Het is nu ma jun 25, 2018 2:42 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: re: Onzichtbare vriendjes
Geplaatst: vr dec 03, 2010 11:33 am 

Haha ja dat ken ik met "poppen" etc praten en doen alsof ze leefde.. :P dat had ik ook

Geplaatst: di dec 14, 2010 11:56 pm 

Ik heb een band met wolven. Ik speelde als kleuter altijd al samen met onze hond Nadis.
Zij, als 'roedel-leidster', heeft me veel geleerd over mijn persoonlijkheid. Ze heeft me de hiërarchie leren kennen. Ik trad letterlijk in haar 'voetsporen'. Ik ging waar zij ging en at wat zij at. Ik voelde me opperbest als ik me als hond gedroeg. Ik speelde de rol van de onderdanige hond. En soms speelde ik een dominante rol ten aanzien van mijn pluche diertje. Dan gromde ik en deed ik alsof mijn speelgoed hierop inspeelde.
Later, toen ik het Internet leerde kennen, kwam ik in contact met mensen die dezelfde verhalen vertelden. En plotseling voelde ik me niet zo eenzaam meer.
Er zijn mensen die zich als vos of als wasbeer verkleden, maar dat is een subcultuur waar ik me niet mee bezig hou, ook al ken ik mensen, geliefde mensen, die in de subcultuur actief zijn.
Mijn collega's vertellen me verhalen over 'Leven aan de grond van het Universum', een droombeeld waar ze zich als kind aan vasthielden. Ik kan daarmee instemmen hoor, maar ik vertel hun niet over mijn ervaringen.

- spookuur -

Nu ga ik echt mijn bed in.
Tot de volgende keer!

- Lupus -

Geplaatst: wo dec 15, 2010 9:53 am 

Heey Lupus,
Dat had ik ook, dat hond-spelen. heel erg zelfs. maar het gekke was, is dat ik me dan ook echt zo voelde, ik kon bijna mijn oren en mijn staart bewegen zo écht voelden die. ik kon zo intens beleven dat ik mijns snorharen kon voelen prikkelen....raar is dat he.. is daar een subcultuur in? dat wist ik niet...hoe heet dat dan?

Liefs
Diana

Geplaatst: di okt 11, 2011 3:52 pm 

Ik had altijd een wolf en/of een rendier bij me als kind en een hele lading fantasievrienden in menselijke vorm. Als kind sta je daar volgens mij toch meer voor open.

Groetjes,
Northwolf

Geplaatst: vr okt 14, 2011 12:43 pm 

Ik had een berg fantasie vriendjes, meestal bestaande uit tekenfilms of stripboeken... die kwamen helemaal tot leven.

Geplaatst: zo okt 16, 2011 1:25 am 

Ik speelde vroeger ook altijd paardje met me vriendinnen maar had nooit een paard bij me (nou ja me fiets met een touwtje aan het stuur)...

Als ik vroeger naar school fietste kwam er altijd een bokser naast me mee rennen en daar praatte ik ook tegen. Dat mensen langs de weg me vreemd stonden aan te kijken boeide me niet.

Later is de wolf via een droom bij mij gekomen. Een van mijn gidsen was een indiaan met als totem de wolf daar ben ik later achter gekomen. In de droom werd ik achterna gezeten en uit eindelijk (na jaren) was de wolf voor mij niet eng en werd hij vertrouwd. Het is ook inmiddels mijn totemdier. De gids die dat als totem had zie ik overigens zelf niet veel.

Verder zag ik ook wel eens een jongetje bij mij in me kamer praatte wel eens met hem en speelde ook wel een met hem. Blijkt achter af een van mijn gidsen en mijn oom te zijn. Onze conectie is 23 september op een zonnige zondag. We zijn beide op zo een dag geboren op die datum. Hij is inmiddels met mij mee gegroeit en begeleid mij door het leven als een van mijn belangrijkste gidsen.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur