Het is nu wo okt 24, 2018 1:32 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: re: reincarnatie
Geplaatst: vr apr 08, 2011 7:59 pm 

wow klavertje,

van jouw stukje kreeg ik kippenvel, echt bijzonder dat die kinderen dat vertelden.
Ik ben trouwens ook een gelover in reïncarnatie, voor mij voelt dat goed, het is logisch en ik heb al heel wat boeken gelezen over hypnose en bijna doodervaringen die erg overtuigend zijn. Zelf heb ik altijd een soort van gekke fascinatie gehad met Egypte. Ik wordt er altijd heel naar van maar tegelijkertijd wil ik er altijd meer over weten. Het zou me niets verbazen als ik daar in een vorig leven een arbeider was ofzo.
Trouwens @ drum en bass: als je zon droom hebt, voel je je dan ook alsof je er anders uitziet of merk je dat misschien ook? Of droom je van bekende gebeurtenissen of personen?

Groetjes

Thorstan

Geplaatst: vr apr 08, 2011 8:06 pm 

Wat bijzonder Thor, dat je zo gefascineerd bent door Egypte.
Ik kan me goed vooorstellen, dat je dan die kant op gaat denken bij reïncarnatie.
Vanavond hoorde ik, dat er binnen de ayurveda vanuit wordt gegaan, dat we wel miljoenen keren reïncarneren! Ik ben wel benieuwd of je uit elk leven iets meeneemt - en of je steeds nieuwe mensen, of steeds vertrouwde mensen ontmoet ....

Geplaatst: vr apr 08, 2011 8:15 pm 

Een heel boeiend boek dat ik gelezen heb is De reis der zielen van Michael Newton. Hierin veteld hij dat je een soort van zielengroep hebt van rond de 10 personen/zielen die je in meerdere levens ontmoet. Die zielen kunnen zich dan wel in verschillende rollen in je leven manifesteren. Echt dat boek kan ik echt aanbevelen, zo ontzettend mooi.

Geplaatst: za apr 09, 2011 11:25 am 

Mooi gezegd walter, bijna poëzie. Het voelt goed en waar zoals jij het zegt.

Geplaatst: vr apr 15, 2011 9:54 am 

Hey Selena,

Een beetje een late reactie, want ik moest je bericht even rustig overdenken. Je beargumenteerd het namelijk heel goed. Ik kan me helemaal vinden in de praktische kant van wat jij schrijft, het is een sluitende verklaring. Maar mis jij niet iets van een doel, een hoger doel van de mensheid hier op aarde, iets van betekenis ofzo??
Trouwens een kleine opmerking, het lijkt me niet waarschijnlijk dat volgens jouw visie, waarbij er geen ziel bestaat, we herinneringen kunnen hebben van vorige levens aangezien subatomaire deeltjes geen herinneringen hebben.

Groetjes

Thorstan

Geplaatst: vr apr 15, 2011 2:30 pm 

De discussie over een ziel houdt de gemoederen al eeuwen bezig. De verschillende theorien hebben allemaal wel een probleem.

Een losse ziel moet ergens huizen. Veel mensen zien daar een rol voor het hart. Echter groot probleem is dan de ervaring van het stoffelijke lichaam die gecommuniceerd moet worden naar de ziel. Hoe verloopt zoiets? Vele kerkvaders hebben het proberen op te lossen, nog geen enkele met overtuigend bewijs.

Ziel die onderdeel is van het lichaam. Wat als het lichaam dood gaat, sterft de ziel dan ook. Waarom zou je een ziel hebben als hij leeft en sterft met het lichaam. Je krijgt dan ook de meer dalai lama theorieën. Dat de ziel zich langzaam losmaakt van het lichaam en dan los ervan blijft bestaan. Te snelle ontbinding (crematie) of verlies van ledematen verstoren dit proces. Echter deze theorie komt wel het dichtst bij jouw theorie. Dat de energie waaruit we opgebouwd is, onderdeel is van het grote geheel. Er is dus geen god, jij bent god (of tenminste een onderdeel ervan)

Als je de fysica als uitgangspunt neemt en zegt dat er geen ziel is, dan heb je volgens mij na de dood geen enkel probleem. Je houdt dan op te bestaan. Jouw bestaan wordt herinnerd in de dingen die gedaan hebt en de zaken die je achterlaat. Als je kinderen hebt blijf je daarmee wat langer bestaan. Quarks en Muonen zijn zielloze dingen zonder geheugen. De energie waaruit ze gevormd worden stroomt niet. (tenzij je de string theorie volgt) De deeltjes zijn de energie en die zit vast in het atoom. Op dat nivo hebben we het over planetaire leegtes die elkaar alleen beïnvloeden door aantrekkingskracht en afstoting. Als je je voorbestaan bij de harde fysica zoekt, houdt jouw persoon ermee op te bestaan nadat je macro-format ermee ophoudt.

Om gelijk te antwoorden op je andere post: ik ben katholiek en heb daar nog steeds mijn roots. Ik geloof echter meer in de dalai lama theorie tav van de ziel (met een paar aanpassingen, zo eigenwijs ben ik ook wel weer). Dus ja ik geloof dat er een ziel is, of het nog weer terug komt op aarde (of ergens anders in het helal/deze/andere dimensies) weet ik pas zeker na de dood. Als je je contact gegevens doorgeeft zal ik er over 80 jaar iets over kunnen zeggen.

Berichttitel: Re: ->Bericht: reincarnatie
Geplaatst: di nov 01, 2011 5:34 pm 

Hi daar. Persoonlijk denk ik niet dat ik als de persoon die ik nu ben in deze vaste vorm over of verder ga naar een ander bestaans-vorm. Omdat ik in dit leven al continu verander. Mijn ik als vaste identiteit is in dit leven al een soort illusie. Ik verander continu. Door ervaringen, gemoedstoestanden, veroudering, gebreken en meer v dat soort dingen. Wel denk ik dat mijn meest subtiele bewustzijns-staat verder gaat naar een andere plek. Kan een matriele plek zijn maar ook anders. Maar ik denk dat dit ultra subtiel bewustzijns-ding "neutraal" is. Niet man, niet vrouw. Geen Pietje en geen Erik of Erica. Ik zie het meer als een element. Materie sterft af en gaat in zijn essentie door in een andere vorm v materie. Zo denk ik dat als je groffe bewuszijn afsterft en in een ultra subtiele vorm over gaat om weer een meer groffere vorm aan te nemen. Als persoon, dier, "dat wat wij geesten noemen, of mischien zelfs een plant OID.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur