Het is nu di jun 19, 2018 9:22 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: ->Bericht: geesten van huisdieren
Geplaatst: di jan 19, 2010 1:11 pm 

Ik vraag me af of het mogelijk is dat geesten van huisdieren, contact met ons of anderen kunnen leggen, bv. via een ouijabord.

De reden dat ik vraag komt als volgt:

Op een ponykamp, een jaar of vier terug, heb ik eens met medeleidsters geesten opgeroepen met een zelfgemaakt ouijabord en het dopje van een waterfles. De eerste keer was gewoon verschieten, maar de tweede keer hielden we vol en kregen we ook contact. Eerst een geest die kwam voor die ene, een overleden tante ofzo... Dan een geest voor de andere, een overleden grootvader. Maar dan kwam er eentje die mij kende. Meteen voelde ik wat mijn keel meer dichtknijpen, maar ik vermoed dat dat gewoon de angst was geweest. Ik hield op dat moment wel geen contact. Onze eerste vraag: "Voor wie kom je?" Hij ging naar de letter J en ik was de enige waarvan mijn naam met een J begon. De volgende vraag: "Wat is de eerste letter van je naam?" Hij ging naar de K, meteen werd ik hysterisch en begon te huilen, ik kende niemand die gestorven was met de K. Toen vroegen we of hij familie was (we wisten al dat hij een man was, omdat we dat eerder hadden gevraagd) en hij zei Ja. Ik werd mogelijk nog hysterischer, want ik kende echt niemand met een K die gestorven was. Eveline, vertelde de geest dat ik huilde en bang was en vroeg aan de geest of hij dat wilde. Meteen ging hij naar de Nee. Toen vroeg ze voor wie hij kwam en die ging naar de E. Toen vroeg Eveline of die boos was op haar en die zei Ja. Maar verder zijn we niet kunnen gaan, omdat we gestoord werden door de kookploeg.
Sinds dat moment ben ik hevig opzoek gegaan naar zijn naam, gevraagd aan mijn ouders of er iemand in de familie zat met een K die ook dood was, maar dat was niet het geval. Uiteindelijk ben ik dan uitgekomen op Witneusje, ons eerste konijn. Ik heb hem echter altijd Karel genoemd en had de indruk dat het diertje daar genoegen mee had genomen.

Nu elke keer als ik aan hem of dat moment terug denk, wordt ik opnieuw hysterisch of bang.
Dus kan het zijn dat Karel me effectief is komen opzoeken of moet ik verder zoeken op mijn stamboom?

Berichttitel: re: geesten van huisdieren
Geplaatst: di jan 19, 2010 2:45 pm 

Ik heb nu reeds 2 maanden geleden een nieuw katje in huis genomen. Een vondeling op mijn werk. reeds een week of zo blijf hij rond mijn benen hangen.
Maar ik werk fulltime als zorgkundige. Dus kon ik hem niet mee nemen. Op 18 november is het wel
gebeurd.
Maar ik ben er overtuigd van dat dit mijn vorige familiar is. overtuig je zelf.
http://s261.photobucket.com/albums/ii54/epicamalia/
Graag jullie mening hierover. Maar weet dat hij identieke gedragingen heeft.
bb

Geplaatst: di jan 19, 2010 3:07 pm 

Ik geloof wel dat overleden dieren contact kunnen maken met mensen.

Een kennis van me heeft ooit zoiets meegemaakt. Die zag steeds een donker "iets" wat hem overal volgde. Hij wendde zich tot mij omdat hij wist dat ik me bezig hield met hekserij (al betekend dat niet automatisch dat je ook met geesten werkt).
Ik heb hem toen in eerst instantie gevraagd wat hij voelde en of hij het kon beschrijven. Het voelde niet raar of eng aan maar eerder bekend en hij beschreef de gedaante als een soort wolfachtig wezen. Bij mij kwam toen meteen de gedachte op dat het ook werkelijk ging om een wolfachtig wezen, zoals een hond. En hij bleek een zwarte hond gehad te hebben die overleden was. Hij had een bijzondere band met het dier en had nog elke dag verdriet om het verlies.
Mijn idee was dat deze hond contact probeerde te maken met hem om hem te troosten o.i.d.

Mijn mening: het zou kunnen dat Karel contact met je probeerde te maken. Het zou ook kunnen gaan om een andere overledene of misschien een verkeerde interpretatie van de gegeven informatie?
Als je jezelf een beetje kent en je stelt jezelf open voor het contact dan geeft je gevoel (angst, herkenning, verdriet, etc.) vaak al een hoop informatie waaruit je bepaalde conclusies kunt trekken.

Geplaatst: di jan 19, 2010 3:26 pm 

Ik geloof zelf dat een familiar meer levens heeft en deze kan bezielen.
bb
Nogmaals jullie spirtituele reactie over mijn Kat Pixie. Weet dat, als je Tristan roept per ongeluk hij ook reageert.
bb

Geplaatst: di jan 19, 2010 4:15 pm 

Ik denk persoonlijk dat het er niet toe doet hoe intelligent een wezen is/was om contact te kunnen maken met de levenden. Ik denk zelf dat het er meer mee te maken heeft hoe sterk de band is/was tussen de overledene en de levende of hoe ver de levende er open voor staat.

Geplaatst: di jan 19, 2010 4:15 pm 

Het feit dat ik hysterisch werd, komt volgens mij omdat ik snel bang ben voor het onbekende en geesten zijn nog zo goed als onbekend en deels beangstigend voor me.

Toen het dier nog leefde, had ik altijd het gevoel gehad dat de band dat ik met het diertje had, totaal anders was dan de anderen thuis hadden met het dier. Ik weet nog dat Karel in het begin heel lief en aanhankelijk was, maar naarmate hij ouder werd begon hij meer aan te vallen als we hem los lieten lopen thuis. Uiteindelijk hebben we hem naar een stuk land gebracht die we bezitten een paar kilometer van thuis. Het kwam naar me toe als ik met eten kwam, maar twee weken later was hij dood (mijn vader vermoed dat een vos hem te pakken hebben gehad).
Het moment dat ik contact had met die geest, had ik het gevoel dat er een vriend in de buurt was en het moment dat hij had gezegd dat hij niet wou dat ik bang was en dus huilde. Voelde het aan alsof iemand me in zijn armen nam en als bij wonder voelde ik me rustiger worden, ik leek weer controle te krijgen over mijn emoties...

Geplaatst: di jan 19, 2010 8:22 pm 

Hoe voelt het idee voor jou dat dit Karel was? Even alle info vergeten of een dier wel of niet contact kan maken enz, of een konijn je wel of niet in de armen kan houden...puur op band die je met het dier had; hoe voelde het?

Geplaatst: do jan 21, 2010 8:59 pm 

Kan het een overgebrachte boodschap zijn? Die doorgegeven werd voor jou.
Ik weet het ook niet zo goed, of je letterlijk contact me ze zou kunnen hebben. Niemand heeft tenslotte ooit de ene of de andere kant bewezen.

Ik geloof wel heel sterk dat ze je kunnen bezoeken. Mijn vriend zijn kat is niet zo lang geleden overleden, en hij voelt haar nog steeds om z'n benen lopen soms.
De ochtend dat ze overleden was heb ik haar gehoord, en soms hoor ik haar nog.

Geplaatst: vr jan 22, 2010 1:51 am 

Ik weet niet meer zo goed hoe het voelde, het is tenslotte vier jaar geleden en het is moeilijk om me alles weer exact te gaan herinneren.
Dat moment was ik behoorlijk van slag, de eerste keer dat een geest jou kent denk je niet echt na over hoe je jezelf nu precies voelt...

Het moment zelf begreep ik eigenlijk niet waarom die geest mij kende, maar eigenlijk kwam voor die Eveline en kwaad op haar was. Als ik nu terug op die Eveline terugdenk, besef ik pas welke bitch die niet was geweest. Het was op een ponykamp, maar ik mocht nauwelijks wat doen, zij speelde de baas en ik had geen zeggeschap. Misschien was Karel kwaad op haar, omdat ik mijn mening en ideeën niet met haar mocht delen, terwijl die van mij beter waren dan die van haar...

Ik weet niet of mijn redenering klopt, maar dat is hoe ik er de laatste tijd over denk. Dat Karel het dus niet heeft kunnen verdragen dat iemand hevig de baas over me speelde en mij tegen haar wou beschermen...

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur