Het is nu ma okt 22, 2018 6:21 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: ->Bericht: lichaam wisselen
Geplaatst: zo mei 10, 2009 4:18 pm 

Ik vroeg me af of er mensen zijn die wel eens magie hebben gebruikt om met iemand van lichaam te ruilen. Is het uberhaubt wel mogelijk? En hoe deed je het?

Berichttitel: re: lichaam wisselen
Geplaatst: zo mei 10, 2009 5:59 pm 

Volgens de sterfelijke vampier van Anne Rice is het mogelijk maar ik weet het zo gauw nog niet. Ik zou het in ieder geval niet willen, want mocht zoiets mogelijk zijn, dan zou je je geest tijdelijk voor iedereen openstellen en wie weet wat voor gekke dingen je dan weer krijgt....

Lijkt mij vrij gevaarlijk.

Geplaatst: di mei 12, 2009 8:32 pm 

Gefelisteerd Heilige Lieke met je 500ste post.

Mijn leermeester (ow wat klinkt dat chic) heeft me gezegt dat het mogelijk is maar ook zeer gevaarlijk is. Het is hoge magie dus je kan er krankzinning van worden en je kan gevangen komen te zitten in een ander lichaam. Ja ik denk dat je degene ook wel erg moet vertrouwen en je moet weten hoe de magie in elkaar zit. Maar toch is het altijd leuk om te fantaseren over hoe het is om een ander te zijn:p

Geplaatst: di mei 12, 2009 11:44 pm 

Ik hoef niet van lichaam te wisselen, ik ben al de man in huis! Tenminste, volgens mijn vrouw dan! (oehhhh, laat het Geoff maar niet horen!)

Maar om nou een echte man te zijn.... Dat iedere dag scheren lijkt me zo'n ramp, en een baard zou mij ook niet staan.
Wel lijkt het me geweldig, om ineens kaart te kunnen lezen, alhoewel, dat kan ik nu ook al wel, een beetje, soms, af en toe, bij tijd en wijle, sporadisch.

Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord, om maar weer eens terug te gaan naar het eigenlijke onderwerp, over iemand, die van lichaam gewisseld is met iemand anders. iemand anders wel?

Geplaatst: vr mei 15, 2009 12:26 pm 

ik vind dat het ruilen van lichaam hoort bij de duistere magie (ik zeg geen zwart want ik gebruik die kleur ook in ''goede'' magie:P) Ik heb er zelf ook geen ervaringen mee en weet er niet veel van. Heb laatst wel een film gezien over een meisje die een heks was die controle over iemands geest kon krijgen door middel van een love spell. Het is wel allemaal Amerikaanse film bull*** maar vond het wel grappig om te zien wat er voor interpretatie er tegenwoordig aan wicca wordt gegeven. de film heet trouwens Tamara. Ik ben benieuwd hoe mensen die de film hebben gezien nu tegen heksen aan kijken en of ze ook echt geloven dat heksen dat doen hahahaha

Geplaatst: wo mei 27, 2009 1:15 pm 

---Origineel geplaatst door: Vleermuis---
Volgens de sterfelijke vampier van Anne Rice is het mogelijk maar ik weet het zo gauw nog niet. Ik zou het in ieder geval niet willen, want mocht zoiets mogelijk zijn, dan zou je je geest tijdelijk voor iedereen openstellen en wie weet wat voor gekke dingen je dan weer krijgt....

Lijkt mij vrij gevaarlijk.

De sterfelijke vampier is een fictief boek in het fantasygenre. Onderdeel van de Vampierkronieken waar Interview with a vampire, ook onderdeel vanuit maakt.

Geplaatst: wo mei 27, 2009 1:18 pm 

Van lichaam wisselen? Nee, sta ik zeer sceptisch tegenover.
Ook als het mogelijk zou zijn, zou ik dat trouwens niet willen.

Groetjes,

Northwolf

Geplaatst: wo jun 03, 2009 2:11 am 

Ik denk dat het niks met je brein temaken heeft qua herineringen (hoeft niet percee) gaat erom hoe het magie of wat het is gebruikt word en dat het zeker mogelijk is om van lichaam te switchen als het van beide partijen komt, want je Ziel, Geest heeft het verleden meegemaakt mijn theorie dan, en sommige zegen de leven ervoor maar volgens mij is er geen vorige leven dat heb ik van een magier gehoord wanneer je overleidt is puur je geest die vrijheid heeft en naar een andere niveau gaat en deze leven is fase 1 na deze leven kijk je op welke niveau je komt .. gebruik je slecht magie kom je hell.. etc etc er zijn treden vandaar dat je ziel puur moet zijn fouten maken is menselijk en daarvoor word je vergeven maar zwarte magie enzo is gewoon slecht je stelt diegene als het ware als slaaf

maar waarom niet als het van beide kanten komt? tuurlijk is het erg als je je herineringen verliest alhoewel ik niet veel leuke dingen in me leven hebt meegemaakt vb je hebt een ander afkomst en kunt nog paar andere talen verlies je die vermogen ook dan? dat is een vraag eigelijk lijkt het me wel leuk om van iemand te horen die hier verstand van heeft zelf ken ik wel iemand..

om off topic te gaan hele gesprekken gehad was taxi chaffeur bij een lange reis van 4 uur lang en hij had het over te lang in de spiegel kijken en zo de toekomst kunnen zien zonder te knipperen met je ogen maar ook een poort openen dan dus met geesten te kunnen praten en hun slechte eigenschappen bezitten voor mij natuurlijk beetje minder leuk aangezien ik dat heel vaak doe.. bij het idee van ik wil me zelf wel eens anders zien ik ben tevreden met me uiterlijk maar ik hou van ideen inspiratie gewoon van wat nou als me wenkbrauwen anders zitten of me haar ander kleur is etc etc..

maar goed het kan ook slecht aflopen als een andere geest de lichaam van de ander overneemt en de andere doodt? ook daaraan gedacht?

doet me denken aan een film The Skeleton Key.... overgens mooie film.. echt een aanrader, over die boek waar jullie over hebben
on/sterfelijke vampier van Anne Rice weet ik niks van ben eigelijk net beetje aan het kijken... enige magie waar ik aan doe is niet eens magie

the secret law of attraction werkt goed voor mij omdat ik altijd denk ik krijg me zin..., en dat gebeurt ook altijd door positief te denken

btw hier mijn theorie ik ben een nieuwe member sorry voor het late introductie, rosha 19 jaar woon in leiden en ben altijd open voor nieuwe dingen blijkbaar

well take care btw leuke site .... kwam toevallig tegen bij google toen ik over deze subject zocht kon niet slapen.. dus ik dacht is dat nou mogeijk? x

Geplaatst: wo jun 03, 2009 11:07 am 

Ik geloof wel dat je geest uit je lichaam kan treden om ergens 'anders naar toe te reizen'. Maar ik denk dat dat ook weer alleen mogelijk is als je hele goede controle over jezelf en je geest heb. Zoals Molaris zegt, is het in het Sjamanisme wat bekender. Of het ook mogelijk is om van lichaam te wisselen, weet ik niet. Zelf zou ik het niet willen proberen. Zoals Mareike zegt, wat valt er te 'verhuizen'?
Mocht iemand het meemaken ben ik wel erg benieuwd naar de ervaringen. Maar mijn geest in een ander menselijk lichaam stoppen doe ik liever niet.

Liefs,
Ayla Auriana

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur