Het is nu za sep 22, 2018 6:02 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

[ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: ->Bericht: Uittreden
Geplaatst: di sep 02, 2008 7:30 pm 

Merry meet,

Het is al een tijdje geleden dat ik nog iets met "hekserij" of wat daar bijhoort te maken heb gehad, maar nu viel ik per toeval een boek dat ik gekregen had over de mysteries van de droom en hierin stonden zeer intressante verhalen over uittredingen van mensen die in nood of iets anders en dan ergens anders op een andere plaats te zien waren.

Nu is mijn vraag wat houd uittreden in en wat zijn de gevaren, ook hoe kan ik er het beste mee beginnen, of jou verhaal over jou eerste uittreding(en).

Ik hoop dat iemand weet wat ik bedoel en mij kan verder helpen.

Met vriendelijke groet van

Dein

Berichttitel: re: Uittreden
Geplaatst: do sep 04, 2008 10:02 am 

Als ik jou was, zou ik er niet mee beginnen. Ik blijf liever in mijn eigen lichaam.

Geplaatst: vr sep 05, 2008 9:40 am 

Uittreden, het ding waar ik zonder enige vorm van oefening goed in ben, me natuurlijke power ofzow. Het is me namelijk een aantal keer onbewust overkomen. Dat was in de tijd dat ik vanwege persoonlijke onrust besloten had om veel te gaan mediteren. eenkeer toen mijn geest leeg was merkte ik dat ik beeld kreeg van me kamer en dwaalde langzaam door het huis. Ik dacht opzich dat het gewoo(n een mindtrick was totdat ik mijn kat zag die me aan bleef staren ookal bewoog ik rond.

Heden ten dagen doe ik voornamelijk uittreden in mijn slaap, wederom onbewust. Ik maak dan voornamelijjk uitstapjes naar de dromen van anderen (soms best verassend). Zo had ik laatst een vriend die erg in me gedachten zat (vanwege zijn persoonlijke onrust) en stapte ik binnen in een van zijn dromen. Later vroeg ik of ik wel echt in een van zijn dromen terecht was gekomen (nog steeds overtuigd dat het net zo makkelijk een mindtrick is) en onze verhalen kwamen tot op detail overeen. En grappiger hieraan is, normaal kan ik me dromen bijna nooit herinneren en hij ook niet.

Geplaatst: za jul 04, 2009 5:38 pm 

Je treed inderdaad iedere nacht uit je lichaam.

Ik ben ook al eens meerdere keren uitgetreden, verschijndene keren tijdens een vreselijke gebeurtenis en tijdens meditatie. Vaak ga ik dan naar mijn zielenfamilie ook wel zielengroep genoemd.

Maar of het zo verstandig is om bewust te gaan doen weet ik niet. Zoiets gebeurt of gebeurt niet. Vind ik.

BB,
Jeanet

Geplaatst: za jul 04, 2009 5:46 pm 

Ik ben een keer uitgetreden toen ik bij was zeg maar. Ik heb in het verleden nogal wat problemen gehad. Op een gegeven moment stond ik letterlijk naar mezelf te kijken en bedacht me waar ik nou eigelijk mee bezig was. Ik was boos opmezelf voor de manier waarop ik erbij zat. Verslagen zeg maar. Door dat ik mezelf zag heb ik die nacht resoluut mijn leven omgegooit.

Oh ja en ik heb een keer boven mezelf gehangen, maar ik werd gewurgd (lang verhaal) dus ik weet niet of dat uittreden was of een bijna dood ervaring, ik wist alleen dat ik zo niet wilde gaan en ik heb me los weten te vechten.

Geplaatst: za jul 25, 2009 8:20 pm 

Ik heb er regelmatig last van, ik kan het oproepen als ik zou willen maar meestal overkomt het me spontaan net voor ik ga slapen of als ik wakker wordt (en dan lig ik helemaal verstijfd in mn bed en kan absoluut niet meer bewegen tot ik mezelf terug geademd heb). En ik vind het erg vervelend om te ervaren. Het gaat bij mij heel erg heftig namelijk en ik kan er ook misselijk van worden. Het begint met een gevoel van rondtollen, suizen in mn hoofd, ik voel me zwaar worden alsof ik verlamd ben en opeens trekt alles naar mijn derde oog toe en begin ik te schokken of heftig te beven. Ik zie flitsen voor mijn ogen en meestal kap ik het op dat moment af (lees: adem mezelf terug naar het hier en nu) omdat ik misselijk wordt van het ronddraaien. Waarschijnlijk als ik die fase doorzet treed ik volledig uit en is dit alleen het moment van loskomen. Ik denk zelf ook dat ik me niet toesta verder te gaan nog, dat ik daar niet klaar voor ben. Ik heb er ook nog geen behoefte aan trouwens. Ik hou me nu bezig met stabieler deze losmaak fase door te komen, om het rondtollen te verminderen of in ieder geval minder te maken.

Wat sommige mensen verwarren met uittreden is dissocieren. Dit doe ik zelf ook heel erg, en is meestal gevolg van een traumatische ervaring. Je gaat je zo afschermen van een bepaalde gebeurtenis dat je het gevoel hebt dat je er gewoon voor wegvlucht in het astrale zonder dje astrale lichaam mee te nemen. Wat ik zelf ervaar is dat ik op zo'n moment niks voel, geen emotie, ik kan niet denken en weet dus ook niet wat ik denk of doe of wat ik voel, terwijl ik wel aanwezig ben. Heel lastig om te omschrijven. Net zoiets als dagdromen alleen heb je nu geen gedachten of beeld voor je, ik voel me heel bewust eventjes niets. Dit kan ook best een stadium zijn van echt uittreden maar ik ervaar duidelijk een verschil met wat ik aan het begin omschreef en dit. Want het dissocieren voelt voor mij veeeel minder heftig aan, omdat ik geen astraal lichaam meeneem, ik heb niet het gevoel dat ik mn lichaam verlaat maar eerder heel diep verstop waar niemand erbij kan komen en dus kan kwetsen.

Het verhaal dat je bezeten kunt worden door demonen als je uittreed geloof ik niet zo heel erg in. Een demon komt toch wel in je als ze dat willen en jij ze daar een mogelijkheid toe geeft. En ook in het astrale zelf kan het vol zitten met demonen die je misleiden.
Als je slaapt ben je ook kwetsbaar en dat is juist de periode waarin bijna iedereen wel eens uittreed. En ik heb nog weinig/nooit gehoord van iemand die bezeten wakker is geworden. Ik denk dat je beschermd word tijdens het uittreden en dat je altijd authoriteit over je lichaam behoud, ook als je er zelf even niet bent. Je zit niet voor niets aan een gouden draadje vast als je uittreed. Als dat draadje zou breken word het een ander verhaal... maar dan ben je denk ik dood. Demonen zoeken lichamen die een zwakte hebben waardoor ze erin kunnen komen. Zolang je die niet creeert geloof ik niet dat ze zo gauw iets zullen doen. Ik heb daarnaast ook een beschermings schild/cirkel om mijn huis dus ben op die manier ook al deels beschermd.

Ik zou echter niet zo zonder meer adviseren om te experimenteren als je er nog niet heel erg bekend mee bent, en het ook stap voor stap te ontwikkelen voordat je meteen bij de buren gaat gluren. Het kost namelijk ontzettend veel energie.

Geplaatst: wo jun 29, 2011 3:17 am 

Hmmm heb aantal maal een uittreding meegemaakt, ik beheers al mijn dromen compleet, en zo dacht ik eerste keer, dat ik een lucide droom had, tot mijn geest in me lichaam kwam, ik boven me bed zweefde (tijdens uittreding) en heel hard op me bed viel en gelijk wakker en dacht woooow wat gaan we nou krijgen, die eerste keer vergeet ik nooit, wist niet wat het was, en dacht ok hier wil ik alles over weten, kwam er achter dat het uittreden was. Dus heb er veel research naar gedaan en weet er nu vrij veel over.

Allereerst uittreden is te trainen, gevaarlijk?? nee totaal niet gevaarlijk. Als je uittreed, en je doet het bewust of onbewust, elke gedachte die je hebt word werkelijkheid, dus stel jij denkt aan een overleden iemand laat het zijn familie, geliefde maakt niet uit, zal je ook direct bij die persoon zijn, en er contact mee hebben.
Denk je ow ik zou wel is de sfinx in egypte willen zien, dan denk je eraan en je bent er, sneller als licht, en sneller dan je je kunt voorstellen. Demonen en slechte geesten, kunnen je lichaam altijd betreden met of zonder je geest, hangt puur af van je bescherming, je kennis, en je emotionele toestand, en of je drugs gebruikt of niet.
Uittreden is een hele mooie bijzondere ervaring. Heb je bijv wel is op de maan willen zijn, of familie aan andere kant willen bezoeken, kijken wat ze uitspoken? hahaha alles is mogelijk op het astrale veld.
Maar de kern is, GEDACHTEN, gedachten bepalen wat er gebeurd op het astrale veld, en als je wilt stoppen, denk je gewoon aan je lichaam en je geest zal je terug brengen naar je lichaam erg simpel.

@ laatste reactie, uittreden kost geen energie, en ik raad je juist aan om te experimenteren ermee, door te ervaren, leer je.
Wat ik je wel aanraad, of iedereen aanraad die het wil leren.
Lees eerst zoveel mogelijk erover als je kan.
Ik kan je ermee helpen en het leren, maar je zal eerst de "angsten" die totaal nergens voor nodig zijn, in de prullenbak gooien.
En ja helaas kan het gebruikt worden om bijv je buurmeisje/buurvrouw of buurjongen/buurman stiekum te begluren hahaha maar als de reden is dat je dit wilt oefenen, dan help ik niet, want uittreden is zoals ik het zie een privilege, en mag en moet niet misbruikt worden.
Hoe verleidelijk het ook kan zijn.

Powerzhea

Geplaatst: do okt 06, 2011 1:04 pm 

Bij mij gebeurde het vanzelf... ik had er geen controle op, maar als ik overeind kwam dan schoot ik weer in mijn lichaam.

Berichttitel: Re: ->Bericht: Uittreden
Geplaatst: zo sep 07, 2014 8:38 am 

Klein beetje laat met reageren...
Maarr, ik heb een vriendin die bewust kan uittreden zij kan ook in iemands gedachten komen en zijn aura zien.
Ik zelf weet niet of ik ben uitgetreden maar ik heb wel een keer een soort van uittreed belevenis gehad tegelijk met een visioen. Dat was best wel eng maar ik weet nu wel wat voor visioen het was

Òganach

[ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur