Het is nu ma jun 25, 2018 2:39 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: re: geesten van huisdieren
Geplaatst: wo aug 11, 2010 9:37 am 

maar het feit dat een konijn een ander bewustzijn en minder hersens heeft in deze wereld, wil toch nog niet zeggen dat het ook zo is waar hij nu dan ook mag zijn? dus waarom zou het geen konijn kunnen zijn?

Geplaatst: do sep 30, 2010 11:35 am 

Ik wou even reageren. Iets wat ik zelf heb meegemaakt en soms nog mee maak. Dit gaat niet over konijnen, maar ik ben er zeker van dat zelfs die dieren contact kunnen zoeken. Als er maar een goede band is geweest in het leven kan er altijd contact zijn. Alleen zou ik maar voorzichtig zijn met een ouijabord. Je kan denken dat het juist is, maar er kunnen ook andere geesten zijn die jouw gedachten horen en daar op inspelen. Maar als je echt contact zoekt doe het dan langs je innerlijke. Luister even. Ik verloor mijn echtgenoot 8 jaar geleden. Dat deed pijn, heel veel, zelfs nu nog. Maar ik verloor hem niet alleen. We hadden zes grote honden. En nog hetzelfde jaar verloor ik mijn eerste duitse herder. Het jaar nadien de sint bernard en toen gespreid over zes jaar verloor ik mijn andere vier honden ook nog. Verschrikkelijk was/is dat gewoon. Nog elke dag huil ik om hen, mis hen. En nu is het toch al ongeveer sinds een jaar geleden, dat ik in bed lig en voel en hoor dat de geest van mijn dieren terug komen slapen zoals vroeger. Twee op mijn bed en de anderen in hun eigen kinderbedje. En dan hoor ik terug het gesnurk van onze ene. Ik voel dan hoe ze stilletjes op bed sluipen om bij mij te kunnen slapen. En ja, ik ben wakker. Dan durf ik me niet meer te verleggen uit angst hun geest te verliezen. Maar zoiets gebeurd als ik hen echt mis. Ik mis hen elke dag natuurlijk, maar soms zit het zo diep, dat ik het zelf niet begrijp en dan met dat gevoel ga slapen. En als ze dan komen weet ik dat ook zij als geesten terug kunnen komen. Dus zeker het konijntje ook. Maar je kan ze natuurlijk niet dwingen. Maar ik durf je te verzekeren, dat op een moment als je het niet verwacht het diertje langs komt. Er is altijd hoop als er maar genoeg geloof is. Weet je, ik heb nu terug drie honden, zomaar op mijn pad gekomen. Eén met één oog, één met één oor en één met drie poten. En soms slaat de schrik me weer om het hart om hen ook te verliezen, maar dan blijf ik maar hopen, dat ik ook ooit met hen mag meemaken zoals met mijn andere lievelingen. Dat ze me ooit komen bezoeken en op me wachten als het mijn tijd is. XXX

Geplaatst: do sep 30, 2010 6:15 pm 

Helaas wordt het ouija bord nog vaak verkeerd gebruikt...
Meestal met het idee van " een spelletje"
Dat het geen spelletje is, ondervinden nogal wat mensen.

Goed gebruikt kun je met een ouija bord contact leggen met overgegane zielen.
Wat niet altijd wil zeggen dat je de antwoorden krijgt die je wilt horen, of degenen die je wilt spreken.
Sommige willen met rust worden gelaten, vooral als ze een "zwaar" leven hebben gehad.
Behandel ze met het respect dat ze verdienen,.. zij hebben de reis al gemaakt.

Wat betreft het konijn.
Overleden dieren kunnen contact met je zoeken.
Doorgaans niet dmv een ouija bord.
De geest van een overleden dier jaagt geen angst aan, maar geeft rust.
Wie of wat je opgeroepen hebt weet ik niet.
Maar weet wel dat je vergeten bent om het terug te zenden naar waar het hoort.

Met het ouija bord... ( zeker bij verkeerd gebruik) kun je poorten openen die beter gesloten kunnen blijven.

Geplaatst: vr okt 01, 2010 6:15 pm 

Een ouija bord bezit ik al. En werk er soms ook mee.
Ik heb geen angst ervoor, ik adviseer slechts om er met respect en voorzichtigheid mee om te gaan.

BB

Geplaatst: ma nov 22, 2010 7:45 pm 

Ik zie heel vaak de hond van mijn vriend nog "rondbanjeren".
Verder ben ik tegen het gebruik van een ouija bord omdat je daar vaak alleen negatieve entiteiten mee oproept, de overleden dierbare die maken wel anders contact met je.

Geplaatst: vr maart 04, 2011 12:54 am 

Ik ben hem/haar niet vergeten terug te sturen, we hadden gewoon de tijd niet meer. Het contact werd bot verbroken, omdat we opgeschrikt werden, de anderen mochten namelijk niet weten dat we dat weer aan het doen waren. We moesten meteen vertrekken.
Ik ben me er wel van bewust geweest dat iets dan constant bij me is gebleven en het had me toen ook gekalmeerd, zeker toen ik besefte dat het best wel eens mijn eerste konijn had kunnen zijn. Het feit dat ik angstig was, was omdat ik niet had verwacht dat er een geest zou komen die me kende, laat staan dat ik wist wat ik moest zeggen of doen.
Na een tijdje heb ik met mijn ziel contact gelegd met mogelijk Karel en hem gezegd dat hij weer mocht gaan in vrede en nog een heel hoop gezever dat ik wel had gemeend.

Nu wil ik geen ouijabord meer gebruiken en ben ik overgeschakeld op het pendelen. Met het pendelen ben ik ook in contact getreden met mijn beschermengel/muze.

Berichttitel: Re: ->Bericht: geesten van huisdieren
Geplaatst: di dec 13, 2011 8:23 pm 

Ik vind het wel een mooi idee dat de geest van je huisdieren bij blijft om over je te waken.

Geplaatst: do dec 15, 2011 11:44 pm 
Site Admin

Sommigen zien het als een vorm van engelen, gidsen die bij je blijven. Er staat in de Onkruid van november/december ook een artikel van een vrouw die huisdierenreadings/healings doet. Dus in contact gaat met het dier, op zielsniveau. En als dat tijdens het leven kan, waarom niet na de dood? (in mijn geloofsvisie althans ;))

Liefs :)

Kyra-die-af-en-toe-haar-poezenvriendin-nog-door-het-huis-ziet-schieten-al-is-ze-al-3-jaar-dood

Geplaatst: di dec 20, 2011 3:51 pm 

Ik weet zeker dat dezelfde ziel van mijn konijn die een tijd geleden overleden is, nu weer in mijn huidige konijn zit. Niet alleen qua karakter, maar ook zeker qua gevoel.
Dus ik denk zeker wel dat het er is om mij bij te staan, of misschien ik haar/hem wel :)

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur