Het is nu di okt 16, 2018 3:49 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Parabeurs... ervaringen?
Geplaatst: ma mei 12, 2014 7:02 pm 

Ja klopt, vond die aflevering ook leuk :)

Geplaatst: zo aug 24, 2014 9:21 pm 

Ik heb op meerdere beurzen gestaan toen ik nog hielp bij een spirituele winkel. Ik ben maar een of twee keer iemand tegen gekomen die daadwerkelijk iets 'kon'. Moet ik er wel bij vermelden dat deze mensen niet op de beurs stonden met tafeltjes maar gewoon spullen kwamen verkopen of als gast waren. Ik vind het jammer dat het (in ieder geval op de beuren waar ik ben geweest) ontzettend commercieel met alles om werd gegaan. En veel concurrentie onderling was. Gelukkig komen er ook genoeg mensen voorbij waar je best interessante gesprekken mee kan voeren.

Geplaatst: di aug 26, 2014 5:41 pm 

Ik heb zelf niet zo'n hoge pet op van de paranormaalbeurs in Ijmuiden. Ten minste, een jaar of 6 terug was er echt geen klap aan. Dat mensen met een gave bestaan daar twijfel ik niet aan, zelf ook genoeg ervaring mee. Maar of dat dezelfde mensen zijn die tegen jan en alleman verkondigen dat ze medium zijn en paranormaal begaafd, liefst op tv, of voor een fiks bedrag... Nee, dat lijkt me sterk. Er zullen vast een paar legitieme 'begaafden' tussen zitten, daar niet van...

Het pletora aan mensen die daar met een of ander apparaat stonden, wat van alles en nog wat over je zou kunnen lezen (die mensen claimen dus niet zelf een gave te hebben, maar hebben ergens een diploma voor het gebruik van zo'n ding afgekocht) vind ik opvallend.

Ook het commerciele karakter stelde me teleur. Ik was daar heen gegaan om mensen te ontmoeten, en lekker rond te kijken. Maar dat is me vies tegen gevallen. Iedereen loopt langs elkaar heen, er werd totaal niet gekletst of gezellig gedaan, en buiten een hoop prijskaartjes voor mensen die hun gaven aanboden was er niet echt iets te zien.

Overigens, ik dacht te lezen dat de titel van dit draadje "Phaedrus... ervaringen?" was. Tijd dat ik wat slaap ga inhalen misschien... :D

Geplaatst: za aug 15, 2015 8:19 pm 

Ben het grotendeels met Nih eens, de commercie en de mediageilen(pardon voor het taalgebruik) zijn walgelijk op sommige beurzen. Er was ooit een beurs die was zo erg dat ik me letterlijk vies voelde en meteen moest reinigen thuis met salie. Bleh.

Van het merendeel wat daar zit zijn er maar erg weinig die werkelijk andere zintuigen open hebben staan. Ik merk dat vooral in hoe ze op mij reageren. Ik ben nogal een aparte verschijning en kom 'duister' over. Degenen die hun neus naar me ophalen of me eng vinden kunnen dus duidelijk niet mij zien zoals ik echt ben en die sla ik dan ook over. Degenen die me normaal en vriendelijk behandelen of soms zelfs spontaan naar me toekomen zijn helemaal geweldig. Dat laatste is een keer gebeurd door een bezoekster van zo'n beurs. Echt erg leuk is dat.Normaal behandeld worden tegenover het "gatverdamme wat loopt daar' is 50-50.

De bezoekers zijn vaak interessanter en vriendelijker dan de standhouders zelf! Misschien ga ik zelf een keer op zo'n beurs staan en gewoon random kleppen met mensen om de boel op te vrolijken en mensen eraan te herinneren dat aan spiritualiteit geen prijskaartje hangt.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur