Het is nu za sep 22, 2018 6:59 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

[ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel: re: Hoe bescherm je jezelf tegen zwarte magie?
Geplaatst: vr maart 26, 2004 12:46 pm 

Beste beheksd,
Ik ben het volledig met Lotus eens wat betreft de voeding van de zwarte magie. Het probleem is dat zwarte magie/voodoo o.i.d. op een lager trillingsniveau aanwezig is dan witte magie. Op het moment dat jij je ervoor opensteld en je bezighoudt met rituelen die een soortgelijke magie teweegbrengen, bevind je je op hetzelfde trillingsniveau en als het ware ga je het kwade dan "voeden"en krijgt het juist meer vat op je. Ik verwijs ook even naar jouw droom. Die aardappel verwijst jou eigenlijk naar hetgeen je zaait zal je oogsten. Ook wordt er verwezen naar het christelijke kruis. Hierin wordt jou verwezen je kracht uit je geloof te putten. Je bevindt je op het water wat inhoudt dat je in je gevoel moet zitten. Het geloof zit in je gevoel, probeer dit terug te vinden. Hang zichtbaar in je huis een kruisbeeld op (dit is jou doorgang naar het goede) en zet jezelf elke ochtend en elke avond in het licht (visualiseer dit). Om het licht extra kracht te geven dien je aan elke kant van je bed een witte kaars neer te zetten en met mirrewierook je kamer te zuiveren. Brand deze kaarsen totdat je gaat slapen en blaas ze dan uit. Doe dit 7 dagen achtereenvolgens. Mediteer elke avond om jezelf in het licht te zetten, ook op de momenten dat je je echt niet lekker voelt.
Wees krachtig en stuur in gedachten alle negativieteit weg en zeg hardop dat je dit niet wil en dat men bij jou geen voet aan de grond krijgt.
Kijk wat je ermee doet en blijf in jezelf geloven, ik wens je héél veel sterkte, liefde en licht op je pad.

Knuffffffffff Witchblade

Geplaatst: ma jun 07, 2004 1:54 pm 

de meest simpele manier om je tegen zwarte magie die tegen jou gebruikt wordt te beschermen is door een knoop in een stuk je draad bij je te dragen

En ja ik geloof in zwarte magie, demonen bestaan ook voor mij en hiermee zal het best zijn dat ik mensen tegen de schenen schop of op de tenen trap, maar naar mijn mening zijn er wel degelijk demonen. En zwarte magie is niet per definitie slecht, het is gewoon een andere vorm die meer onvoorspelbaar is

Liefs
Misticle

Geplaatst: vr jun 24, 2011 5:55 am 

Ik vind het sowieso een rare vraag....Je gaat toch niet op een gegeven moment zitten en denken: 'zal ik een goed mens of een slecht mens worden?'.....

Met zwarte magie werk je altijd met krachten die elkaar niet in balans houden, daarom is er ook geen natuurlijke zuivering meer.....Lijkt me niet de juiste weg...

Berichttitel: Re: ->Bericht: Hoe bescherm je jezelf tegen zwarte magie?
Geplaatst: do sep 10, 2015 7:42 am 

MM
Heb nog een boekje gevonden wat heet _bescherming tegen zwarte kunsten _
Van Francis Melville .ISBN 90 5764 571-8

BB lady wellness

With love lady wellness

Geplaatst: za sep 12, 2015 10:55 am 

Eh magie is magie en dat kan allemaal goed- of kwaadschiks gebruikt worden. Je schilt aardappels met een mesje om voor je gezin eten neer te zetten maar je kan er ook iemand mee steken.

Ik heb genoeg zogenaamde witte heksen gekend die ik behoorlijk immoreel vond. Ze deden dan alleen maar 'witte' spells maar op zo'n manier dat er wel degelijk kwaad mee werd gedaan. Ze zonden liefde uit naar een persoon maar die werd vervolgens weg gehaald bij iemand die hun 'slecht' vonden oftewel niet hun straatje paste qua filosofie. Ik ben heel vaak de pisang geweest enkel omdat ze me 'duister' vonden, ze moesten eens weten! Wat dat betreft heb ik een voor mezelf heel strikt moreel kompas en als mensen op me neer kijken omdat ik zogenaamd 'zwarte magie' gebruik kan ik lachend mijn schouders ophalen.
Ik maak dan ook liever neutraler onderscheid door Left Hand en Right Hand Path. Vindt ik persoonlijk veel prettiger. Minder oordelend. Alles is nu eenmaal 1 en alhoewel veel mensen zeggen dat te weten delen ze maar al te graag alles in hokjes in. Jij bent goed, jij bent slecht ad nauseam.

Het beste wat je kunt leren is om de toegezonden energie om te zetten in iets positiefs voor jezelf. Zodra je dat leert kan geen enkele vloek je meer raken. Wat is een spell(ongeacht zijn oorsprong) anders dan het zenden van energie om dingen in werking te zetten? Intentie erachter maakt dan niets meer uit.

Als je zo gaat denken zul je zien dat het al veel minder invloed op je hebt dan als je bang bent of er tegen gaat wapenen. Dat laatste heb je alleen maar kans dat er een soort wapenwedloop ontstaat wat je heel veel energie gaat kosten.
Natuurlijk zijn kleine beschermingen zoals amulets, sigils, e.d. heel handig maar ik persoonlijk heb altijd gevonden dat deze meer als detectiepoortjes en een dikke deur fungeren dan echte bescherming. Goede criminelen, mensen die echt kwaad willen komen er toch wel doorheen.

Geplaatst: wo sep 16, 2015 6:39 pm 

Zo zie ik het ook, Erebus. De beste kracht tegen ongewenste invloeden van buitenaf (wat ik nu onder het laatstgenoemde als zwarte magie versta) zit in jezelf. Dergelijke instrumenten die je kunt gebruiken om een persoon voor je te winnen, of af te schudden, zijn dan ook slechts hulpmiddelen. Uiteindelijk bezie je zelf vanuit welke zijde je bescherming neemt of vraagt. En dan kan alleen jij weten of dit goed of slecht is of geen van beide.

[ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur