Het is nu vr dec 14, 2018 9:28 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Goddelijke inwijding in Wodans cultus
Geplaatst: za sep 01, 2012 8:54 pm 

Goddelijke inwijding in Wodans cultus

Ik vroeg mij af of er mensen zijn die zich bezig houden met de inwijdingsrituelen. Zelf ben ik op verschillende wijze inwijdingsritueel ondergaan. Waaronder 9 dagen en 9 nachten in een bos gebivakkeerd en ben ik nu bezig met Freyr inwijding wat meest overeenkomt met de bekendere tantra inwijding (wat onderandere boeddha ook heeft ondergaan). Zoals bekend is zijn de inwijdingsriten belangrijke aspecten van het asatru om zo tot een hoger begrip te komen van u hogere zelf en u omgeving. Zo zijn er vele zogenoemde grafheuvels gevonden waar de hoge priesters(essen) zichzelf inwijden dmv het communiceren en verbinden met hun voorouderlijke leer.

Eén voorbeeld hiervan is de “disir” de wijze vrouwen van u voorouders. Meeste vruchtbaarheidscultus voerden hier dan ook rituelen mee uit en verkregen hier kennis door. Maar ook de inwijding waar zij 9 dagen en 9 nachten hingen aan de es om zo een bijna doodervaring te ondergaan. Deze bijna doodervaring is hoogste maar ook het meest gevaarlijkste inwijdingsritueel wat er bestaat. Bij de sjamanistische leer komt eveneens de hoogste inwijding overeen met een bijna dood ervaring. De bijna dood ervaring zo word er gedacht staat nou in verband met de ware akasha-kroniek zoals rudolf steiner het noemt (oftewel het wereld geheugen). Maar ook de oneindige wijsheid van Wyrd waar de tijd en lot word vastgelegd en bron Mimir waar alle kennis zich bevind. Misschien wel een leuke vraag is dan ook zijn hier mensen zich aan het ontwikkelen tot zijn hogere zelf dus in opleiding zijn tot priesters en priesteressen? En wat is dan jou persoonlijke ervaring met het ontwikkelen naar je hogere zelf?

Zelf ben ik tot de conclusie gekomen dat iemand die zich het meest effectief wil ontwikkelen naar zijn hogere zelf, de mythes moet pakken waar de voorouders mee geëvolueerd zijn omdat dit makkelijker te begrijpen is en mee geëvolueerd is met de stammen waar hij of zij vandaan komt. Dus hierdoor weer makkelijker op te pakken. Goed voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld de chakra’s (hindoeïstisch of brahamnistisch een voorloper van duizenden jaren) , dit heb ik een poosje gedaan maar was bij mij lang niet zo effectief als de Keltische claudrons(de runen krachtpunten in het lichaam). Voor iemand die zich hier verder in wil verdiepen staat in het boek teutonic magic een goede uitleg. Voor diegene met wat minder geld staat die ook op scribd (gewoon teutonic magic scribd indrukken op google).

Alle aspecten wat in occultisme naar voren komt is in elke praktijk te vinden over de hele wereld. Alleen door de mythes te pakken die mee zijn geëvolueerd is het mogelijk om een snellere bewustwording van de geheime leer te krijgen waardoor je de oorspronkelijke leer beter kunt bevatten. Dit is natuurlijk mijn mening als iemand hier anders over denkt zou ik het graag willen horen om zelf weer door te ontwikkelen. Zoals Wodan de altijd zoekende naar wijsheid!

Berichttitel: Re: Goddelijke inwijding in Wodans cultus
Geplaatst: za sep 01, 2012 9:11 pm 

Ik ken hier niets vanaf, heb ook nooit een inwijding meegemaakt, maar ik kan wel wat je zegt over de mythen volgen. Ik geloof zelf dat mythen niet zomaar verhaaltjes of verklaringen zijn, maar wel ingewikkelde methoden om bepaalde overgangen in het leven te markeren. En dat er meer achter zit dan enkel een 'verklaring voor dingen die men niet begreep'. Daarom ben ik, zeker naar inwijdingen toe, zeer nieuwsgierig naar dit soort zaken.

Dat er leven door jouw aderen stroomt, maakt dat respect een basisrecht is. Een geschenk gegeven door de goden hoeft men niet meer te verdienen.

Geplaatst: zo sep 02, 2012 11:19 am 

Ik sta al in verbinding met mijn hogere zelf
"Christus bewustzijn" word dat ook wel genoemd en heeft niets met religie te maken

Het gaat hier niet om de kerkelijk variant: de aanbidding van Jezus.

Wat hier uitdrukkelijk bedoeld wordt, is contact te maken met het bewustzijn van onvoorwaardelijke liefde, waar Jezus een afgezant van was. Hij belichaamde het, zogezegd. En met zijn belichaming grondvestte hij het op Aarde. Dat deed hij niet alleen en niet alleen met Maria Magdalena, want er waren er velen rond die tijd, die echter wat minder beroemd zijn geworden. Uiteraard waren de scharen discipelen daar ook voor bedoeld. Helaas heef de kerk het geloof een andere draai gegeven en is zich meer gaan richten op de aanbidding van Jezus, dan op het naleven van zijn bedoelingen en werken.

Dit is wat het werkelijk is:

Het is de kracht van de universele onvoorwaardelijke liefde, die de evolutie van de mensheid voortstuwt. Het is deze energie die ons van de "poorten van de hel” (die wij zelf scheppen) weghaalt. De strijd tussen goed en kwaad wordt door deze energie overstegen. Het is namelijk de strijd zelf, die de energie van de planeet verlaagt en liefde tot haat brengt.

Het is geen zalvende energie (christus = gezalfde), zoals jullie die vanuit de kerk wellicht kennen. Het is een energie die werkelijk transformeert, verruimt, liefheeft, in de ruimste zin des woords. Het is een helende energie: heling van trauma's door liefde. Geen oordeel, wel onderscheidingsvermogen over wat het hoogste dient en wat niet.

Zoals gezegd is het een universele energie.

Geplaatst: zo sep 02, 2012 4:22 pm 

Muireann schreef:
Ik ken hier niets vanaf, heb ook nooit een inwijding meegemaakt, maar ik kan wel wat je zegt over de mythen volgen. Ik geloof zelf dat mythen niet zomaar verhaaltjes of verklaringen zijn, maar wel ingewikkelde methoden om bepaalde overgangen in het leven te markeren. En dat er meer achter zit dan enkel een 'verklaring voor dingen die men niet begreep'. Daarom ben ik, zeker naar inwijdingen toe, zeer nieuwsgierig naar dit soort zaken.

Enigma schreef:
Ik sta al in verbinding met mijn hogere zelf
"Christus bewustzijn" word dat ook wel genoemd en heeft niets met religie te maken .

De hogere zelf heeft misschien niks met een religie te maken maar inderdaad wel met het bewustzijn. En door bijvoorbeeld de achtergebleven mythes her te beleven in de ziel vergroot je de bewustwording van het proces naar verlichting of een hogere trilling, ik ben er dan ook van overtuigd ben dat alle religies in de wereld één en dezelfde bron hebben. Door deze bron te bestuderen kan je de ziel evolueren. Hierbij geloof ik dat je als ziel verschillende niveaus kan bereiken.
Zelf ben ik ook verschillende ervaringen ondergaan met mijn hogere bewustzijn en hierdoor ben ik tot de veronderstelling gekomen dat je dit bewustzijn op verschillende manieren kan ontwikkelen om maar een paar voorbeelden te noemen telepathie, het communiceren met dieren, het voorspellen van toekomst, magnetisme, aura bewustwording, astraal projectie etc. Door verschillende niveaus zou je iedere keer weer een stuk kunnen groeien totdat je ziel op een zodanig hoge trilling is gekomen dat men het fysieke lichaam niet meer nodig heeft.

Enigma schreef:
Wat hier uitdrukkelijk bedoeld wordt, is contact te maken met het bewustzijn van onvoorwaardelijke liefde, waar Jezus een afgezant van was. Hij belichaamde het, zogezegd. En met zijn belichaming grondvestte hij het op Aarde. .

Dit bijvoorbeeld staat ook in de mythes van Europa het gaat hier verband tussen hemel en aarde. Voor de kenners de Aesir (de goden in de hemel)en de Vanir(de goden op aarde) die samen een eed van vrede hebben gesloten. Maar ook de rune algiz symboliseert dit.

Enigma schreef:
Dat deed hij niet alleen en niet alleen met Maria Magdalena, want er waren er velen rond die tijd, die echter wat minder beroemd zijn geworden. Uiteraard waren de scharen discipelen daar ook voor bedoeld. Helaas heef de kerk het geloof een andere draai gegeven en is zich meer gaan richten op de aanbidding van Jezus, dan op het naleven van zijn bedoelingen en werken. .

Ja dit is idd wat de Israëlische mythes verklaren maar dergelijke vergelijking kunnen we ook trekken naar de oud Europese mythes. Er waren in elke stam inwijdings riten net zoals waarschijnlijk ook bij de discipelen. Zo had je de Seidr vrouwen dit waren krachtige vrouwen eveneens ingewijd maar ook de druïden deze kregen jaren langen opleidingen zowel in het occultisme als krijgerswetenschappen en politiek. De inwijding die jezus heeft is begaan is eveneens niet onbekend in wortelen van occultisme.
Een ingewijde in die tijd ging vrijwel altijd een pijnigings weg af waarop deze persoon symbolisch stierf en vervolgens een opstanding kreeg. Hiermee werd vrijwel altijd bedoeld dat de ziel naar het dodenrijk en weer terug is geweest om zo kennis te vergaren van de overledenen en een verbinding te maken met het wereldgeheugen.

Enigma schreef:
Het is de kracht van de universele onvoorwaardelijke liefde, die de evolutie van de mensheid voortstuwt. Het is deze energie die ons van de "poorten van de hel” (die wij zelf scheppen) weghaalt. Het is geen zalvende energie (christus = gezalfde), zoals jullie die vanuit de kerk wellicht kennen. Het is een energie die werkelijk transformeert, verruimt, liefheeft, in de ruimste zin des woords. Het is een helende energie: heling van trauma's door liefde. Geen oordeel, wel onderscheidingsvermogen over wat het hoogste dient en wat niet. Zoals gezegd is het een universele energie. .

Ik geloof ook zeker in een anti-materische kracht deze kracht zoals de Egyptenaren dachten was het nul punt ook wel verwant aan de zon achter zon de ster Sirius. eveneens ook door vele culturen benoemd zo word die in het oud Europa de “odinic force oftewel wodanistische kracht ” genoemd. In andere delen van wereld word dit chi, ojas, astraal licht, universele energie, vrill kracht genoemd.
In de poorten van hel geloof ik niet ik geloof wel in lagen trillingen wat bijvoorbeeld voortkomt uit matrialisme en egoïsme hierdoor gaat de ziel ook laag trillen waardoor na overlijden de ziel in deze lage trilling kan blijven hangen(hel).
Enigma schreef:
De strijd tussen goed en kwaad wordt door deze energie overstegen. Het is namelijk de strijd zelf, die de energie van de planeet verlaagt en liefde tot haat brengt. .

Goed en kwaad oftewel hoge en lage ervaringen is de evolutie van de mens. Zonder fouten te maken kan de mens niet doorgroeien. Volgens de mormonen hielp “satan ” wat officieel de tegenstander betekend de aarde scheppen. Hij werd ook wel lucifer genoemd wat de lichtbrenger betekend. Alles duid erop dat de aarde in dualiteit is geschapen. Wat we zelfs kunnen zien in het menselijk lichaam zo hebben wij allemaal een mannelijke kant en een vrouwelijke. Zo hebben we een rechter hersenhelft en een linker en ga zo maar door. Helaas word deze aarde geregeerd door een elite groep die ons in een materialistisch en egoïstisch veld willen houden om zo als absolute heersers over deze aarde te regeren. Zij willen zoveel mogelijk diversiteit om het volk zo zwak mogelijk te houden. waardoor de lage trillingen nu de overhand hebben en de wereld uit balans is. oftewel kwaad neemt de overhand.
Deze bijbel zegt overigens ook dat Lucifer bij de radende goden (let vooral op het woord zoals het in de bijbel staat “goden” dus polytheïstisch)kwam om zo invloed uit te oefenen.
In de mythes van Europa is ook zo’n god, genaamd Loki de god van het haardvuur , list en sluwheid. Deze god hielp ook mee de aarde te scheppen en is bloedbroeder met Wodan. (het geheel in het pantheïstische concept). En wederom kwam loki ook bij de radende goden. De vergelijking is weer degelijk

Maar in ieder geval bedankt voor de comments ik hoop dat ik hiermee mijn mening goed heb onderbouwd. Met vriendelijke groet.

Geplaatst: zo sep 02, 2012 7:12 pm 

Wat leuk dat je zo alles zo uitgebreid beantwoord :)

Alles wat je hierboven beschrijft herken ik
Ik weet het alleen niet uit boeken, maar bij mij is het een innerlijk weten
Met "de poorten van de hel" bedoelen ik hetzelfde als jij, dat is wat de mens zelf creeert met energie (negatief/positief) en ik weet alles bestaat uit energie
De ego van de mens is vaak wat het negatieve creeert

Alles duid erop dat de aarde in dualiteit is geschapen. Wat we zelfs kunnen zien in het menselijk lichaam zo hebben wij allemaal een mannelijke kant en een vrouwelijke. Zo hebben we een rechter hersenhelft en een linker en ga zo maar door. Helaas word deze aarde geregeerd door een elite groep die ons in een materialistisch en egoïstisch veld willen houden om zo als absolute heersers over deze aarde te regeren. Zij willen zoveel mogelijk diversiteit om het volk zo zwak mogelijk te houden. waardoor de lage trillingen nu de overhand hebben en de wereld uit balans is. oftewel kwaad neemt de overhand.

Ja :)

Sorry dat ik zo kort reageer, maar ik begrijp je helemaal en weet er alles van ( Ik heb op dit moment andere prioriteiten)
Leuk onderwerp en ik hoop dat hier nog meer reacties op zullen komen
Je bent in ieder geval goed en leuk bezig :)

Veel mensen moeten nog wakker worden ;) (bewustzijn)

Lieve groet :D

Geplaatst: ma apr 08, 2013 8:45 pm 

Bedankt Farmanjohn voor je onzinnige reclame, want nu heb ik een geweldig stuk gelezen dat antwoord gaf op vele vragen die ik had. Ik had dit topic niet gezien omdat het zo afgezakt was op de lijst met topics, maar nu stond ie bovenaan en ik kreeg kippenvel en was helemaal van: jaaaaaa dit is geweldig. Dus Enigma en Erik_Wolfram heel erg bedankt voor jullie geweldige input, jullie geven me antwoorden op vragen die nu leven en dankzij die reclame komt het op het juiste moment.

Geplaatst: ma apr 08, 2013 8:53 pm 

Serendipiteit ^_^

Geplaatst: di apr 16, 2013 7:55 am 

lolx great.. :D

Super star motorcycle bike price 2014

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur