Het is nu vr jul 20, 2018 9:20 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Nieuwe natuurwet van Henk Bleker
Geplaatst: do dec 08, 2011 1:43 pm 

Lieve collega's ;)

Ik wilde jullie het volgende even onder jullie aandacht brengen.

Jullie houden vreselijk veel van de natuur neem ik aan, dit kabinet wat we nu hebben gaat 70% op natuur bezuinigen waardoor onze biodiversiteit achteruitgaat, soorten gaan uitsterven, de ecologische hoofdstructuur (belangrijke natuurgebieden die met elkaar in verbinding staan, de ruggengraat van de Nederlandse natuur) uit elkaar dreigt te vallen.

Hiermee gaan plannen waar 20 jaar aan is gewerkt om onze soorten stabiel te krijgen en de ecologische hoofdstructuur hoofdzakelijk met elkaar te verbinden (dit is essentieel voor ons natuurbehoud gezien migratie van diersoorten) verloren.

Kabinet Rutte en vooral secretaris Henk Bleker werken onze natuurkwaliteit uiterst tegen door de smoes van de economische crisis en bezuinigingen te gebruiken hoewel Bleker duidelijk heeft gezegd dat ook zonder de bezuinigingen hij deze voorstellen zou hebben doorgevoerd.
Er wordt gelogen en bedrogen.

Lees het rapport zelf (ik snap dat het niet erg interessant is misschien maar wel echt belangrijk voor ons natuurbehoud!!!!)
http://www.pbl.nl/sites/default/files/c ... 18_def.pdf

In dit rapport heeft Planbureau voor de Leefomgeving het voorstel van Bleker getoetst maar zoals je zelf al kan lezen klopt het voor geen kant.

Voor een wat makkelijkere versie (maar minder info):
http://hartvoornatuur.nu/index.php?id=255

http://nos.nl/audio/314393-weinig-ambit ... urwet.html

http://www.natuurmonumenten.nl/content/ ... atuur-2011

Ik word er zelf ontzettend verdrietig van dat plannen van 20 jaar werken naar een goede instandhouding en bescherming van de natuur zomaar opzij wordt gegooid en er 70% op de natuur wordt bezuinigd. Is het dan dat de put pas gedempt wordt als het kalf verdronken is en moeten we kijken hoe dit faalt en deze hele wereld faalt op het gebied van natuur voor we er eens achter komen wat we aan het doen zijn?!

Op dit moment zijn er geen petities meer te tekenen of dergelijke maar zodra dat zo is zal ik die posten...tweede kamer is nu bezig om over deze natuurwet na te denken naar aanleiding van de vele protesten.

Liefs
Diana

- De Cursus in Wonderen

Berichttitel: Re: Nieuwe natuurwet van Henk Bleker
Geplaatst: vr dec 09, 2011 8:53 am 

Bleker....ik vind dat persoonlijk een van de grootste debielen die er in dit kabinet rondloopt.

Hij is degene die het wel OK vindt dat circussen wilde dieren mogen houden zónder vergunning, (Yaay, jarenlang actievoeren om mensen te doen beseffen dat tijgers het echt niet tof vinden om door brandende hoepels te springen en Olifanten trauma's overhouden aan een circusbestaan naar de mallemoeren...!)
Hij is ook degene die het aantal megastallen steeds maar weer wit uitbreiden (En dan gaat het mij niet eens zozeer om het type huisvesting - er zijn voor en nadelen aan - maar om het punt dat we zo de intensieve veehouderij weer stimuleren en ik graag zou zien dat iedereen eens wat zou minderen. Voor dieren, voor het milieu, en van mijn part voor de zorgkosten..)

Bleker is ook degene die heeft goedgekeurd dat Morgan naar Tenerife is gegaan.
Ik vind nog steeds dat ze hadden moeten roberen haar uit te zetten. Over een penguin als Happy Feet of 20 aangespoelde potvissen (niet NL, wel in het nieuws) hoor je niks negatiefs ten aanzien van het besluit om de natuur haar beloop te laten, ook niet als Happy Feet waarschijnlijk toch dood is gegaan, en de potvissen sowieso gedoemd zijn om te sterven. (Want hulp bieden was te gevaarlijk) maar Morgan MOET blijven leven....maar dan wel in een veels te kleine vissenkom..

En over Ecologische hoofdstructuren en bezuinigen op Staatsbosbeheer in combinatie met Bleker heb ik het dan inderdaad nog niet eens gehad..... (Er stond vandaag in het AD een stukje over een herder in Limburg, die met zijn kudde Merchelschapen de heide weer terugbrent, en zo ook bedreigde plantensoorten als de orchidee, ratelaar en wilde marjolein. (Wel in de winkel verkrijgbaar, maar in het wild staan ze op de rode lijst.) Dankzij alle bezuinigen is hij nu hard op zoek naar adoptanten. Voor 25 euro red je een schaap (en de heide.)

En er waren nog wel wat punten........
Dus ja, ik wordt er zelf ook heel verdrietig en ook wel kwaad over. :(

Geplaatst: vr dec 09, 2011 3:24 pm 

Natuur? Dat is toch van dat braakliggende gebied dat nog volgebouwd moet worden met megastallen en snelwegen? :shock:

Nu er in de kamer over de nieuwe natuurwet wordt gedebatteerd, komt de internationale natuurbeschermingsorganisatie IUCN met forse kritiek op de plannen van Bleker.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat dit debat voor nut heeft? Bleker heeft er sowieso wel een handje van om te willen suggereren dat deze wet nog helemaal open staat voor verandering, en dat hij het dialoog aangaat met diverse bevolkingsgroepen en organisaties, om tot een gewogen en goed onderbouwde wet te komen.

In werkelijkheid is het wat mij betreft een grote klucht. Hij komt zelf met een wetenschappelijk ononderbouwde anti natuurwet met verregaande consequenties voor het milieu, die gestoeld is op de onderbuikgevoelens van jagers en boeren. Vervolgens vindt er zogenaamd een soort raadpleging plaats, waarvan de meeste mensen in dit land niet eens wisten dat die plaatsvond, en dus ook niet hun mening hebben gegeven. Argumenten tegen zijn wet slaat hij in de wind, hij gaat er bijna niet eens op in. En dan komt ie opeens met een slap bewijs dat hij toch wel degelijk kijkt naar de argumenten tegen zijn natuurwet. Hij ziet namelijk toch af van de jacht op de smient, met als argument dat deze anders 's nachts actief wordt op de akkers. :? En al die onderbouwde argumentatie over bescherming? Daar hoor je de man niet over.

De man negeert wetenschappelijk argumenten stelselmatig. Volgens mij is dit zogenaamde debat ook weer gewoon een lachertje, want uiteindelijk drukt 'ie zijn wil toch door. En dan roept ie waarschijnlijk ook nog dat hij de natuurvisie van algemeen Nederland in een wetsvorm heeft gegoten.

Geplaatst: ma dec 12, 2011 9:27 am 

Groeiend verzet!

Ik moet ook even iets kwijt en zo te zien staat het nog nergens op dit forum. Excuus als dit wel zo is!

Maar.. Altijd al een boom willen planten? Ik wel, maar waar plant je nou een boom zonder dat deze weer word weggehaald omdat hij niet door gemeente daar is neergezet? Nergens hier in de buurt is zoiets haalbaar.
Tot ik vandaag zag dat ik een boom kan kopen.. een boom kopen die ik zelf mag planten ook nog!
Heel veel mensen zijn me al voorgegaan. De partij voor de dieren heeft een actie tegen deze meneer bleker zijn (gebrek aan) natuurbeleid. Jaja.. Dus koop allemaal een boom en je helpt een mee om een protest bos te planten.
Ik ben zo in mijn nopjes dat ik als mens anno 2011 de kans krijg een boom te planten :P
Je besteld een boom of bomen en krijgt checks daarvoor die je kan inleveren tijdens de dag dat dit bos word neergezet ergens in Nederland. Nadere informatie word dan nog gegeven over waar en wanneer. Doen jullie mee?
Verspreid dan ook alsjeblieft zoveel mogelijk dit idee... :mrgreen:

https://www.partijvoordedieren.nl/groeiendverzet

Zilvertjes

Berichttitel: Blekers nieuwe natuurwet! Protest!!
Geplaatst: wo dec 14, 2011 2:18 pm 

Wat gaat er gebeuren?Er dreigt zich een natuurramp van ongekende omvang te voltrekken in Nederland. Staatssecretaris Bleker kapt 70 procent van het budget van Staatsbosbeheer, schrapt de aanleg van de Ecologische Hoofdstructuur en ecologische verbindingszones waar jarenlang aan is gewerkt, wil dieren weer vrij laten bejagen door hobbyjagers, kortom er dreigt groot gevaar voor de natuur in Nederland.

Dat kan en mag niet gebeuren. Sluit je nú aan bij het Groeiend Verzet! Alleen samen kunnen we een vuist maken tegen een beleid dat planten en dieren letterlijk naar het leven staat.

Stel een daad, plant een boom!
De Partij voor de Dieren organiseert op korte termijn de aanleg van een protestbos tegen de nieuwe Wet Natuur. Dit bos staat symbool voor het groeiend verzet onder Nederlandse burgers tegen Blekers natuurwet. Als de staatssecretaris de Ecologische Hoofdstructuur niet wil voltooien, zullen wij als natuurbeschermers dat zelf moeten doen. Dat kan heel eenvoudig:

1.Koop één of meer bomen voor € 5,00 per stuk.
2.Print je boomcheque(s) uit, die per e-mail worden toegezonden, en kom naar de Boomplantdag (de datum wordt kort van tevoren bekendgemaakt) en plant daar je boom.
3.Je krijgt kort van tevoren een uitnodiging voor de Boomplantdag.

Wat houdt de Wet Natuur in?
Blekers nieuwe natuurwet is bedoeld als de afschaffer van drie bestaande natuurwetten: de Flora- en faunawet, de Natuurbeschermingswet en de Boswet. De nieuwe Wet Natuur betekent een totale afbraak van het natuurbeleid waar jarenlang in is geïnvesteerd.
Als dit kabinet zijn zin krijgt gaat de natuur in de opheffingsuitverkoop en:

•Verliezen 80 dier- en 100 plantensoorten hun beschermde status. Oók dassen, vuursalamanders, zeehonden en bedreigde vlindersoorten. Bijzondere diersoorten worden alleen nog beschermd als ze ook elders in Europa in hun voortbestaan worden bedreigd.
•Worden er geen verbindingen meer gemaakt tussen natuurgebieden waardoor dieren ruimte zouden krijgen, de Ecologische Hoofdstructuur komt er dan niet.
•Mogen edelherten, reeën, damherten, wilde zwijnen, grauwe ganzen ,kolganzen en tal van andere diersoorten weer voor de lol worden doodgeschoten.
•Mogen vogels opzettelijk worden verstoord.
•Slaat Nederland internationaal een modderfiguur met een natuurwet die niet aansluit bij internationale verdragen.
•Wordt dit land bedekt met een dikke laag asfalt en krijgen megastallen ruim baan.
•Moeten wij en onze kinderen naar het buitenland om nog van een beetje natuur te kunnen genieten.
•Wordt landschappelijke waarde geschrapt uit het beschermingsbeleid, ongereptheid is geen reden meer om natuur te beschermen. Terwijl zulke begrippen juist zijn geïntroduceerd omdat, anders dan in de rest van Europa, er nog maar zo weinig ongerepte natuur in Nederland bestaat.
Kom nú in actie voor het te laat is. Jouw verzet zal groeien en bloeien, ook na de plantdag

link naar de site: https://www.partijvoordedieren.nl/groeiendverzet

Doe wat je groene hart je ingeeft en help mee om de bossen in Nederland te behouden. Want er wordt niet bezuinigd op groen!

Berichttitel: Re: Blekers nieuwe natuurwet! Protest!!
Geplaatst: wo dec 14, 2011 3:55 pm 

viewtopic.php?f=24&t=7114

Was al een draadje van.
Is nu dubbel.
Mss kan een modje deze overzetten naar bovenvermeld draadje.
Of verwijderen, voegt niets toe.

Berichttitel: Re: Blekers nieuwe natuurwet! Protest!!
Geplaatst: wo dec 14, 2011 5:12 pm 

Ghehehe, blijkbaar loop ik al weer achter de feiten aan. Bedankt Weylyn. Het mag verwijderd worden. Maar dat het voor een tweede keer onder de aandacht wordt gebracht is niet verkeerd denk ik dan maar :)

Geplaatst: do dec 15, 2011 7:20 am 

Als het goed is zijn de berichten van het topic van famillinar, nu netjes overgezet. Zodat het 1 topic is geworden over hetzelfde onderwerp :)
Was even zoeken, al die nieuwe functies op dit forum. :)

Er staat nu wel wat informatie dubbel, maar dat maakt volgens mij niet zoveel uit. Beter 2 keer dan geen een keer :)

xxx Nemo_moderator

Geplaatst: do dec 15, 2011 11:15 pm 
Site Admin

Ik vind het zoooooo fijn dat er mensen zijn die zich in willen zetten voor de natuur! Geweldige acties van de Pa,rtij voor de Dieren. Heb ook een paar bomen aangeschaft maar kan er helaas niet bij zijn die dag, om ze zelf te planten.
En die Bleker, ooohhhh wat zou ik die graag headfirst de sloot ingooien. Trouwens ook degene die heeft bedacht dat die vent op Natuurbeleid moest gaan zitten, volgens mij trekt hij elk sprietje groen wat rondom zijn huis opkomt gelijk uit de grond, wat een natuurhater. Zou me ook niks verbazen als hij smeergeld krijgt van de jacht- en bioindustrie-lobby.
Sowieso loont het de moeite om eens te googlen op 'nieuwe natuurwet' of 'natuurwet Bleker' dan kom je bij verschillende acties uit. Ik kwam ook een website tegen, Ravage.nl, waar ze verschillende acties op hebben staan. Groenlinks heeft op haar website ook een aantal dingen staan, onder andere over de tunnel die ze in Midden-Delfland willen graven (met alle destructieve gevolgen van dien).
Grom ik word boos van dit kabinet. Ik hoop dat ze snel uit elkaar vallen.

Liefs (want jullie zijn wel lief)

Kyra

Geplaatst: vr dec 16, 2011 9:34 am 

Een sloot is nog wel te schoon voor die vent......een gierput vind ik wel een passend alternatief! :evil:
Ik ga ook nog even een boompje kopen, vind het een mooie manier van protest.
(Geen idee of ik er bij kan zijn, maar goed, het gaat om de steun die je geeft natuurlijk)

[ offtopic modus ]
Oh...over die gierput gesproken...kunnen we al die partijen die het ritueel slachten nu weer goedkeuren (andere discussie, ik weet het) er ook bijgooien?
En helaas vallen daar dan ook partijen zoals de PvdA en GroenLinks onder, maar soit, stelletje hypocrieten zijn het.
Zoals iemand het in de krant zei 'Laten we alleen joodse en islamtische schapen slachten.....'

[/ offtopic modus ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur