Het is nu ma okt 22, 2018 5:25 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: re: Yoga
Geplaatst: wo maart 23, 2011 10:30 am 

Bij mijn sportschool gaan ze Yoga aanbieden. We hebben nu ook al een soort van Yoga (BodyBalance) maar dat is het toch niet helemaal. Er wordt meer gekeken naar balans en de oefeningen goed uitvoeren dan naar bijvoorbeeld je ademhaling.
Dus ik ben benieuwd hoe de Yoga eruit gaat zien op mijn sportschool.

Liefs

Geplaatst: di apr 05, 2011 1:08 pm 

Ik ga vanavond voor het eerst naar een reguliere Yoga klas. Ben benieuwd.

Wel eens power yoga gedaan, was meer op fitheid gericht.

Geplaatst: za mei 07, 2011 2:26 pm 

Ik ben in de loop der jaren naar verschillende yoga scholen geweest, met wisselend succes. Nu doe ik het liever thuis op mezelf. Ik heb steeds Hatha yoga gedaan, variërend van elke dag tot één keer per week zoals de laatste tijd. Ik ben van plan om me ook eens te gaan verdiepen in kundalini yoga, ik heb daar een leuk boek over. En misschien is het wel tijd om daar nu mee aan de slag te gaan. Ik vind het trouwens ook heel fijn om yoga in de buitenlucht te doen. Helaas moet ik een half uur fietsen voor ik op mijn tuintje ben.

Geplaatst: za mei 07, 2011 8:27 pm 

Ik zit op Hatha Yoga en ik vind het heerlijk. Yoga is voor mij een goede manier om mijn stress te verlagen en zo de Crohn onder controle te houden. En het meditatieve ervan is ook heerlijk ontspannend en tegelijkertijd verkwikkend. De cursus is nu afgelopen en je kon wel een vervolg doen, maar omdat mijn man 2 maanden geleden werkloos is gegaan, kan ik die helaas niet volgen. Maar in september begint het nieuwe jaar weer en dan krijg ik weer 26 lessen.

Wat ik krijgt: we gaan afwisselend beginnen. Meestal liggend, maar soms ook staand of zittend. Er zitten van allerlei oefeningen tussendoor die ook met een soort uitleg worden vertaald waar het goed voor is. Ook wordt er veel met chakra's gewerkt en de kracht van Moeder Aarde. Aan het eind hebben we nog 10 minuten ontspanning. Je gaat dan liggen met je ogen dicht en krijgt een soort visualisatie, heel ontspannend. Het is mogelijk om na de les nog een verdiepingskwartier te volgen, heb ik vorig jaar gedaan en was ook heel prettig, je leert echt mediteren.

De Hathayoga is niet zoiets van: leg uw rechterbeen tegen uw linkeroor. Het zijn oefeningen die heel rustig gaan en het gaat meer om de balans van geest en lichaam zeg maar. Wil iets niet om wat voor beperking ook, dan moet je dat ook vooral niet doen of via een soort alternatief wat je dan misschien wel kunt doen.

Geplaatst: di jun 21, 2011 9:47 am 

Ik heb verschillende klasjes hatha yoga gedaan. Maar ik vond het altijd het fijnste thuis in mijn eentje. Ik ben deze week thuis begonnen met kundalini yoga, en nu vroeg ik me af of er mensen zijn die daar ervaring mee hebben.

De kundalini yoga doe ik ook thuis met behulp van het boek van Maya Fienes, Yoga lifestyle. Als je niet weet wat kundalini yoga inhoud, maar wel nieuwsgierig bent, kan je een kijkje op haar website nemen.

MayaSpace

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur