Het is nu wo okt 24, 2018 2:15 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: ->Bericht: Hoe leer je je uitlopende partner zijn mentaliteit af?
Geplaatst: vr apr 29, 2011 5:40 pm 

Hoi allemaal, ik heb een vervelende ervaring met me partner. Het is namenlijk zo dat zijn vader van veel vrouwen hield en zo is hij ook. Men zegt niet voor niemendaal zo vader zo zoon! De appel valt niet ver van de stam. Ik ben er achter gekomen dat hij 2 dames behalve mij persoon op na houdt, maar ik wil niet van hem scheiden om de kinderen en de schande die er zal volgen. Per slot van rekening heeft hij me uit mijn krotje weggehaald om bij hem te wonen en ik heb hem dus niet gevraagd om bij hem te zijn, dat deed hij zelf. Verder heb ik te veel in hem geinvesteerd en te veel voor hem gedaan om dit van hem te pikken. Ik wil niet dat me kinderen gesepareerde ouders moeten hebben, vandaar dat ik ook bij hem blijf. Ik heb hem erop gewezen dat hij uitloopt, hij lachte en zei dat ik gek ben en dat het niet waar was. Wie kan me helpen om hem te laten stoppen met dit vies gedrag? Soms denk ik aan zwarte magie, maar ik wil niemand kwaad doen!

Berichttitel: re: Hoe leer je je uitlopende partner zijn mentaliteit af?
Geplaatst: vr apr 29, 2011 6:10 pm 

Hey,

Vickymartosemito, dit is iets wat je zonder magie moet doen, we kunnen mensen niet vormen naar onze wil via magie.

In ieder geval niet iets als dit, het beste is dus om te praten, en hoewel het nu lijkt alsof dat geen optie is, is het toch het beste.

Hetgeen wat je wilt bereiken is misschien het beste voor je kinderen, echter moet je ook realistisch blijven, als het echt niet gaat, en alle hoop is vervlogen (nog niet op dit moment, zoals ik kan lezen) dan is een scheiding toch vaak waar het op uit zal lopen.

Probeer eerst te kijken of er valt te praten, en stel een ultimatum op, als hij echt van jou en je kinderen houdt, dan zal hij zijn best moeten doen, om jou vertrouwen weer terug te winnen.

Sterkte, heel veel sterkte!

Wees sterk, en gezond,

Hikari to Kage no Tamashi.

Geplaatst: vr apr 29, 2011 6:26 pm 

Heel hartelijk dank voor die krachtige woorden, ik weet dat het op een scheiding gaat eindigen en daarom praat ik steeds maar! Maar het probleem echter is dat hij geen prater is en ook niet voor een gesprek open staat. Vroeger was het anders, ik heb zelfs geprobeerd om te veel dingen over me heen te laten gaan. Maar mijn geest is moe en ik heb een kindje op komst die dan onder deze situatie het meeste lijdt. Want hoe dan ook die voelt alles met me mee en moet groeien in mijn lichaam. Dus ja ik zal niet moe worden van praten, maar ik hoop alleen dat het niet te laat wordt voordat hij zich gaat realiseren hoeveel pijn hij me aandoet met dit handelen van hem. Want zijn ex betaalde hem met gelijke munt terug door ook voor hem uit te lopen! Maar ik denk er niet aan om mezelf zo te gaan verlagen! Ik ben echt te bang om dat te doen!

Geplaatst: vr apr 29, 2011 7:39 pm 

Hallo Vicky,
Wat een moeilijke situatie.
Maar zoals Kagu Masubi al zei, met magie is dit niet op te lossen.
Het is dus het beste om toch een gesperk aan te gaan met je partner. Je zit nu in een situatie die niet voor jouw werkt.

En hoe voelen de kinderen dit nu op dit moment aan? Mijn eigen ervaring is dat kinderen vaak wel aanvoelen als er iets is tussen de ouders.

Mocht je gaan scheiden, wees er dan allebij voor je kinderen. Geef aan dat ze altijd een papa en een mama hebben, ook al wonen deze niet meer samen.
Soms is het hebben van gescheiden ouders, beter dat ongelukkige ouder(s) die omwille de kinderen samen blijven.

Ik wens je heel veel serkte toe!

Het onderschrift van Walter vind ik wel toepasselijk.

Geplaatst: vr apr 29, 2011 9:28 pm 

Bedankt voor die reacties, ik ga toch boven alles proberen om het beste te doen dat voor beide partijen mogelijk en goed lijkt. Mijn zoontje is bijna 2 en de andere zit nog in mijn buik, eerste trimester

Geplaatst: ma mei 02, 2011 12:53 am 

Ja gelijk heeft u ook! Ik heb vele malen eraan gedacht om hem te laten, maar me zoontje is hier echt het centraal punt. Vandaar dat ik praat en praat en praat

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur