Het is nu vr jan 19, 2018 8:26 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: re: Reiki
Geplaatst: za jul 10, 2010 1:05 pm 

Ik heb mijn eerste graad,180 euro betaald , voor mijn 2de graad 200 euro en voor de derde 220 euro , Elke graad bestond uit 2avonden.
Als ik de master wil doen, dan kost dat 600 euro , en dat bestaat dan uit een ganse dag .

Groetjes
Anneke

Geplaatst: vr aug 06, 2010 10:14 am 

---Origineel geplaatst door: Anneke---
Ik heb mijn eerste graad,180 euro betaald , voor mijn 2de graad 200 euro en voor de derde 220 euro , Elke graad bestond uit 2avonden.
Als ik de master wil doen, dan kost dat 600 euro , en dat bestaat dan uit een ganse dag .

Groetjes
Anneke

Als ik zo de prijzen lees, sta ik echt te klapperen met mijn oren.. Hoe kan ervoor iets, dat uitgedragen wordt als liefde waar iedereen recht op heeft, afgekocht worden met geld?

Zelf geef ik workshops van hele dagen. Intuïtieve cursussen waar mensen ook leren om met energie te werken. Ik noem het geen reiki, maar we zijn wel de hele dag met energetica bezig.. Als ik daar 600 euro voor zou vragen, zou ik daar alleen maar zelf beter van worden en alleen een selectief publiek aantrekken en dat is nu juist wat me zo tegenstaat in die hele reikiwereld. Ik ben geen leraar geworden om mensen uit te sluiten.
Als ik dan kijk dat ik best wat materiaalkosten heb en deze dagen inclusief lunch doe, dan vind ik 600 euro echt Te absurd voor woorden en vraag ik me echt af, wat de achterliggende gedachte is.

Oja Anneke ik heb even jou gequoteerd omdat ik het even voor de prijzen wilde gebruiken.

Liefs Juniper

Geplaatst: vr aug 06, 2010 2:10 pm 

Oke zal ik even doen

Geplaatst: do aug 12, 2010 11:38 pm 

normaal gesproken kost een reiki master opleiding 10.000. Vastgesteld door de Reiki Alliantie... dus dan is 600 euro peanuts. Helemaal voor een hele dag. Ik geef presentatieavonden (niet paganistisch, maar voor mijn werk). Dat kost ook ongeveer zoiets en duurt maar 2 uur (ok plus voorbereiding)

Geplaatst: zo aug 15, 2010 2:49 pm 

Hmm ik weet het niet zeker hoor vooral omdat ik zelf niet zo goed ben ik reiki ( heb een beetje een eerste graads flut inwijding gekregen dus ik heb niet alle info die ik behoor te hebben. Ik denk zo uit je lijstje opgenomen dat de energie die je met reiki gebruikt het meest in de buurt komt van prana.

Wel vind ik het erg interesant om je zo over de verschillende energieën te horen. Mag ik vragen waar je die geleert hebt?

Geplaatst: zo aug 15, 2010 3:11 pm 

De energie die je gebruikt, komt het dichtst in de buurt van Chi.
De definitie die Tan gebruikt is in Reiki niet van toepassing.

Je stuurt niet je eigen energie, je geeft energie door.

Trouwens, als jezelf uit balans bent, is het raadzaam om eerst jezelf te helen, voordat je een ander heelt. Na een goede inwijding gaat dit vanzelf.

Mijn ervaring, nadat ik mensen heb ingewijd is, dat de impact vrij groot kan zijn, zeker na de eerste.
Het openen van de Chakra´s en het maken van een verbinding met deze energie bron, kan bij de ingewijde heel veel losmaken.
Persoonlijk houd ik na een inwijding altijd ruime tijd contact, om, indien nodig, nazorg te bieden.

Het klakkeloos mensen inwijden, zonder nazorg, of de juiste informatie doe ik niet.

Geplaatst: zo aug 15, 2010 7:26 pm 

Mijn eigen energie.. of Chi, zoals jij dat noemt, maakt deel uit van een groter geheel; althans zo beleef ik dat. Niet alleen als reiki master, maar vooral als heks, heb ik geen behoefte om deze energie stroom een naam te geven.
Ik weet dat het werkt. En dat is voor mij voldoende.
Ik weet dat ik voornamelijk liefde en kracht doorgeef/aanreik.
Hoe de ontvanger dat verder invult is individueel en m.i. heel persoonlijk.

Overigens geef ik geen behandelingen, zonder de medische achtergrond te kennen.
Reiki is geen geneeswijze,..het is een aanvulling om het zelfhelende vermogen van het lichaam te versterken.
Desondanks is enige kennis van de anatomie, raadzaam.

Geplaatst: zo aug 15, 2010 10:22 pm 

De cursus hoort in ieder geval de handposities te leren.
Daarnaast de mantra´s die daarbij horen.
En op welke manier je blokkades kunt waarnemen.. en dit is niet vaststaand, iedereen ervaart dat anders.
Het daadwerkelijke leren van Reiki, zowel het behandelen als inwijden leer je niet in een cursus van een weekend...maar door het daadwerkelijk te doen.

Ik ken een aantal goede adressen, die dit doen.
Laat maar weten als je serieus overweegt om je te laten wijden.
Ik wil je ook zelf die cursus geven, als je dat op prijs stelt.
Dat laat ik aan jou over

BB.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur