Het is nu di jan 16, 2018 6:29 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Waar leef je voor?
Geplaatst: ma mei 09, 2016 5:37 pm 

Om even terug te keren tot het eigenlijke onderwerp van deze discussie.

Iedereen heeft een bepaalde levensopdracht. Ik denk niet dat het nodig is dat iemand er zich van bewust is wat deze is, omdat we onderbewust dat wel weten. Maar voor sommige mensen kan het wel wat makkelijker zijn de eigen levensopdracht te kennen.

Het is de Ware Wil zoals Aleister Crowley die noemt. Ik ben geen thelemiet en ik kan niet zeggen dat ik de vijf stellingen (wetten) begrijp. De eerste en tweede kann ik echter wel onderschrijven: "Doe wat je wilt zal de gehele wet zijn; Liefde is de wet, liefde geleid door de wil"

Ik vind het ongelooflijk hoe sommige mensen die zware slagen in het leven te verwerken krijgen, waardoor ze nooit zullen kunnen leven zoals andere mensen, door verminking of verkreupeling, toch nog aan het leven vast houden en vaak zelfs er met levensvreugde tegen aan gaan.

Ik denk dat het in zulke omstandigheden daarom gaat in te zien dat de situatie, en deze zich nu eenmal niet zal veranderen. Daat men het als een deel van het leven aanziet en men zich op dat richt wat men wel nog kan.

Atlantis

Berichttitel: Re: Waar leef je voor?
Geplaatst: wo jun 21, 2017 8:42 pm 

Boireann Elois schreef:
(...) Nu ben ik eigenlijk erg benieuwd naar jullie visie op 'waarom leef je eigenlijk?' of 'waar leef je voor?'

Wat een mooie, persoonlijke vraag.
Als ik kijk naar hoe ik het nu doe, is dat ik vooral leef om er voor anderen te zijn.
En dan niet zozeer uit mijn visie, maar door simpelweg te doen hoe en wat zij willen. Daar wil ik verandering in brengen.
Ik heb best waardevolle dromen en wensen, al zeg ik het zelf. Ik droom van een wereld zonder leed en geweld.
Dat is helaas niet met 1 toverstokje te realiseren. Maar ik wil me wel duidelijker gaan presenteren naar anderen.
Bv door te laten zien hoe je door je levensstijl leed kunt voorkomen. Bv door vegan te zijn.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur