Het is nu di jun 19, 2018 9:21 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: ->Bericht: Wonen bij een begraafplaats
Geplaatst: wo feb 23, 2011 5:06 pm 

De laatste tijd lees ik regelmatig, dat huizen bij een begraafplaats energie uit je zuigen. Dat zou komen, omdat er rond die plek veel overleden geesten bij elkaar zijn.

Mijn lief & ik wonen al een jaar of tien achter een begraafplaats. En ik moet bekennen dat het op mij wel rustgevend overkomt.
Ik vind onze begraafplaats juist 'veilig' voelen, vanwege de rust en de hoge bomen.

Hebben jullie hier ervaring mee - positief of negatief?

Berichttitel: re: Wonen bij een begraafplaats
Geplaatst: wo feb 23, 2011 8:25 pm 

Wij wonen ook zo goed als aan een begraafplaats en ik kan je zeggen dat wij nergens last van hebben.

Geplaatst: wo feb 23, 2011 8:25 pm 

Ik weet niet hoe het is om te wonen naast een begraafplaats. Maar mijn school ligt naast een begraafplaats en het geeft mij vaak rust als ik dan naar buiten kijk de begraafplaats over. Ik merk wel dat wanneer ik er langs loop ik er toch wel wat energie vandaan voel komen, maar het is niet beangstigend... Je voelt gewoon dat die mensen zijn overleden in vrede en gewoon kunnen rusten. Zelf heb ik ook een tekening van Victoria Frances in mijn kamer hangen van een vrouw/meisje die op een begraafplaats ligt. Veel vriendinnen vinden hem maar eng, maar ik wordt er rustig van en wanneer nodig weet het mij altijd op 1 of andere manier te vertellen wat ik moet doen.

Geplaatst: wo feb 23, 2011 8:37 pm 

Ik zou het net leuk vinden om in de buurt van een begraafplaats te wonen. Ik heb het bijvoorbeeld altijd fijn gevonden om een vervallen kerkhof te bezoeken, met mijn hond Thoran aan de lijn.
In Damme had je er zo eentje. Die is ondertussen helaas in ere hersteld en keurig opgeknapt. Als het regende, kwamen de botjes en beentjes bovendrijven en die nam ik dan mee naar huis. Nu liggen die overblijfselen onder mijn bed.
Zo 'n vervallen begraafplaats is vreselijk mooi, in Engeland hebben de gelovigen aldaar er een patent op. De paadjes worden niet opgeknapt, de zerken staan schots en scheef en de grassprietjes wuiven doorheen de steentjes... zalig!
Je hoeft het heus niet 'morbide' van je te vinden hoor. De positieve reacties die je leest, bewijzen het tegendeel.

BB

- Lupus -

Geplaatst: do feb 24, 2011 10:41 am 

ik vind zeker niet elke begraafplaats rustig.
Maar misschien ligt het ook, aan de omstandigheden dat ik er geweest ben.

Ik heb geen begraafplaats in de buurt dus ik kom er eigenlijk alleen als er een begrafenis of crematie plaatsvind, en nu wil het feit dat mijn bekenden hoofdzakelijk gecremeerd worden.

Mijn meest onrustige ervaring op een kerkhof is geweest in amsterdam, maar moet er wel bij vermelden dat dat DE 9/11 is geweest. (al wist ik dat niet op het moment dat ik daar was, maar de onrust was echt heftig)

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur