Het is nu ma jun 25, 2018 2:40 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Ervaringen van je vorige leven?
Geplaatst: do jan 31, 2013 12:42 pm 

Ik ben sinds kort via youtube op een heel interessant onderwerp gekomen waar ik niet zo snel ben bij blijven staan omdat ik zelf nogal sceptisch ben. Past life regression: ervaren wat er gebeurt is in je vorige leven. Ik heb al heel wat filmpjes gezien en dit is er een van: http://www.youtube.com/watch?v=0UOvoqo9EZM die wel speciaal was.

Geloof je in vorige levens?
Heb je dit wel eens gedaan?
Waar denk je aan als je hier naar kijkt?

Berichttitel: Re: Ervaringen van je vorige leven?
Geplaatst: za feb 02, 2013 2:25 pm 

Ik denk dat de vraag 'geloof je in vorige levens' gelijk is aan de vraag 'geloof je in reincarnatie'. En er zijn heel veel vragen die je dan eerst wilt beantwoorden, voordat je hier een antwoord op kunt formuleren. Wat is het 'ik'? Waar liggen de grenzen van lichaam, geest en ziel? Waar liggen de grenzen van leven en dood? Welke onderdelen van het 'ik' sterven en welke blijven bestaan? In hoeverre blijft het 'ik' onvermengd met anderen, in hoeverre blijft het autonoom bestaan? In hoeverre is het 'ik' gebonden aan de tijd, plaats en vorm waarin het nu bestaat?

Geplaatst: za feb 02, 2013 5:08 pm 

Ik vind het vreemd dat mensen zo hun zogezegde vorige levens kunnen opdreunen. Hoe dit ontstaat is voor mij een heel groot vraagteken. Vandaar ook de link naar een past life regression reader die is uitgevoert en gepost is op het kanaal van momcalzmesheri. Hoe is het mogelijk dat iemand dit ineens zo kan vertellen? Maken we als mens valse herinneringen aan? of is het daadwerkelijk een vorig leven die men herbeleefd door te graven in het onbewuste dat iedereen van ons heeft als interne opslagplaats?

Geplaatst: vr feb 22, 2013 11:01 pm 

Ik geloof absoluut in meerdere levens. Of eigenlijk geloof ik gewoon dat je een ziel bent en je lichaam gewoon behuizing. Ik geloof dat je leert van ieder leven als een soort evolutie voor jezelf. Ik geloof dat er ook een logische verklaring is zoals veel dingen wetenschappelijk logisch zijn verklaard allen is dit nog een onbekend gebied.
Reden voor dit geloof is voor mij puur gebaseerd op gevoel (als kind altijd het gevoel gehad meer te weten dan zou kunnen en dit ook vaak horen van anderen) onderzoeken en de boeken die ik heb gelezen. Daarnaast geloof ik wel dat karaktereigenschappen genetische achtergrond hebben en omgevingsfactoren belangrijk zijn maar ik verbaas me toch altijd zeer over het eigen karakter en de eigenzinnigheid van heel jonge kinderen en kan me eeg slecht voorstellen dat er niet meer is dat een persoonlijkheid zo heeft gevormd.

Geplaatst: vr feb 22, 2013 11:06 pm 

Dr. Ian Stevenson heeft hier het langst lopende onderzoek naar gedaan. De uitkomsten vind ik erg interessant.

Geplaatst: di apr 09, 2013 8:29 pm 

Ik geloof ook zeker in vorige levens. Ik denk dat dit ook een beetje komt door wat ik eens heb meegemaakt. Er is namelijk 1 plek waar ik me enorm naar aangetrokken voel, als een magneet. Het is dat het niet om de hoek ligt, en ik af en toe maar in Noord Brabant ben om mijn ouders te bezoeken, en het door de drukte gewoon niet er van komt.

Toen ik net een jaartje of 17 was ben ik eens gaan wandelen bij een bos in de buurt van halsteren alweer bijna 10 jaar terug. Ik was er al eens eerder geweest, dus ik wist waar we heen gingen maar had dit nog nooit zo gehad. Ik weet nog dat wanneer ik bij het bos in de buurt kwam het voelde alsof ik thuis kwam. Er hing altijd zo'n aparte sfeer, alsof elk moment het verleden uit de lucht kon vallen.

Ik weet nog het moment dat ik bleef staan op een heuvel en mijn ouders gebaarde dat ik even bleef terwijl zij verder wandelden. Het voelde alsof er iemand achter me stond en een hand op mijn schouder legde. Het voelde vertrouwt en veilig, bekend. Maar waarom voelde het zo vertrouwt en bekend? Ik ben er nog veel gaan wandelen en telkens had ik hetzelfde bekende gevoel wanneer ik dichtbij die plek kwam.

Een jaar terug was het alweer even geleden dat ik bij het bos was, en was erg nieuwsgierig hoe het er nu was.
Ik weet dat het allemaal erg overdreven klinkt, maar ik kon mijn tranen niet meer houden toen ik er achter kwam dat ze het grotendeels gekapt hebben. Het is nog dezelfde plek, en vast krijg ik nog steeds hetzelfde gevoel erbij. Maar het is kaal, en lelijk geworden. Waar ooit hoog gras en bloemen groeiden in de grachten en je uitstekend kon picknicken is nu weer water, en een verschrikkelijke loopbrug. Welja... in ieder geval, ik vraag me af, of ik met reïncarnatietherapie meer te weten zou kunnen komen over deze ervaring, misschien gaat het wel veel verder dan ik denk.:)

Geplaatst: zo apr 28, 2013 1:40 am 

Ik weet niet zozeer of dat wat met reïncarnatie te maken heeft Bastet, ik had namelijk een ervaring die bijna precies hetzelfde is als wat jij omschrijft, alleen bij mij ging het om de 'bosjes' aan de rand van de wijk waar ik van jongs af aan speelde met vrienden en vriendinnen.

Toen recent de gemeente de helft heeft omgezaagd zodat ik vanuit huis alle vrachtwagens voorbij zie en hoor denderen werd ik ook niet happy, en inderdaad toen ik er liep moest ik toch even een traantje wegpinken.

Ik weet echter dat het in mijn geval niks met reïncarnatie te maken heeft omdat de bosjes er pas zijn sinds de jaren 60, toen werden ze aangeplant.

Geplaatst: za mei 04, 2013 9:28 pm 

Ja, maar in dat geval was ik er nog maar 1 keer van tevoren geweest, en niet als klein kind.:) Had er voor de rest geen herinneringen aan. Ik heb ook vaak genoeg als klein kind in bosjes gespeeld bij ons in een wijk, hutten gebouwd, bloemen geplukt, en dat gaat nog wel even verder. Uiteindelijk is alles daar ook platgegooid, en staan er enkel een paar bomen. Maar dit voelde niet aan als wat ik daar voelde. En uiteindelijk was het ook beter omdat menig drugsdealer daar zijn zaakjes deed, en je er vaak genoeg naalden en lege zakjes wiet vond..

Geplaatst: zo mei 05, 2013 9:40 am 

Het kan ook zijn dat daar bepaalde aardse energieën samen komen. (ben even de naam kwijt hoe die ook alweer heten) Dat zorgt voor een energie piek, en als jij daar gevoelig voor bent kan je dat daar goed voelen.

Dat er iemand/iets achter je stond heeft in principe in mindere mate met reïncarnatie te maken, maar meer met een energie. Juist ook deze energie kan ervoor zorgen dat je je daar zo fijn voelde. Als het mij zou gebeuren zou ik eerder nieuwsgierig zijn naar de energie dan de plek. Door middel van meditatie of hypnose kan je terug naar het moment en zien wie of wat die energie was en zelfs waarom die energie er was. Ook kan je dan die energie denk ik linken aan de plek.

Geplaatst: zo mei 05, 2013 3:32 pm 

Er zijn verschillende ervaringen beschreven die je aan het denken zetten. Herinneringen van mensen die ze niet zouden kunnen hebben of hebben verzonnen. In India is er een veel aandacht voor, maar er zijn ook Nederlandse zaken beschreven.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur