Het is nu vr sep 21, 2018 5:04 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

[ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: ->Bericht: hoofd leeg maken
Geplaatst: di mei 17, 2011 10:32 pm 

Merry meet

Daarnet heb ik dmv meditatie geprobeerd mijn hoofd leeg te maken. Ik doe dit met rustgevende muziek. Maar waarom ik nu dit topic open. Daarnet tijdens mijn meditatie kreeg ik een vreemd gevoel in mijn hoofd. Net alsof iets tegen mijn hersenpan drukte omdat het eruit wil. Ik heb het even laten aanhouden, maar na een tijdje werd het vervelend en voelde ik me er niet goed bij.Ik heb daarna meteen de meditatie gestopt en nu heb ik een lichte hoofdpijn. Ik doe niet veel aan meditatie, dus dit is eigenlijk nieuw voor me. Heeft iemand deze ervaring ook gehad en wat zou het misschien kunnen betekenen? Is dit een reactie op het leegmaken van mijn hoofd? Ik heb echt geen idee. xD

Blessed be

Berichttitel: re: hoofd leeg maken
Geplaatst: wo mei 18, 2011 8:06 am 

Het gevoel wat je omschrijft ken ik niet van tijdens een meditatie, maar het doet me denken aan het gevoel wat je na een flinke huilbui krijgt of na een behoorlijk stress-moment. Als het zo was dat je voor je aan de meditatie begon al niet zo lekker in je vel zat, kan het daardoor komen. Op zulke momenten kan je beter ontspanningsoefeningen doen een meditatie. Want je zult begrijpen dat het moeilijk is om sereen te zijn als je emoties vechten om voorrang.

Geplaatst: wo mei 18, 2011 12:38 pm 

Ik ben de hele week al heel stressig. Misschien om een domme reden, maar ik heb deze week boekbespreking Nederlands en daar ben ik absoluut niet goed in. Dus wou ik mediteren om terug rustig te worden.

Zal zeker eens die warme douche tip gebruiken.

Over die Chakra's. Ik heb er wel al wat van gezien op het internet, maar heb me er nog niet in verdiept. Zal zeker eens dat luikje proberen. ^^

Geplaatst: wo mei 18, 2011 12:52 pm 

Goed plan om daaraan te werken! Probeer eens een geleide meditatie, op you tube kan je er heel veel vinden, met zachte kabbelende muziek of met drums er zit vast wel iets bij wat je mooi vind. Ik zou er geen eentje nemen die langer dan tien minuten duurt. Drink een rustgevend theetje. Luister naar rustige muziek. Wees een beetje lief voor jezelf en overtuig je ervan dat het maar een boekbespreking is, dat de wereld niet vergaat. Wat is het ergste wat je kan overkomen? Dat je misschien even niet uit je woorden kunt komen, gewoon even rustig aan je ademhaling denken en dan weer verder. We hebben dat allemaal weleens, de meeste mensen vinden het moeilijk om in het openbaar te spreken, daarom hebben we ook boekbesprekingen, om het te oefenen.

Chakra werk is heel fijn, ook om jezelf te leren kennen.

Geplaatst: wo mei 18, 2011 1:49 pm 

Wat jij beschrijft herken ik als stresshoofdpijn. Ik heb het zelf ook heel vaak tijdens het mediteren en ik mediteer dan gewoon verder door de pijn te observeren. Maar dat is niet zo makkelijk, omdat je altijd zin hebt om de pijn weg te duwen (ja, wil ik altijd doen) of om je gedachten weg te halen van de pijn.

Waarom moet je volgens mij eigenlijk verder doen: je laat de stress op dat moment toe. En toelaten is een eerste stap naar loslaten. Geloof mij, ik heb er ervaring mee :P Maar simpel is het niet...

Geplaatst: wo mei 18, 2011 8:16 pm 

Candace, met alle respect hoor, maar het gaat hier toch over klachten bij het mediteren of als gevolg van het mediteren. Waar jij het nu over hebt is totaal iets anders, maar wel behoorlijk vervelend. Zou je daar niet liever een apart topic voor openen?

Geplaatst: wo mei 18, 2011 10:09 pm 

Ik begrijp ,denk ik, wat Candace en Selena bedoelen. ^^
Ik kan misschien de pijn even zijn gang laten gaan en hem dan loslaten. Of herhaal ik nu gewoon wat Selena zei? xD
Maar ik heb geen idee of ik me wel kan blijven concentreren als de pijn te hevig wordt. Maar ik kan altijd proberen.

Geplaatst: wo mei 18, 2011 10:48 pm 

Pijn en de beleving van pijn is heel persoonlijk, dat is wel duidelijk. Wat het beste voor je is, zal dus een kwestie van proberen zijn. Al zou ik zelf je niet aanraden om te gaan mediteren als je op enige wijze niet goed in je vel zit. Dan zou ik liever ontspannings- of aardingsoefeningen doen. En als je er vaak last van heb dan is yoga misschien wel iets voor je.

@ Candace, bedankt voor je toelichting. Ik begrijp nu beter wat je bedoelt.

[ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur