijdens het ritueel vaak gegeten) hiervoor is ook al lang verdwenen.
Echter, er bestaat wel degelijk iets als bloedmagie, en die vindt je met name in zigeunertraidites en oude familielijnen nog terug. Vers bloed is zeer sterk geladen en kan een zeer krachtig middel zijn om een magisch doel te bereiken. Voorwaarde is dan wel, vind ik, dat dit bloed vrijwillig en met volledige kennis van gebruik en doel, door de gever wordt afgestaan. Als voorwaarde uit eigen praktijk noem ik het toevoegen van een druppel bloed van de bewoner aan de vloeistof die wordt gebruikt om een nieuwe woning te wijden. Ander voorbeeld: bij ons geldt dat een mes niet volledig is gewijd als wapen als het geen bloed heeft geproeft. Daar gaat het natuurlijk om het bloed van de eigenaar, en vaak gebeurt dit snel genoeg vanzelf bij het hanteren ervan.
Om discussie voor te zijn : met Wicca heeft dit niets te maken, dit is pure (overgeleverde) hekserij.

[ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur