Het is nu vr dec 14, 2018 8:36 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: re: lichaam wisselen
Geplaatst: do jul 07, 2011 3:01 pm 

Interessant onderwerp weer.

Ik zou het eigenlijk bijgod niet weten! Volgens mij is het niet mogelijk om even te 'ruilen'. Tenzij je allemaal op hetzelfde moment uit je eigen lichaam treed, maar volgens mij zit je dan inderdaad nog 'vast' met een soort draad. Als die draad verbroken raakt, kun je als ik me niet vergis niet meer terugtreden. Heel risky dus.

Vervolgens even een kijkje nemen in het lichaam van iemand anders lijkt mij persoonlijk verschrikkelijk eng. Blijf allen maar gewoon in je eigen lichaam, we zijn niet voor niets zo geboren=).

X

Geplaatst: zo jul 10, 2011 12:39 pm 

Ja je blijft met je lichaam in verbinding, maar dat is puur omdat jou ziel en geest in dat lichaam zo geboren is, en dat lichaam dus gewent is. Demonen bijvoorbeeld of slechte geesten, dat waren ook ooit mensen zielen, ze kozen echter voor het duister en uiteindelijk zijn ze dus een slechte geest of demoon geworden, En het is bekend dat zulke geesten of demonen in iemands lichaam kunnen treden en het helemaal kunnen overnemen, dusjah het is heel goed mogelijk om iemands zijn lichaam zeg maar helemaal over te nemen.
Maar zo ie zo, moet je 1. heel sterk van geest zijn, je eigen lichaam en geest en ziel extreem goed kennen, en dan moet je zo ie zo eerst nog paar dingen leren, bijvoorbeeld als je bent uitgetreden, hoe je met de kracht van geest zijn, bijvoorbeeld voorwerpen kunt verplaatsen, en daar moest je zo ie zo eerst sterk in worden.

Ik ben niet overtuigt dat er een soort van draad is, want een draad zo maar beperkte afstand kunnen, en dus ook niet naar andere dimensies kunnen reizen, maar als je uit treed kan je wel degelijk naar andere dimensies reizen, en extreme grote afstanden reizen.

Geplaatst: zo jul 10, 2011 12:45 pm 

@Powerzhea, hoe kom je aan deze informatie?

Geplaatst: vr jul 15, 2011 10:21 pm 

De reden dat ik zeker van me zaak ben, dat er niet echt een draadje is, omdat ik door middel van trance meditatie naar hogere dimensies kan gaan, het is alleen een gevaarlijke vorm van meditatie, en waarom en dat is algemeen bekend bij deze vorm van meditatie, als je niet weet wat je doet, of zonder begeleiding, kan je je ziel voorgoed kwijt raken, is mij ook bijna overkomen en dan nog onder begeleiding ook. Dus dan denk ik en ga ik ervan uit, als je je ziel voorgoed kan kwijt raken tussen tijd en ruimte......hoe zit het dan met dat zogenaamde draadje...? Dus door eigen ervaring ben ik er heilig van overtuigt dat het "draadje" onzin is. Ja het staat wel in verbintenis met je lichaam, maar uiteindelijk ben jij verantwoordlijk voor wat je doet, als je ziel je lichaam verlaat, als jij de wereld gaat verkennen prima, bezoek amerika of china of weet ik het, maar zodra je ook naar andere dimensies gaat en hele hoge of hele lage.....kan je dus je ziel voorgoed kwijt raken en raakt je lichaam in een coma toestand.

Geplaatst: za jul 16, 2011 12:17 pm 

Sorry mensen mijn excuses, het is niet dat ik wil overkomen dat wat ik zeg, de algemene waarheid is, of de algemene realiteit, gezien we allen onze eigen realiteit creeeren, en onze eigen waarheid hebben, waarheid is meer individue gebonden in mijn ogen. Ik ga er op letten, in mijn vorige post hierboven sprak ik puur uit een ervaring, daarmee wilde ik niet zeggen dat mijn ervaring de almachtige waarheid is hahaha. Maar zeer bedankt voor jullie berichtjes, en ga er zeker ook op letten. Met coma toestand bedoel ik, zonder geest/bewustzijn, zal het in een soort van coma toestand raken, het zal slapen maar niet meer wakker worden....hoop dat dit beetje begrijpelijk is wat ik bedoel met coma toestand. En ik heb toen ik me hier in verdiepte wel gevallen gelezen waarin dit gebeurd is.

En dat doet me ook aan iets anders denken, mensen die bijv zogenaamd meerdere persoonlijkheden hebben...., zou dat niet dan gewoon kunnen zijn dat ze niet gek zijn, maar dat er inderdaad meerdere bewustzijns aanwezig zijn in een lichaam, zo ja, dan hebben die mensen hele andere hulp nodig dan medicijnen etc.
Misschien nog iets om over na te denken.

Geplaatst: za jul 16, 2011 12:26 pm 

---Origineel geplaatst door: Melchior---

Het idee dat je 'zo hoog in bepaalde dimensies' kan vertoeven dat je los raakt van je lichaam, waardoor je Ziel er los van komt is volgens mij echt lariekoek.

Maar het feit dat je geïncarneerd bent geeft toch, ook in de hogere dimensies beperkingen.

Ik respecteer je mening, en zo mag jij er over denken melchior.
Ik ben van iets anders overtuigt, en dat mag ook toch?
Jij denkt dat je dan beperkingen hebt, ik heb zelf ervaringen opgedaan, die jou weer tegenspreken.
Maar dat geeft niet, bedankt voor jou mening.
Ik vertel bij deze alleen iets van een ervaring,
en respecteer je mening,
en uiteraard is mijn ervaring natuurlijk niet voor iedereen de waarheid.
Ik weet alleen dat het voor mij persoonlijk mijn individuele waarheid is, En daarom ben ik het niet met je eens dat je dan nog bepaalde beperkingen hebt.

Mijn mening is, kan voor andere goed zijn, voor andere fout zijn,
maar goed mijn mening is dus, als je geincarneerd bent, kom je al van een hogere dimensie, zodra je niet actief bent op deze wereld, en dus nog niet ingecarneerd bent, ben je en dat is ook wel wat ik geloof vanuit ervaringen en kennis die ik opgedaan heb, ben je alwetend, je ziel is dan puur, en weet alles, kan dit natuurlijk niet bewijzen etc.
Echter voor mij persoonlijk uit ervaringen en kennis die ik opgedaan heb, weet ik dat het zo is voor de geesten waar ik ervaringen mee heb, en de zielen die ik ontmoet heb, maar dat kan dus voor andere geesten en zielen anders zijn, mijn ervaringen en kennis, is dus niet de algemeene waarheid en realiteit van alles en iedereen.

Geplaatst: za jul 16, 2011 1:03 pm 

---Origineel geplaatst door: Famillinar---
Dat 'draadje' is je verbinding met je lichaam/de fysieke wereld. Ookal zie/voel je hem niet direct, is ie er toch echt. En Melchior heeft een punt; het is toch echt je astrale lichaam en niet je ziel die die reizen/uittredingen maakt. Ik kan mij wel voorstellen dat je het astrale lichaam voor de ziel aanziet, maar je eigen wezen bestaat uit meer dan alleen je lichaam en je ziel. (Verschillende lagen)

Precies, en hoe diep of lang een trancestaat ook kan zijn. Er komt altijd weer een moment wanneer het astrale lichaam terugkeert. Dat is ook logisch, want het astrale lichaam kan alleen bestaan bij de gratie van het fysieke lichaam...

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur