Het is nu vr dec 14, 2018 9:28 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: re: Yoga
Geplaatst: za jun 25, 2011 6:06 am 

Lieve StellaMaris,

Heel graag gedaan, Stella!
Zou je echt op les willen in een yoga-centrum? Of vind je het thuis ook okee? Want in dat laatste geval is het zoeken een stuk makkelijker; dan hoef je alleen maar een dvd of cd te vinden (ik heb er via Marktplaats een paar gevonden).
Heel veel succes!

Liefs, Dimfi

Geplaatst: za jun 25, 2011 8:48 am 

Mindfullnes is meer een meditatieve vorm dan Yoga. Je kunt bewegende oefeningen hebben, maar die zijn altijd gericht op bewustwording. De rest is veel zitten/liggen. Ik doe zelf Yoga, maar dat is veel meer gericht op het laten stromen van de energie en van daaruit de rust zoeken. Mindfullness gaat direct voor de rust.

Als dat is wat je zoekt heb je een uitgebreide keuze. Ik heb er zelf een cursus in gevolgd, daar leer ik meer dan via een CD en boek. Met de nadruk op IK

Geplaatst: za jun 25, 2011 3:32 pm 

Een boekje wat ik je van harte kan aanbevelen is yoga , 12 maanden inspiratie in praktijk van Celia Toler. Vooral als je het nog nooit gedaan hebt en je lichamelijk conditie niet perfect is, is het fijn om hiermee te starten.

Geplaatst: za jun 25, 2011 5:40 pm 

Heel herkenbaar, lieve Stella!

Ik heb eerlijk gezegd maar 1 les gehad (dat was mindfulness yoga) en die beviel ZO goed, dat ik me erin ben gaan verdiepen.
Er liggen nu een paar boeken, een cd en een paar dvd'tjes bij me thuis. Soms doe ik alleen maar de ademhalings-oefeningen. Heerlijk om te doen voor het slapen gaan!

liefs, Dimfi

Geplaatst: za jun 25, 2011 5:48 pm 

Ik heb nog een tip en dat is Yoga online , en dat is een site waar ook heel veel oefeningen voorgedaan worden en waar je ook informatie kunt vinden over allerlei yogavormen. Echt de moeite waard om eens te gaan kijken.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur