Het is nu di jun 19, 2018 1:42 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Waar leef je voor?
Geplaatst: ma apr 22, 2013 6:25 pm 

Hallo allemaal.
Een vriendin van me zit eigenlijk altijd een beetje in de knoop met zichzelf, maar daar ga ik het niet over hebben verder. Waar ik het wel over wil hebben is dat die vriendin zichzelf heel vaak afvraagt 'waar leef je eigenlijk voor? want uiteindelijk ga je toch dood.'
Ik zelf denk dat je leeft om te leren. Je reïncarneert, en in ieder leven leer je weer iets nieuws. Zodra je in een leven alles hebt geleerd wat je in dat leven moest leren, ga je dood.
Toen ik dit tegen mijn vriendin zei was ze erg verbaasd. Ze vond het erg interessant en had er eigenlijk geen woorden voor. Ze gelooft namelijk ook in reïncarnatie, maar had zich nog nooit afgevraagd waarom dan.
Nu ben ik eigenlijk erg benieuwd naar jullie visie op 'waarom leef je eigenlijk?' of 'waar leef je voor?'
Ik hoor het graag van jullie :)
Liefs Boireann Elois

Berichttitel: Re: Waar leef je voor?
Geplaatst: ma apr 22, 2013 8:17 pm 

Oeh, interessant topic! Heerlijk om even te filosoferen zo nu en dan.
Mijn visie is de visie van reïncarnatie, maar wellicht een beetje op mijn eigen manier. Ik zal deze even proberen uit te leggen. Lit is echt mijn manier van denken, dus ik probeer niet een waarheid te verkondigen. :)

Ik leef om te leren, waarom wil ik leren? Omdat ik geloof dat ik ooit begonnen ben in de aarde, waar zielen ontstaan. De ziel ontstaat vanuit de grote kracht van moeder natuur. De ziel leert in lichamelijke levens, eerst als dier om primitieve gevoelens en de natuur te leren kenen, daarna als mens om verdere gevoelens te leren kennen. Het nadeel is dat wanneer we mens zijn, we vaak de natuur compleet vergeten. Door velen levens komen wij weer terug bij deze natuur en verenigen we dat met de menselijke lessen. Soms is de ziel alleen even ziel, wat sommige mensen waarnemen als geesten/entiteiten. Maar op ieder moment leren wij.

Wat leren wij? Het gedachtegoed van moeder aarde, dit zijn velen lessen. Zo zijn er lessen voor het loslaten, het communiceren, het een zijn met de natuur en noem maar op. Dit zijn er vast en zeker honderden. Hier doen wij velen levens over, ook omdat we soms fouten maken. Fouten maken is niet erg, want juist daardoor leren wij. Daardoor hebben we soms meerdere 'lichamelijke levens' nodig om lessen te leren.

Het doel van deze lessen? Pure wijsheid in de ziel, in het boeddhisme ook wel verlichting genoemd, die terug keert naar moeder aarde om op die manier weer nieuwe pure en volmaakte energie te krijgen om de aarde te laten leven.

Waar leef ik dan voor? Ik leef voor mezelf, maar dat gaat wat dieper dan de persoon die ik nu ben, het gaat tot in je ziel. Als ik het zo op schrijf, klinkt dat als een hele 'druk' op een persoon, dat je telkens maar overal van moeten leren. Maar zo ervaar ik dat in ieder geval niet. Wel sta ik stil bij het idee dat als iets echt fout gaat of vervelend is, het wel 'ergens goed voor zal zijn'. En vaak, hoe hard de les soms is, is het ook ergens goed voor en groei je erdoor.

Waarom geloof ik hierin? (is natuurlijk ook wel weer interessant) Voor mij heel simpel, ik heb vorige levens van mijn ziel gezien en ik voel energieën aan van zielen buiten mij om. Voor mij genoeg bewijs dat mijn gedachtegang mijn eigen waarheid is.

Waarom geloof jij in reïncarnatie Bioreann Elois?

Geplaatst: di apr 23, 2013 6:47 am 

Hoi Elena, interessant verhaal! Mijn visie hierop is ongeveer hetzelfde :)

Waarom ik in reïncarnatie geloof, is vooral omdat het in mijn ogen niet klopt dat je leeft, en daarna voorgoed verdwijnt. Er is meer dan alleen dat. Na de dood houdt je ziel niet op met te bestaan, dat zou gewoon te kort zijn. Maar het zou ook niet kunnen dat je dan niet meer terugkeert in een ander lichaam, want dan zouden er steeds meer zielen en steeds minder mensen zijn. Vandaar dat je dus ook weer opnieuw wordt geboren, zo blijft het in evenwicht. (Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is?)

Geplaatst: zo apr 28, 2013 1:41 am 

Ik leef om alle unieke ervaringen die ik tegen kom, ik blijf elke dag nieuwsgierig naar wat ik nu toch weer ga mee maken. En dat is waar mijn leven om gaat voor m'n gevoel.

Geplaatst: ma apr 29, 2013 3:35 pm 

Waar ik voor leef, is om zoveel mogelijk te genieten. Je leeft ten slotte maar één keer (geloof ik)... Verder leef ik om me niet druk te maken om de dagelijkse beslommeringen van de massa, en om ons publiek en onze fans magische avonden te bezorgen in woelige tijden.. Om hen aan het lachen te maken en rillingen en tranen te bezorgen van ontroering.. Simpel gezegd, leef ik om, naast mijzelf, vooral anderen blij en gelukkig te maken.

De magische momenten met vrienden en dierbaren, prachtige reizen, en elke dag weer als een nieuw wonder zien.

Daar kan ik mee leven :)

Geplaatst: zo mei 05, 2013 7:55 am 

Emielio500 schreef:
Waar ik voor leef, is om zoveel mogelijk te genieten. Je leeft ten slotte maar één keer (geloof ik)... Verder leef ik om me niet druk te maken om de dagelijkse beslommeringen van de massa, en om ons publiek en onze fans magische avonden te bezorgen in woelige tijden.. Om hen aan het lachen te maken en rillingen en tranen te bezorgen van ontroering.. Simpel gezegd, leef ik om, naast mijzelf, vooral anderen blij en gelukkig te maken.

De magische momenten met vrienden en dierbaren, prachtige reizen, en elke dag weer als een nieuw wonder zien.

Daar kan ik mee leven :)

Mooi gezegd :)

Geplaatst: za maart 12, 2016 11:57 pm 

Ik leef er voor om gelukkig te zijn, om te genieten, ik leef ervoor om te beleven.
Laatst fietste ik met een maat van mij, het was mooi weer met prachtige wolken.
En ik voelde hoe bijzonder het is, om het leven mee te maken, hoe mooi alles is.
De wolken slommeren zich voorbij, net zoals de wolken kom en ga ik ook voorbij.

Op momenten van mooie belevenissen dank ik de Schepper van hemel en aarde.
En in momenten van nood roep ik de Schepper van hemel en aarde om hulp.
Al mijn vertrouwen geef ik ervoor, twijfels heb ik niet, hiermee sluit ik mijn ogen.

Ik vind het belangrijk om te geloven, want ik heb iemand nodig die mij beschermt en mij de weg wijst.
Iemand waar ik altijd op terug kan vallen, die meer van betekenis is dan gewoon de mensen zoals ik.
Ik heb geen godsdienst of religie nodig om te geloven, want die staan deze liefde mij soms in de weg.
Religie vraagt om voortdurend kennis in je tot je op te nemen, daar valt geen eind mee aan te breiden.
Alle wijsheden van geloof bezit ik in mijn hart, en hiermee hoef ik niet meer verder, ik heb gewonnen.
En op een dag verga ik, maar ik vertrouw erop en leg mijn levenseinde in de handen van de Schepper.

Ik leef ervoor om te genieten, mijn mooie belevenissen, iedereen die ik ben tegengekomen, mij hebben
geholpen onderweg en in de wegen van mijn leven, die mij liefde hebben gegeven en die met mij liefde
hebben bedreven, die met mij hebben gespeeld en beleefd, die mij hebben getroost, omarmt en die mij
hebben geleerd en wijsheid gegeven, en de momenten waarin ik spontaan zeg; ik ben gelukkig!

Geplaatst: za mei 07, 2016 11:32 am 

Dat zijn prachtige woorden, Wickie.

Toch, als ik erover nadenk.... er zijn mensen die al dat moois niet meemaken, die eigenlijk vrij weinig hebben om voor te leven. Ik denk aan mensen in oorlogsgebieden, hongersnood, ziekte etc. Waar leven die mensen voor? Wat maakt dat hun leven het waard is om geleefd te worden?

Ik moet denken aan een monoloog dat ik ooit in een toneelstuk gezegd heb. Jammer genoeg kan ik me de volledige tekst niet herinneren en ik kan het nu ook niet terugvinden. Maar het eindigde met:

En toch....
Toch wil ik.
Hoe dan ook.

Ik denk dat het inherent is aan het mens-zijn om te willen leven, te willen overleven. Waarvoor, waarom? Als alle redenen in de trant van 'het leven is mooi' wegvallen voor iemand, dan blijft er een soort oer-drijfkracht in de mens. Een kracht om door te gaan, niet op te geven, te leven... Uit angst voor de dood? Niet eens, denk ik. Puur uit een soort biologisch instinct dat nu eenmaal in de mens zit.

Dus waar leven we dan voor? Het leven heeft geen ander doel dan het leven op zich.

Er zijn mensen die een eind maken aan hun leven, ja. Mijn broer was er daar één van en zodoende heb ik daar vaak genoeg bij stilgestaan. Hoe zit dat dan?

Ik geloof dat er bij mensen die deze keuze maken iets gebeurt in de hersenen waardoor er iets niet meer klopt met dat biologische instinct waar ik het net over had. De neiging tot zelfdoding is in mijn opinie een ziekte.

Ik denk dat we leven omdat dat is wat wij mensen nu eenmaal doen. Niet om te genieten, te leren, te ontwikkelen. Dat zijn zaken die het leven prettig maken, ja, die ons het gevoel geven dat we niet 'voor niks' leven. Maar als ze wegvallen, dan is het leven nog steeds de moeite waard. Waarom? Het is hoe de natuur in elkaar zit, meer niet.

Overigens geloof ik ook in reïncarnatie. Ik geloof dat de natuur cyclisch in elkaar steekt en dat het leven van de mens daarin geen uitzondering is. Maar waarom? Waarvoor? Het is de natuur. Zo is die ontstaan, misschien wel toevallig. Misschien ook niet. Dat weet ik niet. In mijn beleving is dit 'hoe het nu eenmaal werkt'.

Geplaatst: za mei 07, 2016 12:24 pm 

Cecilia schreef:
De neiging tot zelfdoding is in mijn opinie een ziekte.

Dat vind ik een interessante zin. Ik had er zelf zo nooit over nagedacht. Maar ik vind het wel een boeiende gedachtegang. Want biologisch gezien is inderdaad het instinct om te overleven zo sterk. dat is iets wat je bij alle levensvormen terugvind. Overleven is het belangrijkste wat er is. En daarom denk ik ook dat je er tegenaan kan kijken als zijne een soort ziekte. Want je gaat tegen je eigen natuur in.
Maar langs de andere kant denk ik ook dat wij als mens zijnde zo ver zijn geëvolueerd dat wij iets "extra" hebben tegenover andere dieren. En daardoor kunnen wij onder andere dingen voorspellen en weten we als dit gebeurd dan dat ... wij kunnen zowel in de toekomst leven als in het verleden en ik denk dat dat net het verschil maakt tussen het instinct om te overleven en de keuze kunnen maken om je leven te beëindigen. En mensen die niet in het nu leven zijn daar dan misschien wel sneller vatbaar voor.

Geplaatst: ma mei 09, 2016 5:11 pm 

Cecilia schreef:
De neiging tot zelfdoding is in mijn opinie een ziekte.

Eigenlijk wou ik hier niet op in gaan, maar omdat Hibou daar een interessante gedachtengang in zag voelde ik mee aangewezen daar toch wat over te schrijven.

Ik houd me al sinds zo'n 14 Jaar bezig met de "Germaanse Nieuwe Geneeskunde" volgens Dr. Hamer.

Voor diegene die niet weten wat Germaanse Nieuwe Geneeskunde inhoudt, even een zeer korte omschrijving.
Dr. Hamer ontdekte 5 biologische Natuurwetten volgens welke elke ziekte verloopt. Een ziekte begint met een psychisch konflikt (=biologische konflikten) wat gelijktijdig uitwerkingen heeft in de psyche, hersenen en orgaan. Niet elk psychisch konflikt lijdt tot een ziekte. Volgen voorwaarden moeten vervuld zijn:
- het thema van het konfklikt is voor de betrokkene van zeer grote belangrijkheid.
- de betrokkene beleeft het onverwacht.
- de betrokkene voelt tich op het moment van de beleving volkomen alleen gelaten.
De Vijfde biologische natuurwet houdt in dat elke "ziekte" zinvol is en geen fout van de natuur.
Ik wil er hier niet dieper op in gaan, misschien open ik een andere discussie draad hierover.

Biologische konflikten hebben dus ook een verandering de psyche tot gevolg. Wanneer bepaalde konflikten gelijktijdig optreden werken deze soms in een welbepaalde wijze samen, een zogenaamde constellatie. Constellaties zijn ofwel manische of depressief, of afwisselend manisch en depressief.
Eén van die constallaties is de postmortale. Indien men de postmortale constellatie in de manische fase heeft, kan deze gepaard gaan met zelfmoordpogingen.
Bij de postmortale constellatie in de depressieve fase heeft men soms ook zelfmoordgedachten, maar omdat men "depressief" is, komt het niet tot effektieve pogingen. Zulke personen houden zich vooral bezig met de duistere zijde van het leven, kleden zich vaak zwart.

Dit is slechts een oppervlakkig schets van de postmortale constellatie.

Belankrijk is hierbij te begrijpen dat constellaties van konflikten, net zoals ziektes op zich, niet als iets negatiefs of fout van de natuur wordt aanzien. In feite helpen ons deze constellaties om met bepaalde moeilijke omstandigfheden in het keven mee om te gaan. Soms zijn ze zelf als turbo's te aanzien die Vooral bij genieên kun je in de geschiedenis verschillende constellaties ontdekken.

Atlantis

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur