Het is nu wo okt 24, 2018 2:19 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: ->Bericht: Assamezen en magnetiseren??
Geplaatst: do maart 04, 2010 10:32 pm 

Hoi allemaal,

Zoals elders op het forum te lezen is ben ik op een wending van mijn pad terecht gekomen.
Nu ben ik me aan het verdiepen in magnetiseren.
Al een tijdje heb ik een boek liggen over magnetiseren (Magnetiseren voor iedereen van Renate Soeters) en hoewel het me voor een groot deel erg tegenstaat heeft iets in het boek wel mijn interesse gewekt.
In het boek wordt gesproken over Assamezen die kunst van het magnetiseren meester zijn. Ik zou hier graag meer informatie over lezen maar ik kan tot dusver niks vinden via het internet... of ik gebruik de verkeerde zoektermen...

Heeft iemand nog andere boekentips? (want van dit boek word ik een beetje kriegel)

Tári

Berichttitel: re: Assamezen en magnetiseren??
Geplaatst: za okt 15, 2011 2:26 pm 

Om echt te leren magnetiseren kun je het beste een cursus zoeken dit leer je niet uit een boek.
Sterker nog het is soms helemaal niet verstandig om er over te lezen.
Voor magnetiseren moet je je goed kunnen aarden en dit leer je niet uit een boekje.
Nu geef ik aan dat je het beste een cursus zou moeten zoeken maar daar wil ik bij benadrukken geen reiki want dat is heel anders dan magnetiseren.

Berichttitel: Re: ->Bericht: Assamezen en magnetiseren??
Geplaatst: vr jan 27, 2012 8:04 am 

Thjazi schreef op 16-10-2011 11:59

Citaat:
@Shina,
Franz Mesmer, die geneeskunde studeerde in Wenen, denkt daar volgens mij toch wel anders over,
bovendien, zou je jezelf kunnen afvragen of magnetisme nog had bestaan onder die noemer als het zo niet was overgeleverd door literatuur.

@ Tári,
Als je meer te weten wil komen over Assamezen en Assam dan raad ik je aan boeken te zoeken over de Brahmaputra Vallei, mja. Ik denk ook dat je bij het zoeken meer slagingskans hebt als je Engelstalige boeken zoekt.
Verder is Renate Soeters zich er waarschijnlijk van bewust dat Assamezen het begrip magnetisme/magnetiseren helemaal niet gebruiken, misschien niet eens kennen in die context.
Vooral omdat deze term door meneer Mesmer in gebruik genomen is, in 18e eeuws Europa.
Maar ik denk dat als je meer leest over de Assamezen dat je dan wel kan uitvinden hoe zij het zelf noemen.

Wie zichzelf niet gehoorzaamt, wordt door anderen geregeerd.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur