Het is nu ma nov 19, 2018 6:39 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Life
Geplaatst: za jan 25, 2014 6:35 pm 

Op een ander forum heb je een soort van verhalenwedstrijd waarbij je een kortverhaal moet schrijven aan de hand van een bepaald onderwerp, quote, zin, liedje, ...
Een tijd geleden was er een muziekstuk dat me enorm aansprak en ik schreef een kortverhaal, ik heb het nooit ingediend maar toch ben ik er trots op. Hoewel ik geen goede schrijfster ben, mag dit korte verhaal er best wezen.

Het draagt de naam 'Life' omdat het geïnspireerd is op het muziekstuk 'Life' van Ludovico Einaudi. De bedoeling is dat je het verhaal leest terwijl dat nummer op staat of je kan het ook eerst beluisteren en dan lezen, want het hoort samen.

http://www.youtube.com/watch?v=DZpD4YeYl08

- Life -

“Ga niet.” Mijn hand rustte op zijn arm. Hij stond op, mijn hand van zijn arm glijdend en belandde met een doffe klap op de lege plaats naast me in bed. Hij zuchtte.
“Hier hebben we het al duizend keer over gehad. Maakt het niet moeilijker dan het al is.”
Ik beet op mijn lip, wetend dat ik blij zou moeten zijn voor hem. Maar dat kon ik niet, het beklemmende gevoel in mijn borst liet geen ruimte voor vreugde.
Hij draaide zich naar me toe, kwam op de rand van het bed zitten, zoekend naar mijn blik. Ik durfde niet te kijken, bang om te verdrinken in zijn ogen. In plaats daarvan keek ik naar mijn handen die speelden met de deken.
Hij nam mijn handen in de zijne en kuste ze teder een voor een.
“Krijg ik die mooie ogen van je tenminste nog te zien voor ik vertrek?”
Ik keek hem aan terwijl de eerste traan zich een weg baande over mijn wang. Ook die kuste hij weg.
Even snel als de zachte aanraking duurde was die ook weer verdwenen, alsof er slechts een zachte wind langs mijn wang waaide. Hij kleedde zich aan en nam zijn tas, draaide zich nog een laatste keer om en liep door de deur.

Hoe ik op de zolder gekomen was wist ik niet meer. Het leek alsof ik er opeens stond, zoals in een droom. Maar dat was het niet, het was geen enge nachtmerrie waaruit je kon ontwaken. Het was de realiteit.
Ik keek door het dakraam naar de velden die verborgen lagen in de dikke ochtendmist. Al wrijvend over mijn armen liep ik de kamer door. Het laagje stof op de spiegels en muziekinstallatie vertelde me dat ik hier al een tijdje niet meer geweest was.
Tot nu had ik het niet kunnen opbrengen om een voet in deze ruimte binnen te zetten. Te pijnlijk, te veel herinneringen.
Er zat nog een cd in de installatie, ik had geen idee welke. Zo lang was het al geleden. Met een trillende vinger duwde ik op de startknop en al gauw vulde de eerste noten de zaal.
Alsof het een automatisme was waar ik geen inbreng in had begon mijn lichaam te bewegen. Zachte en trage bewegingen die perfect bij de muziek aansloten. Ik tekende een patroon in het stof op de vloer.
Het tempo werd opgevoerd en mijn voeten reageerden meteen, ik hoefde niet meer na te denken, het ging vanzelf.
Deze muziek gaf me tegenstrijdige gevoelens, net zoals de dans dat deed. Het was droevig en trok me steeds tegen de grond, rollend van pijn en wanhoop. Toch weerklonk er ook hoop, alsof de zon gauw zou opkomen en mijn wereld terug verlichtte.
Deze dans was onze laatste geweest, ik kon nog steeds zijn handen rond me heen voelen, hij ondersteunde me steeds wanneer het nodig was maar liet me ook steeds weer los. Gaf me mijn vrijheid.
En alsof het uit het niets kwam veranderde de muziek plotseling, er zat een ander ritme en energie in. Die energie was niet enkel voelbaar in de muziek, ik zag hem ook. Daar in de deuropening stond hij. Ik keek hem verdoofd aan, niet in staat te bewegen. Het was alsof de muziek hem geroepen had. Op de tonen kwam hij naar me toen, nam me vast en draaide me rond. Ik sloot mijn ogen, liet hem begaan. Hij was heerser over mijn lichaam.
Samen danste we, ons leven hing er van af. Met zachte, doch stevige aanrakingen leidde hij me door de ruimte die eindeloos groot leek te zijn, onze lichamen smolten samen en werden een geheel.
Zo dansten we samen tot de muziek even plots stopte als hij begon. We zakten op de grond en hij hield me stevig vast, liet me nooit meer gaan.
Langzaam opende ik, met een glimlach op mijn gezicht, mijn ogen en verwachtte zijn blauwe ogen in de spiegel te ontmoeten. Klaar om te verdrinken en nooit meer boven te komen.
Slecht een paar groene ogen staarden me aan, ontzet. Hij was weg, voorgoed.
Alle warmte verdween uit mijn lichaam en verdriet zwol aan, als een dikke ochtendmist die al het zonlicht uit me verdreef.

Groetjes Hibou

Berichttitel: Re: Life
Geplaatst: za jan 25, 2014 6:42 pm 

Dit is de tweede keer dat ik het lees, en ik moet zeggen, het blijft prachtig :)

How could someone love butterflies but hate moths? That's like appreciating the sun with no regards to the moon.

Having a low opinion of yourself is not modesty. It's self-destrution. - Bobby Sommer

Geplaatst: za jan 25, 2014 10:09 pm 

Wauw, mooi geschreven hoor, knap!
Complimenten!

Liefs,

Geplaatst: do feb 20, 2014 1:51 pm 

De muziek sloot er bij het lezen perfect op aan.
Dat heb je echt supermooi geschreven! :roosje:

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur