Het is nu zo okt 21, 2018 2:40 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: re: The Secret
Geplaatst: za apr 02, 2011 7:58 pm 

Visualisatie is een krachtig middel, het verklaard alleen niet alles. Dingen positief kaderen of negatief heeft een duidelijke invloed op je leven en wat je bereikt.

Daarnaast is er ook gewoon dom (on)geluk, dingen waar jij niets aan kan doen. Je kan er dan wel anders mee omgaan.

Geplaatst: zo apr 03, 2011 12:11 am 

Mijn zus heeft het boek en geloofd er ook in. Wij hebben er met zijn tweeën er lang over gesproken en er staan best goede dingen in. Zoals dat positief denken. Merk dat zelf ook wel. Ben op het moment niet echt positief en merk dit zeker in dagelijks leven.

Geplaatst: zo apr 03, 2011 3:52 pm 

ik sluit me aan bij Walter, ik ben ervan overtuigd dat sommige dingen je nou eenmaal overkomen. Ik geloof niet dat ik zó machtig ben dat ik de totale regie van het leven kan overnemen en alles kan sturen zolang ik het maar hard genoeg wil.

Geplaatst: zo apr 03, 2011 3:54 pm 

Daarom vind ik het zo lastig.
Als verpleegkundige heb ik genoeg positieve, vechtende mensen zien sterven - mensen die heel graag wilden blijven leven.
Maar aan de andere kant .... ergens helemaal voor gaan levert vaak meer op dan stil wachten tot het je wordt aangeboden ...

Geplaatst: zo apr 03, 2011 4:00 pm 

dat ben ik dan weer met je eens. Ik denk wel dat ergens voor gaan helpt om de uitkomst ergens van te beïnvloeden, ik denk alleen niet dat hetgeen je erin stopt bepalend is voor de uitkomst. Patiënten die positief het gevecht aangaan zullen misschien wel sneller kunnen genezen dan iemand lijdzaam het lot afwacht. Ik weiger echter je geloven dat iemand sterft aan bijv kanker omdat hij niet hard genoeg beter wilde zijn...

Geplaatst: zo apr 03, 2011 4:03 pm 

---Origineel geplaatst door: Klavertje4---
Als verpleegkundige heb ik genoeg positieve, vechtende mensen zien sterven - mensen die heel graag wilden blijven leven.
Maar aan de andere kant .... ergens helemaal voor gaan levert vaak meer op dan stil wachten tot het je wordt aangeboden ...

Vechten voor je leven geeft geen garantie op succes. Velen die het niet verdienen overlijden toch. Aan de andere kant als je het al opgeeft, vermindert je kans.

Ik denk dat the secret anders werkr. Als je heel duidelijk iets voorneemt, en daar aan blijft denken. Dan heb je motivatie en je denken zal op een gegeven moment alleen nog maar werken naar wat je wilt. Opmerking daarbij:pas op waar je voor wenst, je kan het misschien krijgen.

Geplaatst: ma apr 04, 2011 11:22 am 

ja ik vind de manier waarop the secret gepromoot word echt puur marketing, puur voor de centjes. Alleen daarom staat het me al niet aan.

Maar er zal best een kern van waarheid zitten in het sturen van positieve energie, dat is ook een stuk van hekserij natuurlijk.
Maar ik geloof toch echt niet dat ALLES binnen handbereik komt met die manier, net zoals dandalion zegt, ik geloof ook dat wij hier dingen moeten leren die onafwendbaar zijn.

Geplaatst: di apr 05, 2011 7:41 pm 

Wat The Secret vertelt is pure psychologie. Je eigen instelling bepaalt hoe je naar de wereld kijkt. Ik kan heel depri worden van het feit dat iemand iets negatiefs over mij zegt, maar dat komt enkel en alleen maar omdat ik op een bepaalde manier naar de dingen kijk. Als ik op een andere manier kijk, zou het kunnen dat ik dat negatiefs dat gezegd is, ga gebruiken om mijzelf te verbeteren en dat ik net blij ben dat ik het gehoord heb.

Wat The Secret vooral zegt, is dat je je instelling moet veranderen. Bekijk de dingen alsof je ze al hebt. Ga niet zoeken, want dan vind je het niet. En dat klopt voor een groot deel ook. Mensen die er van uit gaan dat ze iets al hebben, krijgen het gewoon. Pure psychologie. Het gaat vooral over zelfvertrouwen, vind ik.

Anderzijds is het natuurlijk zo dat jij een nietig puntje bent in dit hele grote universum. Niet alles gebeurt zoals jij het wilt. En dus moet je ook veel dingen kunnen accepteren.

Wat ik heb geleerd is dat dit soort theorieën in hun eentje nooit de hele 'waarheid' verkondigen. Je moet een aantal van die theorieën samen gooien en dan kom je tot een soort werkbare 'waarheid'.

En The Secret is idd heel commercieel (ga maar eens kijken wat je er allemaal van kan vinden, naast het boek!)

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur