Het is nu ma jun 25, 2018 2:45 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Deja Vu's
Geplaatst: di jun 10, 2014 7:50 pm 

Mijn eerste topic beste mensen.
Ik wil deze graag gebruiken om het met jullie te hebben over Deja Vu's.

Momenten waarop je plotseling voelt, beseft en weet dat je dat exacte scenario al eens eerder mee hebt gemaakt terwijl dat (in dit leven en op deze wereld) onmogelijk is.
Omdat je bijvoorbeeld nog nooit in Frankrijk bent geweest en de eerste keer een Deja Vu beleeft.

Wat is een Deja Vu volgens jullie? Probeert het universum ons wat te vertellen? Is het ons eigen hogere bewustzijn die ons hiermee seint? Slechts een korte storing in de hersenen?

Laten we dit onderwerp mooi behandelen, opdat eenieder er wat van opsteekt.

Crow

so that when you die,
the world cries and you rejoice

Berichttitel: Re: Deja Vu's
Geplaatst: wo jun 11, 2014 9:06 am 

Volgens mij is het concept deja vu al lang breed uitgemeten in de wetenschap. Wat het niet minder interessant maakt natuurlijk.

She is the Goddess of all that is

Geplaatst: wo jun 11, 2014 11:31 am 

Zover ik op de hoogte ben heeft de wetenschap slechts gissingen gedaan en bepaalde theorieën ontwikkeld, net als over dromen. En ik geloof dat dromen ook meer zijn dan momenten van diepe rust doordat het brein melatonine produceert.

Ik doelde meer op persoonlijke ervaringen en gedachten over Deja Vu's.
Anders had ik inderdaad wetenschappelijke bronnen geraadpleegd, haha.

so that when you die,
the world cries and you rejoice

Geplaatst: wo jun 11, 2014 9:20 pm 

Deja vu´s zijn als gevoel geweldig, en ik heb ze vaak. Ik zie het als een teken dat ik mij ergens thuis en op mijn gemak kan voelen. Het hoe en waarom daarvan leidt voor mij enkel tot oneindige speculatie zonder enige hoop op inzicht. Ik ben daar vrees ik veel te nuchter voor, maar ik geniet van en koester mijn ervaringen.

Geplaatst: do jun 19, 2014 10:52 am 

Ik heb déja vu's gehad op verschillende manieren. Bewust (dus waarvan ik wist dat ik het eerder had 'meegemaakt' in dromen of anderzijds) of onbewust (dus wel het déja vu-gevoel hebben, maar niet kunnen herleiden waar het vandaan komt).

Ik betrap mezelf vaker op wat ik noem 'kloppende voorgevoelens'. Helderziendheid vind ik zo'n groot woord, maar op momenten schiet er door mijn hoofd welk lied mijn telefoon gaat afspelen, welke film of (aflevering van) serie er op het moment dat ik mijn tv aanzet te zien is (ik kijk amper tot geen tv, dus ben niet op de hoogte van de zenderprogrammering), enzovoorts.
Ik denk dat dat wel aan elkaar verbonden is, en dat op het moment van een déja vu, je innerlijk zegt: "Ik had je dit al een keertje laten zien." Niet per definitie als grote levensbedreigende/-veranderende waarschuwing, maar het kan ook zijn dat er even verbinding is geweest op een onbewust moment, en het moment van déja vu laat zien wat er tijdens die verbinding is getoond.
Anders gezegd: alsof je naar een site surft waar je browsegeschiedenis nog het linkje van had bewaard, hoewel die browsegeschiedenis toch regelmatig wordt en is geleegd :)

Geplaatst: vr jun 20, 2014 6:20 pm 

Crow schreef:
Omdat je bijvoorbeeld nog nooit in Frankrijk bent geweest en de eerste keer een Deja Vu beleeft.

Ik ga volgende week voor het eerst naar Frankrijk, kijken of er Deja Vu's opduiken :p

Geplaatst: wo jun 25, 2014 11:52 am 

Ik denk dat Deja Vu's gewoon een inblik zijn op de tijd. Ik geloof niet dat er zoiets is als tijd, ik geloof dat alles parallel aan elkaar loopt, dus als er iets in het verleden verandert, verandert het op alle soorten manier in de tijd ook. Dus Deja Vu's kunnen verandering van je incarnaties zijn (soms toekomstige) of gewoon dat je geest een herinnering heeft, van het verleden, heden of toekomst. Of er is een kleine storing waardoor je op 1 bewust moment dingen twee keer meemaakt.

Geplaatst: vr jun 27, 2014 7:13 pm 

Over Deja Vu`s versta ik dat je iets meemaakt wat je al eerder herinnerd vanuit je vermoedelijk onderbewustzijn. Het kan een vergeten handeling in een situatie zijn maar ook een droom. Even met een omweg; je staat bijvoorbeeld onder de douch en herinnerd je opeens die droom. Vanuit dat moment kan je soms meer over de droom herinneren. Mensen maken dagelijks veel mee, de kleinste dingen worden in de hersens in een soort vak geplaatst als onbelangrijk of minderbelangrijk. Toch heb je die dingen beleefd, meegemaakt of gedaan. In je slaap doen je hersenen een soort van defragmentatie door je dromen (je onderbewustzijn) heen. Allerlei dingen die gemengd gaan in je dagelijkse bestaan. Later op de dag gebeurd er een handeling dat op iets lijkt van wat je mogelijk eerder had meegemaakt. Een geur, een stem of geluid, een situatie dat een vergelijkbare herinnering opwekt waarvan je ondervind dat je dit al eens eerder hebt beleefd of gedroomd.
Een Deja Vu, opeens is het er, en zo was het er.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur