Het is nu di jun 19, 2018 9:21 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Chakra's
Geplaatst: ma nov 18, 2013 4:41 pm 

Om me een beetje bezig te houden met dit mooie pad, maar niet willen vervelen en het pad weer links te laten liggen wil ik mezelf elke dag bezig houden met een anders onderwerp. Een van mijn interesses op dit moment zijn de chakra's. Ook omdat ik in de toekomst hier iets mee wilt gaan doen.

Nu is mijn vraag waar kan ik het beste de info vinden over de chakra's en waar kan ik het beste mee beginnen. Wel wil ik er even bij zeggen dat ik graag de onderste steen naar boven wilt halen. Dus hoe meer info over bij voorbeeld de 1ste chakra te beter ;) En dan heb ik het vooral over stenen, olieën en alles wat er over te vinden is. Net als meditaties en/of visiualisatie.

Natuurlijk ben ik zelf ook al info aan het zoeken op het wereld wijde web, maar een goede site heb ik nog niet echt gevonden :|

Groetjes, Spider

Berichttitel: Re: Chakra's
Geplaatst: ma nov 18, 2013 5:44 pm 

Hehe ik ben altijd heel vervelend met dit soort topics :P. Want mijn antwoord is vaak: wat vind je er zelf van? Wat voel je/ervaar je/welke gedachtes komen bij je op als je bezig bent met dit chakra? En waar zou dit bij kunnen passen volgens jou?
Want naar mijn mening is het vooral belangrijk dat jij zelf als persoon een connectie voelt met een chakra/steen/olie/wat dan ook. Probeer eens een week met een chakra te werken en te kijken wat voor informatie dit je geeft. Mijn mening is dat jezelf veel meer weet en voelt dan je eigenlijk voor mogelijk houdt :). Alles wat je leest over chakra's is weer iets wat een visie/gevoel van een ander is, wat voor die persoon kan werken, maar niet voor jou. Dus dat is mijn tip aan jou :)

Verder kan ik je misschien wel een beetje helpen met stenen en chakra's. Ik denk dat de kleuren van de stenen passen bij de kleur van het chakra. Bijvoorbeeld rode jaspis voor het basis chakra en amethist voor het derde oog chakra. Maar voel ook vooral zelf aan of dit ook voor jou zo voelt :)

Veel succes en liefs,

Mystic

Geplaatst: di nov 19, 2013 9:09 am 

Daar heb je helemaal gelijk in. Maar soms is het wel makkelijk om een basis te hebben en vanuit daar verder onderzoeken. Ik heb namelijk al gemerkt bij bepaalde stenen en hun sterrenbeelden. Zo staat bij bijna niemand de maansteen bij het sterrenbeeld kreeft, terwijl de maan wel bij kreeft hoort. En als ik dan aan het zoeken was naar de maansteen werdt er altijd een andere steen geadviseerd, helaas pindakaas, ik wil de maansteen. maar nu heb ik die eindelijk en ben ik hem weer kwijt :?

Maar goed even ontopic maar weer. Qua kleur dat hoort bij de chakra's is gelukkig overal het zelfde en vanuit daar kan ik qua stenen wel heel goed verder. En natuurlijk is elke steen anders, dus meerdere stenen in een bepaalde kleur is altijd beter ;) En qua olie daar ben ik helaas nog niet zo goed in thuis, dus ook dat is dan gelijk een leuke om mee gezig te gaan. Maar ik kan nu wel weer even verder. Gezien ik heb gemerkt dat sommige onderwerpen heel goed samen gaan. Dus is mijn blikveld weer een stukje verder. Ook heb ik gemerkt dat iedereen anders reageerd op een steen of olie dus altijd handig om daar ook wat meer van te hebben ;)

Dank je wel :D je heb deze spin weer een stukje verder geholpen :D

Groetjes, Spider

Geplaatst: di nov 26, 2013 10:19 am 

En wat schept mijn verbazing. Op de ene site/boeken hebben ze het over een bepaald soort steen en op de andere site/boek staat die steen er helemaal niet bij. Maar goed, de eerste stap is gezet, nu alleen nog alles mooi bij elkaar zetten en pennen en dan kan ik beginnen met de volgende chakra.

maar toch heb ik nog een klein vraagje. Hoe weet je nou of een chakra dicht, goed of te ver open staat. Want de meeste chakra oefeningen is om hem te openen en ik weet toevallig dat er bij mij een paar zijn die te ver open staan en dat is ook weer niet goed. Maar echt oefeningen kon ik niet vinden om ze te sluiten.

Groetjes, Spider

Geplaatst: di nov 26, 2013 8:56 pm 

http://www.eclecticenergies.com/nederla ... openen.php

Een simpele uitleg om mee te beginnen:

http://www.spirituele-wereld.nl/begrippen/chakra.html

Leer je Aura reinigen, versterken en vergroten.
Daarna kun je je chakra`s balanceren.
Chakra’s kunnen geblokkeerd raken waardoor de energie niet mee vrij door je heen kan stromen.
Het kan dan gebeuren dat die missende energie uit andere chakra’s word gehaald, met als resultaat: uitputting van je energetische en fysieke lichaam.
Daarbij kun je een of meerde chakra’s ook te ver open hebben, waardoor er energie weg kan weg lekken, of juist te veel kan gaan absorberen.

Wanneer je jezelf uit balans voelt, geblokkeerd, uitgeput of afgesneden van de universele stromende energie kun je je chakra’s laten balanceren.
De chakra’s worden energetisch versterkt en aangevuld, lekken worden gedicht en de natuurlijke stroming wordt weer in werking gezet.

Let wel op dat je aura reinigen en versterken, en chakra’s balanceren terwijl je diepe onderliggende energetische ‘levens’ kwesties hebt, uiteindelijk niet veel nut heeft, omdat je aura en je chakra’s dan meteen weer in de overbelaste of geblokkeerde staat terug zullen keren.

Dus: Eerst onderliggende ballast opruimen ;)

Geplaatst: di nov 26, 2013 9:05 pm 

Beetje kip-ei verhaal vind ik altijd. Je hebt geen energie omdat je onderliggende ballast hebt. Maar je kunt dat niet fixen, want je hebt de energie er niet voor. Man o man, wat klinkt dat bekend in mijn oren!

Mijn ervaring met chakra-meditatie is dat het - ondanks onderliggende zaken - wel heel goed helpt. Natuurlijk moet je werken aan die dingen, maar dat kost vaak tijd. Een goede meditatie helpt je weer even goed te functioneren gedurende de dag. En door deze tijdelijke 'boosts' heb je ook de energie om beetje bij beetje aandacht te geven aan het verwerken van onderliggende problemen.

Verder: de aanwezigheid van 'oud zeer' en een gebrek aan energie, hoeft niet 100% een causaal verband te hebben. Er zijn ook juist alledaagse kleine invloeden die je moe of warrig maken. Door in elk geval te zorgen dat je daar geen last meer van hebt, is de rest ook makkelijker te handelen.

She is the Goddess of all that is

Geplaatst: wo nov 27, 2013 8:53 am 

Het is maar een tip en je hoeft niet alles letterlijk te nemen.
Niemand kan zeggen hoe je het moet doen.
Iedereen heeft zijn eigen ervaringen en waarheid.
Verder moet je het op eigen intuitie doen.
Alle antwoorden zitten binnenin jou zelf.

Geplaatst: wo nov 27, 2013 9:19 am 

Dank jullie wel :D Ik kan in ieder geval weer verder.

@ Enigma; dat klopt wat voor de ene werk wilt niet zeggen dat het voor de andere werkt. Net als met stenen, de ene werkt wel en de andere niet. Maar als je het niet probeerd dan weet je het ook niet zei mijn oma altijd. En die tip neem ik ook altijd van harte ;)

Nooit geschoten is altijd mis, en wie niet waagt wie niet wint. Maar door deze handvaten kan ik weer verder kijken en zoeken ;)

Groetjes, Spider

Geplaatst: wo nov 27, 2013 4:17 pm 

ik zou zeggen dat je eerst alle chakra's in zijn geheel moet bekijken en daarna pas je per stuk te verdiepen. Leer je chakra's te openen en te sluiten, voel wat voor veranderingen er zijn, er is een meditatie in een boek van vivian crowly natural magician, die me erg geholpen heeft. Verder zou ik gewoon zeggen dat je bedenkt welke kleuren, geuren, en klanken enz. er bij je opkomen als je aan een bepaalde emotie denkt die bij een chakra hoort. Dit is mijn samenvattingkje (ik ben er ook geen expert in).

Als je chakra te veel open staat moet je hem dus wat meer sluiten. Meestal visualiseer ik me dan een ronde schijf ,en voel ik dat het op de plek van die chakra het veel te warm is, die iets minder snel gaat draaien. Dat kost echt heel veel tijd, maar oefening baart kunst, het is me 1x gelukt en daarna...... had ik het geduld er niet meer voor of concentreerde ik me niet goed genoeg.

Heb je al in de bieb gekeken naar boeken over aura's? Er zijn er best veel, je kan ook naar een tweedehands boekenwinkel gaan :)

A hui hou, -Mele

Geplaatst: wo nov 27, 2013 5:19 pm 

Mijn vriendin sloot haar hartchakra door er denkbeeldig een kluisdeur voor dicht te draaien.

She is the Goddess of all that is

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur