Het is nu ma apr 23, 2018 10:29 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

[ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: re: Daslook/betekenis van wild kruid in je tuin
Geplaatst: di mei 05, 2009 6:29 pm 

---Origineel geplaatst door: kyra---
2. We (mams en ik) zaten gezellig te kletsen over de toch wel erg aanwezige (lees: woekerende) daslook in haar voortuin, en toen zei zij dat het schijnt dat, wanneer er planten 'wild' of 'eigenwijs' (dus zonder dat je het zelf geplant hebt) in je tuin verschijnen, dat dat is omdat je de krachten van het kruid goed kunt gebruiken. Met voornoemde daslook en mijn moeder is dat duidelijk het geval. Hoe denken jullie hierover, en/of hebben jullie hier (ook) ervaring mee?

Zo, weer even een balletje opgegooid.

Heel veel liefs!!

Kyra

Ik vind dat wel een mooie gedachte!!

liefs Abje

Berichttitel: Re: re: Daslook/betekenis van wild kruid in je tuin
Geplaatst: ma jun 01, 2015 10:32 am 

Ben even begonnen met het afstoffen van oude, maar mogelijk nog wel interessante onderwerpen.

gebruiker voor de verhuizing schreef:
---Origineel geplaatst door: kyra---
2. We (mams en ik) zaten gezellig te kletsen over de toch wel erg aanwezige (lees: woekerende) daslook in haar voortuin, en toen zei zij dat het schijnt dat, wanneer er planten 'wild' of 'eigenwijs' (dus zonder dat je het zelf geplant hebt) in je tuin verschijnen, dat dat is omdat je de krachten van het kruid goed kunt gebruiken. Met voornoemde daslook en mijn moeder is dat duidelijk het geval. Hoe denken jullie hierover, en/of hebben jullie hier (ook) ervaring mee?

Zo, weer even een balletje opgegooid.

Heel veel liefs!!

Kyra

Ik vind dat wel een mooie gedachte!!

liefs Abje
Dat geloof ik zelf ook. Ik ben van mening dat alles op je pad komt voor een reden en net zolang op je pad bljft als nodig is. Ik heb dus dezelfde vragen als de TS. Hoe denken jullie erover? Hebben jullie hier ook ervaring mee?
Mijn vraag daarbij is: Hebben jullie voorbeelden uit het dagelijks leven?

Your Druid

Donagh MacBran
An Gheal Beaneaicht! (a very Bright Blessing!) /|\

Berichttitel: Re: ->Bericht: Daslook/betekenis van 'wild kruid' in je tuin
Geplaatst: wo jun 03, 2015 10:34 pm 

Hmm... eerlijk gezegd weet ik het niet zo. Reeksen van oorzaken en gevolgen van dingen zijn zo ingewikkeld dat het mij onmogelijk lijkt dat alles zo ingenieus in elkaar zit dat alles met een reden zo is... die plant groeit daar, dat komt door specifieke omstandigheden waardoor die plant daar gekomen is en er kan overleven. Dat jij in dat huis bent gaan wonen heeft andere oorzaken. Ik geloof niet dat verschillende oorzaken die naar verschillende zaken leiden een verband hebben in termen van een reden dat iets gebeurt.

[Dit is een algemene 'jij' dan hè]

Berichttitel: Re: ->Bericht: Daslook/betekenis van 'wild kruid' in je tuin
Geplaatst: zo jun 07, 2015 6:55 pm 

Ik denk niet dat het universum dingen zo arrangeert dat het voor mij goed uitkomt. Zou wel fijn zijn, natuurlijk. Soms heb je pech, soms heb je mazzel. Wat planten betreft: er zijn gewoon heel veel dingen die geneeskrachtig zijn in de natuur, dus de kans dat zoiets opduikt in je tuin is groot. In mijn tuin groeit Groot Kaasjeskruid (Malva Sylvestris) dat je in de keuken of in zalven kan gebruiken. En paardenbloem heeft iedereen wel rond het huis denk ik. Ik heb ook altijd veel dovenetel, de bloemen kunnen door de salade.

She is the Goddess of all that is

[ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur