Het is nu zo okt 21, 2018 3:26 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: re: Otherkin
Geplaatst: ma dec 20, 2010 8:16 pm 

Ik vind dat nuchterheid geboden is in deze kringen, Diana.

Ik wil me excuseren voor mijn post op het 'Wie, wat, waar...' forum. Ik had het gevoel dat er met me gelachen werd, maar dat lijkt nu niet het geval te zijn.

Het forum waarop ik vroeger actief was, werd opgestart door een zeventienjarige jongedame die zich interesseerde voor Wicca, runen en draken. Ik geloof dat mensen die zich identificeren met draken of eenhoorns linken leggen met bestaande dieren zoals (respectievelijk) de grote reptielen of paarden. Maar hetgeen ik neerschreef hierboven, was slechts theorie. Volgens mij is de eenhoorn of de draak ook een stapje te ver. Wat ik schrijf, hoeft dus niet geïnterpreteerd te worden als hetgeen ik geloof. Ik heb spijt voor al de verwarring die ik gecreëerd heb met de mailtjes hierboven.

Ik heb mezelf nooit teruggetrokken uit deze wereld en had zelfs vrij veel vrienden, en toch voelde ik die affectie al met de wolf. Ik noem mijzelf dan ook therian in plaats van otherkin. En therians voelen eigenlijk enkel een spirituele band met een bepaald dier. Ik wil gewoon tot een groep behoren, en dat is alles, denk ik. Ik hoop dat ik jullie gevoelens niet gekwetst heb met mijn theorieën over otherkin en therianthropy.

Mijn oprechte verontschuldigingen gaan naar jullie uit,

- Lupus -

Geplaatst: di dec 21, 2010 7:39 am 

Hoewel ik de scepsis begrijp, verbaas ik me toch enigzins over de mate van uitsluiting en de wijze waarop er nu gesproken wordt over een "mogelijk" psychisch, dan wel psychologische stoornis.
Er is jaren, eeuwen zelfs over gedaan om homofilie, transsexualiteit, en het transgender gegeven te accepteren, en nog steeds lopen dezen vaak tegen een muur van onbegrip aan.

Een otherkin is in beginsel een mens, die om wat voor reden ook zich vertrouwd voelt met eigenschappen van andere wezens. Dier of anderzins.
Het gegeven is vrij nieuw, en het relateren aan de nieuwste "hype" op film gebied is m.i. niet geheel ongepast.
Desondanks tracht ik een "Open Mind" te houden.

Zoals gezegd, voor alles en iedereen is een plaats, en alles heeft een reden.

@ Fulgrim.
Je kennis omtrent Psy Vamps trek ik niet in twijfel.
Ik geef hier slechts mijn persoonlijke visie weer.
Overigens houden niet alle Psy's zich aan de ethiek die jij omschrijft.

Lupus,.. we kennen elkaar al wat langer.
Ik heb je leren waarderen als een zachtaardig persoontje.
Blijf vooral jezelf.

Geplaatst: di dec 21, 2010 1:06 pm 

@ Diana

Zij weet dat hoor, Diana, maak je maar geen zorgen!

Ikzelf ben ook patiënt, ik ga enkel op consultatie om mijn dwanggedachten en -handelingen aan te pakken, maar die dwangproblematiek heeft niets te maken met mijn therian-zijn. Maar kom, je hoeft je zeker niet te excuseren, Diana, echt niet.

Trouwens, het Internet is zodanig groot dat degelijke Otherkin informatie inderdaad moeilijk te verkrijgen is. En ik heb gemerkt dat veel informatie pure nonsens is. De 'Youtube' video's bijvoorbeeld over de zogenaamde Teen Werewolves trekken zeker mijn aandacht niet. 'Echte' therians zijn erg schuw, naar ik meen, en houden het dan ook veelal voor zich. Het is ook een gevoel, hé, en dat vertel je niet aan Jan Modaal.

Ik ben blij dat je het interessant vindt, maar je moet je zeker niet verontschuldigen, oké?

Veel liefs,

- Lupus -

Geplaatst: di feb 15, 2011 7:07 pm 

Hoi mensen,

Ik vind het eigenlijk een beetje jammer dat deze topic stilgevallen is, maar ik merk wel op dat het een topic is dat vaak bekeken of gelezen wordt. Het doet waarlijk deugd te weten dat de mensen hier vaak 's op terugblikken. Dat betekent vast dat er hiervoor heel wat interesse is.

Jammer genoeg heb ik weer 's dat onbehaaglijke gevoel in mijn onderbuik. De meeste contacten die ik heb en probeer te onderhouden vallen plotseling weg. Misschien lijkt dit alleen maar zo en is dit gevoel slechts te wijten aan die dekselse OCS opstoot waarmee ik al een aantal weken te kampen heb.

Ik ben ook al jaren op zoek naar een andere wolf-kin maar lijk die niet te vinden. Een gezellige babbel of een versnapering samen zouden al heel wat wonderen kunnen verrichten. 'tja, dat is natuurlijk moeilijk om dit op een forum te plaatsen maar zo nu en dan hunker ik echt naar wat wolvenvacht om me heen. Het gevoel dat ik nu gewaarword voelt aan als een buikkramp en die pijn komt altijd boven water als ik snak naar een fellow canine of therian.

Anderzijds werk ik nu op een manege waar ik met paarden kan werken. De dame die er werkt is erg lief voor me en is, net zoals ik, erg gevoelig. Ze heeft drie sledehonden die bij haar, in de tuin, inwonen. En die worden stapelgek als ze me zien. Dat is echt schattig, vind ik. Die hondjes komen dan aan mijn laarzen snuffelen en trippelen met hun pootjes op mijn jas om mijn aandacht te trekken, wat hen aardig lukt.

Ik kom nog even langs om mijn groetjes naar jullie uit te spreken en hoop nog lang lid te kunnen blijven van dit forum.

BB

- Lupus -

Berichttitel: Re: ->Bericht: Otherkin
Geplaatst: za nov 05, 2011 5:02 pm 

Eerlijk gezegd vind ik otherkin een soort van aftreksel van het sjamanisme.

Het feit dat mensen zich verbonden kunnen voelen met dieren is nogal logisch. Iedereen die een huisdier heeft zal er wel een verbondenheid mee voelen. Iedereen zal wel door 1 of meerdere soorten dieren zijn aangetrokken en het gevoel hebben dat dieren hun aankijken en schijnen te begrijpen.

Je dierlijk voelen, tja dat is volgens mij hoe je je eigen karakter mee omschrijft, want voor hetzelfde geld kun je zeggen dat dieren menselijke trekjes hebben, dus tot in hoe ver klopt otherkin? Is het niet gewoon iets, waardoor mensen een extra 'groep' hebben gecreëerd om zich ergens in thuis te voelen?
Uiteindelijk hoor je niet in 1 stroming thuis, maar hoor je in verschillende dingen thuis.

Geplaatst: za nov 05, 2011 7:33 pm 

even een link nogmaals voor de uitleg van otherkin:
http://en.wikipedia.org/wiki/Otherkin

Bij een otherkin draait het er niet om dat ze zich ergens mee verbonden voelen, een sjamaan (of welk andere paganist dan ook die een kracht/totemdier heeft) voelt zich verbonden met een dier, ziet het als een soort gids of iets waarmee hij zichzelf kan identificeren.

Een otherkin gelooft erin dat zijn ziel uberhaupt niet menselijk is, zij geloven dat hun ziel kan toebehoren aan een groep dieren maar ook magische/mythologische wezens. Ze voelen zichzelf een elf, wolf, draak in een mensenlijf, ze voelen zich geen mens met een sterke connectie met een van die wezens. Het is dus geen aftreksel (wat best een denigrerend woord is voor een forum waar al uit bleek dat we hier een aantal otherkin als lid hebben).

En sommige mensen passen perfect binnen een stroming hoor, we zijn niet allemaal zo eclectisch.
Het is een beetje bot om dat op die manier te zeggen, alsof je tegen een Gardneriaanse Wiccan gaat zeggen "ja maar je hoort een beetje op alle vlakken thuis toch?". Ik kan je op een bordje geven dat ze het daar niet mee eens zullen zijn. Stromingen kunnen overeenkomsten met elkaar hebben, dat zeker, en als je het zo bekijkt passen mensen inderdaad overal een beetje, immers wat jij graag voelt/gelooft komt in meerdere stromingen voor dus kan je op meerdere plekken wat van jezelf vinden. Maar dat is iets heel anders dan niet binnen 1 specifieke stroming passen omdat we allemaal verschillende dingen hebben, sommige mensen gaan jaren opzoek naar juist die stroming die alles dekt voor hun, en die zijn er zeker. We HOEVEN ons niet in 1 stroming thuis te voelen, maar sommige mensen vinden dat ze wel binnen 1 stroming passen, horen, zich thuisvoelen.

You're setting me free with one more kick in the teeth

Geplaatst: za nov 05, 2011 8:02 pm 

Dan vraag ik me af wat het verschil is tussen vamp's in de otherkin en het vampirisme.

Geplaatst: zo nov 06, 2011 3:07 am 

Wat ik mij afvraag is wat mensen er nu eigenlijk verder mee doen, met dat otherkin zijn?
Als ik een beetje google dan kom ik alleen op sites waar uitgebreid wordt ingegaan op verschillende types otherkin en awakenings, maar waar verder niets meer staat dan wat heel algemene basis visualisatie en energie oefeningen.
Ben ook de bewering tegen gekomen dat iemand verschillende zielen kan hebben. :shock:
Op basis van wat ik tot nu toe gevonden heb kan ik dit niet zo serieues nemen allemaal. Het lijkt er voor mij op dat het vooral gaat om mensen die hun gevoel 'anders te zijn' graag in een interesant hokje willen plaatsen.

Natuurlijk kan je je diep identificeren met een dier, binnen het sjamanisme komt dat veel voor. Mensen die roepen dat otherkin zijn iets heel anders is dan hoe over het algemeen over 'totemdieren' wordt gesproken, hebben gelijk, maar diezelfde mensen hebben duidelijk geen ervaring met werkelijk diep sjamanistisch werk.

Het argument dat transgenders ook pas sinds kort (h)erkend worden, gaat voor mij niet op. In een aantal niet westerse culturen (Native American en in India bv) wordt het 3e geslacht al sinds mensenheugenis erkend.

Ik kan er dus niet zoveel mee, dat otherkin zijn.

Geplaatst: zo nov 06, 2011 11:15 am 

Maybel schreef:
Dan vraag ik me af wat het verschil is tussen vamp's in de otherkin en het vampirisme.

Dat echte vampires gewoon mens zijn met een heel menselijke ziel en die in de otherkin community geloven dat ze dat niet zijn(geweest of wat dan ook). Op fora van echte vampires word dit topic dan ook niet besproken, het levert veel verwarring op als iemand ineens begint over hoektanden hebben, onsterfelijk geweest te zijn etc. Dat is in onze ogen absolute onzin die de Vampire Community heel veel schade doet. We zijn juist bezig om te laten zien dat we mensen zijn met een energiebehoefte en geen mythologische wezens.
Er is zelf opnieuw discussie opgelaaid of er geen vervanging nodig is voor het woord vampire.

Verder sluit ik me aan bij Zia en de vergelijking met transgenders, homo's e.d. slaat de plank niet alleen volledig mis historisch gezien maar is ook nog eens erg offensive naar mensen toe die zich anders voelen maar nooit hebben beweerd geen mens te zijn.

Ik vind het best dat je denkt otherkin te zijn maar verwacht niet van me dat ik hier in geloof. Ik geloof er dus absoluut niet in. Ik verwacht andersom ook niet dat mensen de dingen waar ik in geloof voor waarheid aan te nemen.
Iemand die zich otherkin noemt zal zich toch echt bewust moeten zijn van hoe anderen aankijken tegen zoiets. Het is NIET normaal, net zoals het niet normaal is dat ik me een vampire noem. ;)

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur