Het is nu ma okt 22, 2018 5:17 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Parabeurs... ervaringen?
Geplaatst: do mei 08, 2014 9:03 am 

Aanstaande zaterdag ga ik voor het eerst van mijn leven naar een paranormale beurs (http://www.paraview.nl).

Op tv heb je veel programma's met mensen die paranormaal begaafd zijn of zich in ieder geval zo voordoen. Ik sta hier altijd nogal sceptisch tegenover, maar ik ben wel nieuwsgierig.

Hoe staan jullie hier in het algemeen tegenover? Geloven jullie de tv-beroemdheden? Geloven jullie überhaupt hierin? Is iemand van jullie weleens naar een parabeurs of een medium of een tarotlegging of iets dergelijks geweest?

Ik ben benieuwd naar ervaringen!

Berichttitel: Re: Parabeurs... ervaringen?
Geplaatst: do mei 08, 2014 11:57 am 

Heel heel lang geleden, nog voor mijn opleiding en Wicca tijd, heb ik met een vriendin wel eens zo´n beurs bezocht. Wat zal ik zeggen, je moet het meegemaakt hebben ;-)
Ik ben een ras skepticus, en ik heb ondertussen de nodige ervaring op het spirituele gebied. Met het gevaar een aantal mensen hier tegen de haren in te strijken is het mijn mening dat dit soort beurzen bestaan bij de gratie van puur commercieel gewin, en dat het grootste deel van het aanbod amper serieus genomen kan worden. Maar dat maakt het er allemaal niet minder plezant of vermakelijk op.
Wederom, er is voor elk wat wils op dit gebied, en alles heeft zijn prijs. Blijf kritisch, trek een strak gezicht en laat je niet gek maken, dan heb je een prima dag.

Geplaatst: do mei 08, 2014 2:14 pm 

Het enige 'medium' wat ik ooit bewust bezocht heb was Derek Ogilvie. Heel interessant, dat wel, maar zolang je zelf niet uit het publiek gehaald wordt om een reading te krijgen (of zo iemand niet kent), blijft de vraag een beetje staan: "Is het echt?"

Tarotleggingen doe ik zelf, of doet de vriendin met wie ik dit pad ben ingeslagen voor me. En zij is behoorlijk accuraat tot dusver. Ik denk dat ik daarom niet gauw bij een Tarotlezer op een beurs te vinden zal zijn. In IJmuiden (mijn woonplaats) of Velserbroek (opgetrokken polderdorp hier in de buurt) is wel eens in de zoveel tijd een Parabeurs. Ik ben wel van plan heen te gaan :) Gewoon om eens te kijken wat er te zien en te doen valt, en wellicht doe ik nieuwe ervaringen of leggingen op die ik kan gebruiken :)

Geplaatst: vr mei 09, 2014 10:50 am 

Dan vraag ik me toch af.... Phaedrus, geloof je over het algemeen wel dat het concept paranormaal begaafd zijn "echt" is?

Geplaatst: vr mei 09, 2014 6:51 pm 

Ja, ik heb teveel dingen gezien en zelf ervaren om daar aan te twijfelen. Ik heb ook bij mezelf bepaalde gaven weten te ontwikkelen of versterken. Dat is deel van die evaringskennis die in dat andere topic ter sprake kwam. En ik weet ook zeker de weg als ik iemand nodig heb voor iets wat ik zelf niet af kan. Maar op zo'n beurs vind ik daar weinig van terug.

Geplaatst: za mei 10, 2014 9:19 pm 

Nou, ik ben geweest hoor...

De vriendin met wie ik was en ik hebben allebei €6 uitgegeven aan digitale toekomstvoorspelling op basis van onze geboortedatum+scan van onze hand en op basis daarvan informatie over wat voor persoon je bent etcetera etcetera. We deden het vooral omdat we daar nou eenmaal toch waren en omdat het het goedkoopste was dat je daar kon doen. Maar zoals we wel verwacht hadden, kwam er redelijke onzin uit én aangezien het om een computerding ging, zagen we ook al snel dat er stukjes tekst waren die op haar en mijn papier precies overeenkwamen. Tja.

Later op de dag ben ik ook nog bij een ander geweest. Het was een koppel en de vrouw maakte contact met haar gidsen die dan contact maakten met de mijne, en ze maakte een tekening. Vervolgens kreeg ik uitleg over die tekening. Het bleef vrij algemeen wat ze zei, maar toch klopte het wel met hoe ik ben. Ik had ook verder geen specifieke vragen, anders was het misschien wat concreter geworden. En mijn vriendin die mee was zei later ook wel dat ze vond dat deze dingen wel op mij specifiek van toepassing zijn en bijv. niet op haarzelf (terwijl een andere vrouw die we kort gesproken hebben maar bij wie we niet in consult gingen iets zei tegen me waarvan die vriendin later zei: tja, dat geldt voor iedereen...)

De sfeer die er vandaag hing vond ik wel wat ongemakkelijk... het werd gehouden in de Uithof van Den Haag, waar in de koudere maanden een ijsbaan ligt was nu plek voor de kraampjes, maar rondom was de tribune en dat gaf een vreemd effect... verder was de hal ook stil, geen muziek of zo, maar wel de hele tijd een zoemende airco... het was vrij klein en het was rustig, waardoor je niet anoniem van een afstand even kon kijken naar de mensen die hun diensten aanboden. En de man die een foto van ons aura wilde maken práátte maar door zonder ons gelegenheid te bieden beleefd te bedanken en verder te lopen.

Hoe dan ook. Ik heb me wel vermaakt.

Geplaatst: zo mei 11, 2014 11:01 am 

Zeer herkenbaar van wat ik indertijd aantrof. Een vermakelijke middag, daar gaat het toch om? :-)

Geplaatst: ma mei 12, 2014 2:51 am 

Klinkt erg leuk zeg!
Persoonlijk denk ik aan het woord paranormaal gelijk aan tv programma`s zoals Derek, die geloof ik niet.
Dat wat jij verteld doet mij meer denken aan dingen die je op een kermis ziet.
In Italië zag ik in een winkelcentrum ook vaak zo`n voorspelmachine, ziet er best grappig uit.
je kunt inderdaad je hand erin leggen.
Op een kermis heb je vaak zo`n zigeuner die je toekomst voorspeld. Dat lijkt mij ook wel leuk.
Zoiets lijkt me nou echt romantisch om met je vakantieliefde te doen :)

Geplaatst: ma mei 12, 2014 9:21 am 

Zoiets heb ik zelf nog nooit op een kermis gezien....

Maar die mensen nemen zichzelf wel serieus hè, ze zien zichzelf niet als kermisattractie...

Er was een vrouw die zei contact te maken met engelen en die vroeg me om mijn schoudertas van mijn borst weg te halen omdat die mijn energie tegenhield of zoiets... ze zei iets in de trant van "ze zeggen: ze moet die band weghalen!" en vervolgens begon ze over mijn moeder en dat die graag dicht bij me wil zijn maar dat ik haar van me afhou en dat ze dat zielig vindt voor mijn moeder... toen ik mijn moeder later belde zei die terecht dat zo iemand zoiets tegen iedere jonge vrouw zou kunnen zeggen. Ach ja. En als ik meer wilde weten dan moest ik natuurlijk betalen.

Geplaatst: ma mei 12, 2014 9:53 am 

Op de kermis hier heeft er ook regelmatig een waarzeggers-tentje gestaan, maar die zie ik de laatste jaren eigenlijk niet meer.

En het is heel makkelijk om net vaag genoeg te blijven dat je 'ontvangen boodschappen uiteindelijk iemand moet aanspreken. South Park parodieerde dat geniaal in een aflevering over paragnosten xD

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur