Het is nu wo aug 15, 2018 11:47 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Een boodschap?
Geplaatst: wo mei 01, 2013 10:15 pm 

Goedenavond, wijze dames en heren,

Er borrelde iets naar boven in mijn gedachten.. meerdere dingen zelfs, als eieren in een pan kokend water, dus ik zal dat maar eens met jullie delen.

Vorige week, van dinsdag t/m vrijdag, bevond ik mij in Schotland, Alba, Albion, of hoe men het ook wil noemen. Dinsdag, donderdag en vrijdag vertoefden wij voornamelijk in Glasgow en omgeving (waar ook ons hotel was) maar woensdag begaven wij ons naar an t-Eilean Sgitheanach (the Isle of Skye): moeder aller Eilanden, woonplaats van Skiach, de godin die helden opleidde in de bergketen genaamd de Cuillin, en de plaats waar ik mijn hart achter heb moeten laten. Ik hoop haar binnen enkele jaren op te halen en enkel nog weg te gaan om op te treden met mijn band.

Enfin, na ons vertrek uit Glasgow kwamen wij na een betoverende rit van zo'n 5 uur door het prachtige Schotse berglandschap aan in Port Rìgh (Portree), de "hoofdstad" (meer een groot dorp) van dit eiland. Hier hebben wij een tijd rondgewandeld, en ik heb enkele dingen gekocht: een zilveren ring, geproduceerd op South-Uist (één van de Buiten-Hebriden van Schotland), een fles Talisker Single Malt 10 year old whisky en 2 boekjes over Skye (een boek met foto's en één met daarin alle legenden van het eiland).

Nu komt het belangrijkste punt in mijn verhaal: ergens in Portree, waar weet ik niet precies, blijk ik als wisselgeld een Nieuw-Zeelandse dollar te hebben ontvangen... uit mijn geboortejaar! (1991) Voor wie de munt niet kent: op de voorkant staat een kiwi (zo'n loopvogel, niet het fruit) afgebeeld, en op de achterkant een afbeelding van Queen Elizabeth.

Ik vraag mij af... wat zal deze munt voor mij te betekenen hebben? Het is geen toeval, dat weet ik wel zeker...
Zal het verband houden met de Maorisleeve op mijn linkerarm waar op 3 oktober aan begonnen zal worden? Heeft het iets te maken met het feit dat mijn favoriete oom van moederskant in Australië woont, aan de zuidkust? Gaat het over mijn opa en oma, die nu al 2 maanden bij deze oom verblijven, en die pas volgende maand weer terugkeren? Is het een teken dat ik niet op the Isle of Skye moet gaan wonen, zodra ik daar de financiële middelen voor heb, maar in Nieuw-Zeeland?

Iemand enige suggesties wat betreft de mogelijke betekenis?

HS!

(Toevoeging:

Ik herinner mij ineens dat er nog een apart voorval was... Donderdagmiddag, in het hotel, zat ik uit het raam te roken. Het was zo'n groot raam, dat je op moest tillen en in een verankering moest laten zakken, dan kreeg je een opening van zo'n 30 centimeter (hoger kon niet, waarschijnlijk in verband met suïcidale mensen, want onze kamer zat op de vierde verdieping).

Maar goed, ik zat dus rustig te roken.. schrok ik me rot: landde er ineens een dikke zeemeeuw vlakbij, die me heel geïnteresseerd aankeek met een scheef kopje. Ook als ik mijn sigaret aftikte, bleef hij gewoon zitten. Al snel begreep ik dat hij uit was op het bijna lege zakje chips dat aan mijn kant in de vensterbank lag, dus gaf ik hem een paar stukjes. Dat heeft wel een kwartier geduurd.

Uiteindelijk vond ik het wel genoeg, dus deed ik het raam weer dicht. Na nog eens zo'n 5 minuten vloog het diertje weer weg. We gingen even de stad in en daarna hebben we even een uurtje liggen rusten in de hotelkamer.

Op een gegeven moment kwam ik overeind... en ja hoor: daar zat hij weer buiten het raam. Hij keek me zeer intelligent aan, alsof hij een soort stille boodschap met me uit probeerde te wisselen, stapte naar voren, tikte met zijn snavel twee keer tegen het raam, en stapte weer achteruit. Na een paar minuten deed hij het weer... Vervolgens keek hij me nog een tijdje aan, hield zijn kopje scheef, en vloog weer weg...

Nu is het zo dat mijn elementen water en lucht zijn.. en dat is nog niet erg lang zo... (eerder waren het water en aarde) Zal het hier verband mee houden? Ook vandaag weer, hier thuis, midden tussen de akkers in het Drentse landschap, streek er plots een zwerm zeemeeuwen neer vlak voor ons huis. Normaal zien we die hier nooit.

Probeert het universum mij iets te vertellen?)

Berichttitel: Re: Een boodschap?
Geplaatst: wo jun 05, 2013 10:52 pm 

Je mist nog een punt.
Definitie van Universum =
Uni=geheel algeheel
Versum=vers versje lied bericht code

Dus kort samengevat: Natuurlijk probeert het jou wat te vertellen!

Heb zelf ook velen malen dit soort vage dingen meegemaakt grappig om dit van jou te horen hier op dit forum.

Wil zelf ook ooit schotland bezoeken lijkt me helemaal top daar in de natuur!

Groetjes.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur