Het is nu vr jul 20, 2018 9:20 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: ->Bericht: Iets voor een goede darm peristaltiek
Geplaatst: zo dec 19, 2010 8:57 am 

ik zeg het netjes ik ben radeloos ben weer gestopt met roken en kan dus niet naar de wc aan de vezels ligt het niet. 2 bakken brinta plus volcolon.
Het ligt gewoon stil weet iemand een goed kruid of thee of iets..... ik laxeer nu 1x per week met een zetpil maarja daar worden die darmen alleen maar luier van

Berichttitel: re: Iets voor een goede darm peristaltiek
Geplaatst: ma dec 20, 2010 7:33 am 

Eet op de nuchtere maag 2 kiwi's en je zult zien dat je moet rennen. En vermijd dingen waarvan je darmen verstopt kunnen raken. Vlees (als je dat eet) minderen, want dat duurt een paar dagen voor het verteert.

Ik heb zelf een spastische darm en moet dus de ene keer rennen en de andere keer kan ik niet (in combo met Crohn). Maar met kiwi's moet ik gegarandeerd rennen. Sinaasappels werken ook wel een beetje, maar die zijn weer erg prikkelend voor je darmen.

En die stoelgang thee is ook erg prettig idd.

Geplaatst: ma dec 20, 2010 7:46 am 

Ik ga vandaag op zoek naar die thee doe verkopen ze toch ook bij AH?

Geplaatst: ma dec 20, 2010 10:22 am 

Heey Dandalion,

Ik en mijn vader hebben ook een spastische darm en ik kan op een nuchtere maag ook geen kiwi's of sinasappels eten, da's voor mij veelste zuur.
Vleermuis, eet je dat regelmatig of is het gewoon een eenmalige ervaring met nuchter kiwi's eten en vervolgens moeten rennen naar het toilet?

Ik heb erg goeie ervaringen met het lijnzaad en de gedroogde abrikozen ook Briana....neem eerst rustig 1 kopje van de thee die je gehaald hebt, wacht een paar uur en dan kun je nog een kopje proberen. Zo moet het wel lukken dacht ik zo.

Liefs
Diana

Geplaatst: ma dec 20, 2010 12:16 pm 

Nou ik mis een stuk dunne darm en heb een heel luie dikke darm. IK zou dus elke dag naar de wc moeten of minstens een x in de twee dagen maar die dikke darm ligt gewoon stil en voordat ik nou weer naar laxeer middelen ga grijpen zoals magnesium of nog agressiever.... die thee twee koppen doet bij mij niet veel, nog niet.

Geplaatst: ma dec 20, 2010 6:10 pm 

Vleermuis, eet je dat regelmatig of is het gewoon een eenmalige ervaring met nuchter kiwi's eten en vervolgens moeten rennen naar het toilet?

Nou nee hoor, ik mag nl bijna geen fruit (en melk) hebben, want ik krijg echt overal last op. Maar dat doe ik dus wel als ik echt al dagenlang niet naar het toilet kan en echt krampen heb. Nood breekt dan wetten. Maar in principe eet ik max 2 stukken fruit per week, vaak sla ik weken over, omdat ik echt heel erg veel klachten krijg. Maar baal er wel van, want ik ben echt heel erg dol op fruit. En op sla, maar ook dat is een no go bij mij nu.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur