Het is nu ma dec 17, 2018 10:24 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Aparte meditatie..
Geplaatst: zo jul 28, 2013 1:48 pm 

Dat is daadwerkelijk iets anders dan dat ik eerst dacht. Het is naar mijn mening erg ambitieus, wat aan de ene kant goed kan zijn, maar je had het over doelen behalen over iemands rug heen, als het moet. Is het dan zo dat je soms iemand kwaad moet doen, om zelf dichter bij perfect te komen? En je vertelde dat in sommige stromingen je obstakels uit de weg ruimt. Aangezien er veel slechte publiciteit is over satanisten, moet ik meteen denken aan levende offers. Maar ik begrijp uit je laatste paar zinnen dat dit niet het geval is, wat is het dan?

A hui hou, ~Mele

Geplaatst: zo jul 28, 2013 7:33 pm 

Mele schreef:
Dat is daadwerkelijk iets anders dan dat ik eerst dacht. Het is naar mijn mening erg ambitieus, wat aan de ene kant goed kan zijn, maar je had het over doelen behalen over iemands rug heen, als het moet. Is het dan zo dat je soms iemand kwaad moet doen, om zelf dichter bij perfect te komen? En je vertelde dat in sommige stromingen je obstakels uit de weg ruimt. Aangezien er veel slechte publiciteit is over satanisten, moet ik meteen denken aan levende offers. Maar ik begrijp uit je laatste paar zinnen dat dit niet het geval is, wat is het dan?

A hui hou, ~Mele

Erg mooie woorden, want dat is inderdaad precies wat het inhoudt. Om de eigen doelen te bereiken is het soms benodigd om obstakels te verwijderen.. mensen die je tegenwerken, mensen die je tot stilstand dwingen, mensen die je kwaad doen. Het gaat er dan niet zozeer om dat je ze in de ware zin van het woord "uit de weg ruimt". De bedoeling is vooral om ze uit je leven te verwijderen.. Het kan natuurlijk gebeuren dat de woede en de haat die je hun kant op stuurt hen uiteindelijk wel om het leven brengen.. als de emoties en de Wilskracht van de persoon die ze zendt sterk genoeg zijn.. maar de ware meester kan de kracht van de "vloek" inperken, zodat het beoogde slachtoffer enkel uit het leven van deze meester wordt verwijderd.

Dat obstakels verwijderen komt bij alle stromingen voor.. maar het idee van levende offers moet je loslaten. Beschouw alle slechte publiciteit als fabeltjes en ophitsende propaganda van de christelijke media. Natuurlijk zullen er wel een paar ware verhalen bij zijn, maar net als bij iedere religie zijn er ook rotte appels onder de satanisten.. mensen die zich zo noemen, en het denken te zijn, terwijl dit absoluut niet het geval is.

Is het nog een beetje te volgen? :)

HS

Geplaatst: zo jul 28, 2013 8:31 pm 

Juist, dankje voor je uitleg, ik begrijp wat je bedoeld. Mijn vragen zijn beantwoord :-) . Het lijkt me wel heel irritant als men vraagt wat je religie is en je zegt satanisme. Dan heb je zo'n: *tekent kruis en zegt gebed op, om vervolgens weg te rennen p* reactie denk ik, maar het ligt ook aan je leefomgeving. Niet iedereen is open minded, maar dat heb ik ook wel met mijn overtuigingen, maar ik weet meestal niet wat ik moet antwoorden, ik zeg dan: ik interesseer me in het boedhisme, lyhtia en druidisme haha. Nog veel succes!

A hui hou, ~Mele

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur