Het is nu wo nov 14, 2018 10:35 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: re: liefdesolie
Geplaatst: ma okt 24, 2011 10:48 am 

Het is belangrijk dat je daar zelf naar opzoek gaat, dat je gaat ontdekken wat bij je past. Natuurlijk kan je boekjes raadplegen, maar neem niet klakkeloos iets over. Kies symbolen die je aanstaan, kies de soort magie die je aanstaat. Maak gebruik van visualisatie. Er is niet één manier die goed is, het zijn er honderden. Het moet bij jou passen en je doel. Om dingen te verbreken zou je misschien iets met lintenmagie kunnen doen. Al neem ik zelf liever wol. Weef het of vlecht het terwijl je je visualiseer hoe jullie het samen hadden. Leg aan het einde van je werkje geen knoop, maar wikkel er een draad omheen. Als je een altaar wilt inrichten kun je daar wat aandenken aan je relatie opzetten. Hou het verder zo neutraal mogelijk. Kijk naar de goede dingen in die relatie en wees dankbaar dat je die dingen mee mocht maken. Kijk naar de dingen die je niet zo leuk vond, kijk naar wat je ervan geleerd hebt, bijv. dat je zulke dingen nooit meer wilt laten gebeuren. Neem afscheid van de mooie en minder mooie momenten, wees dankbaar voor al het goede en voor wat je geleerd hebt. Maar hoe mooi het ook was, het is nu voorbij en jij moet verder gaan en je openstellen voor nieuwe ervaringen. Daarom haal je nu je vlechtwerkje uit elkaar. Dat wat jullie samen hadden is voorbij, jullie kunnen ieder je eigen weg gaan, jullie zijn los van elkaar. De draden kan je weg laten waaien in de wind (vooral als je dit in het voorjaar doet en de vogels er een nest mee kunnen bouwen) of je kunt ze losjes aan verschillende takken van een boom knopen. Wees dankbaar voor wat was en richt je ogen op de toekomst. Het zou ook wel handig zijn als je de souvenirs van je relatie weg doet, je moet maar zien of je ze kan verbranden, begraven of weggeven.

Ik ben heel down to earth, ik hou van dit soort aardse magie, maar als je je meer tot hogere magie en dramatische rituelen voelt aangetrokken, dan wil je misschien een altaar opstelling die klopt volgens de wicca regels, en dan wil je misschien gebruik maken van speciale rijmende spreuken. Daar kan ik je niet bij helpen. Ik werk meer intuïtief. Alleen jij kan uitmaken wat bij je past.

Berichttitel: Re: ->Bericht: liefdesolie
Geplaatst: di nov 01, 2011 9:22 am 

Ik denk, Haagje, dat je laatste opmerking
Citaat:
Alleen jij kan uitmaken wat bij je past.
De waarheid als een huis is. :lol:

Bij zoiets gevoeligs als relaties (en magie) speelt hoe jij als persoon bent een hele grote rol. Ik ben dan ook benieuwd waar Augia voor gekozen heeft, aangezien het al een tijdje geleden is dat het topic is geopend.

Geplaatst: di nov 01, 2011 3:08 pm 

famillinar schreef:
Ik denk, Haagje, dat je laatste opmerking
Citaat:
Alleen jij kan uitmaken wat bij je past.
De waarheid als een huis is. :lol:

Bij zoiets gevoeligs als relaties (en magie) speelt hoe jij als persoon bent een hele grote rol. Ik ben dan ook benieuwd waar Augia voor gekozen heeft, aangezien het al een tijdje geleden is dat het topic is geopend.

Ik probeer de koordenmagie wel :)

Geplaatst: di nov 01, 2011 3:13 pm 

Hey, leuk dat je reageerd!:D

Fijn om te horen dat je iets hebt gekozen, al was mijn bovenstaande bericht niet bedoeld om je tot een keuze te dwingen hoor ;)
Ik hoop voor je dat je wat meer ademruimte krijgt, de kracht en energie voor wat voor jou goed is, mag ontvangen. :)

Geplaatst: di nov 01, 2011 4:01 pm 

Leuk toch nog iets van je te horen. Ik ben benieuwd of het je zal bevallen Aguia.

Geplaatst: di nov 22, 2011 7:16 pm 

Ik ben dan altijd heel benieuwd hoe zoiets dan in de praktijk uitpakt. Hoe het gegaan is enzo :P

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur