Het is nu ma jun 25, 2018 2:36 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Is dit mijn totemdier?
Geplaatst: vr jun 08, 2012 7:52 am 

Hallo allemaal,

Om een lang verhaal even zo kort mogelijk te maken hihi. Ik heb ongeveer 2 weken geleden een jong vogeltje ( een mereltje) gevonden in tuin bij ons op het werk, hij zat onder de vliegen en helemaal koud enzo dus ik denk dat de ouders hem uitgestoten hadden. Ik kan zoiets niet over mijn hart krijgen om het beestje te laten liggen en heb het dus mee naar huis genomen. Ik heb er thuis een uur mee op mijn schoot gezeten in een handdoek gewikkelt om het beestje terug warm te laten krijgen, toen hij het terug warm kreeg heb ik hem eten ( geweekte kattenbrokjes blijkt goed te zijn voor veel eiwitten) gegeven. Ik heb het vogeltje 3 dagen lang elk uur eten gegeven en lekker warm gehouden. Hij was al niet mee zo klein toen ik hem vond, hij had al piepkleine pluimpjes. Ik zag zijn pluimen met de dag groeien en kreeg meer en meer hoop dat het wel goed zou komen. Maar ineens 's morgens vond ik hem dood in zijn kooitje :(. Ik snap het nog altijd niet hoe het komt maar ik denk dat het vogeltje al ziek was en dat de ouders dat aangevoelt hebben ofzo. Ik was echt heel verdrietig en heb zowat heel de dag gehuild, klinkt misschien stom voor een vogeltje maar ik heb iets met vogeltjes ( heb ook een tattoo met een vogeltje dat wegvliegt). Ik wou zo graag het vogeltje loslaten en weg laten vliegen! We hebben hem mooi begraven in een doosje in de tuin, ergens geloof ik wel dat 'flipke' ( zo heette hij) een nieuw leven krijgt. Ik ben blij dat ik hem een kans heb gegeven om te overleven!

Nu de dagen erna heb ik vaak over hem gedroomt en soms hoorde ik overdag plots nog zijn gekrijs heel even! Heel raar maar toch ook weer niet, ik voel precies een soort verbinding! Het kan toeval zijn maar nu zie ik in onze tuin ook superveel merels vliegen en in het gras pikken (kan ook zijn dat dat mij nu gewoon meer opvalt).

Zou het kunnen zijn dat dat kleine vogeltje voor een reden in mijn leven is gekomen om me iets te leren? Over mezelf en over de natuur? Ik denk het wel, ik voel zo'n grote verbinding dat ik denk dat de merel mijn totemdier zou kunnen zijn.

Nou, dat verhaal wou ik even aan jullie kwijt. :heks:
sorry, zo kort is het verhaal niet gebleven hihi! :)

Groetjes Winnie

Berichttitel: Re: Is dit mijn totemdier?
Geplaatst: vr jun 08, 2012 4:13 pm 

Ik denk dat je gelijk hebt wat betreft dat het vogeltje iets wilde leren en daarom in je leven is gekomen. je voelt dit zelf al erg goed aan, dus dan is dat denk ik ook.
En wat betreft je totemdier, ik geloof dat zo'n dier op je pad komt. Ofwel in een droom of het 'fysieke leven'. En als jij voelt dat het je totemdier is, dan is dat zo.

Jammer dat zo'n diertje dan toch nog dood gaat. Maar blijkbaar hebben de ouders het juiste gedaan om dat beestje te verstoten zodat de gezonde mereltjes genoeg te eten kregen. Net zoals deze merels hun gevoel vertrouwden dat dit beestje niet krachtig genoeg was, kan jij ook vertrouwen op jezelf. Dat is al een wijze les op zich ;)

Geplaatst: zo jun 10, 2012 9:59 pm 

MM

Ik denk zeker dat deze merel in je leven is gekomen om je een boodschap te brengen. Wellicht is hij of zij ook je totemdier. In elk geval kan ik je wat meer vertellen over de merel als spiritueel wezen:

De merel, (gaelic Druid Dhubh, uitgesproken als Druid-doo) is volgens de Kelten de innnerlijke roep tot het spirituele pad, of het zelfbewust worden. Het is de poort tussen de werelden, het hier en het hierna(maals), tussen hier en het Anderland of het astrale vlak, hoe je het ook wilt noemen.
Uit het boek van Philip Carr-Gom:
...soms zijn er tijden dat je aandacht moet besteden aan de haunting (geen vertaling) lied van je ziel welke je roept tot het bestuderen van spirituele waarheden, en een verkenning van de innerlijke wereld door middel van dromen en mythes. In acht van het lied van de merel, zul je healing / heling en nieuwe dieptes van je ziel ontdekken. ...

In het Sjamanisme, volgens het boek van Ted Andrews, staat de Merel voor de energie van Moeder Natuur. Een vogel van voortekens en mystiek. Quote:
"... Als de merel in je leven is verschenen als een totem, staan je verrassingen te wachten, evenals een nieuw begrip van hoe de krachten der natuur werkzaam zijn in je leven..."

Het is goed om te leren en te werken met de merel in je meditaties en trancereizen (als je die doet). Sowieso is het goed om over de gewoontes, zwaktes en krachten van de merel te leren, waardoor je over jezelf kan leren. Neem ook eens een duik in de mythes en legendes omtrent de merel.

BB

Geplaatst: ma jun 11, 2012 8:27 am 

@Winnie, Bijzonder zeg zo'n ervaring. Ik geloof wel dat dit vogeltje niet voor niets op je pad kwam. Maar vliegen kan hij misschien evengoed nu wel, alleen niet in onze wereld. Dat je nu veel Merels ziet is niet gek. Mijn dochter heet Merel. En sinds die naam in me opkwam zag ik ineens ook overal Merel - vogels. Je bent er zo mee bezig dat het ook meer opvalt denk ik.

@ Aquilifer, wat leuk om te lezen. Ik had de naam voor mijn dochter gekozen en wist eigenlijk weinig over de betekenis behalve dat het ook een vogelnaam is. Maar de naam voelde gewoon goed. Ik weet niet in hoeverre dit soort kennis over de betreffende vogel ook kunnen slaan op mijn lieve meid. Maar toch zijn het leuke weetjes :D

Nemo

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur