Het is nu ma nov 19, 2018 6:28 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: ->Bericht: makkelijke rituelen
Geplaatst: za okt 22, 2011 8:38 pm 

ik ben nogal een beginner

dus kent iemand makkelijk rituelen?

Berichttitel: re: makkelijke rituelen
Geplaatst: zo okt 23, 2011 6:14 pm 

Mag ik je een vraag stellen of twee. Welke plaats denk je dat rituelen in de dagelijkse heksenpraktijk innemen?

Waarvan zullen heksen in de eerste plaats gebruik maken denk je, magische oplossingen of praktische oplossingen?

Geplaatst: zo okt 23, 2011 6:36 pm 

Dat begrijp ik, maar het is één van de eerste dingen die we allemaal leren. Niet naar magisch werk grijpen als het niet nodig is.

Edit; Zou je dan ook niet met andere dingen beginnen dan met rituelen?

Geplaatst: zo okt 23, 2011 6:57 pm 

---Origineel geplaatst door: Haagje---
Dat begrijp ik, maar het is één van de eerste dingen die we allemaal leren. Niet naar magisch werk grijpen als het niet nodig is.

Edit; Zou je dan ook niet met andere dingen beginnen dan met rituelen?

Ik doe hier alles op mijn eigen manier, waarvan ik niet weet of het nu juist is of niet. Ik leer het allemaal zelf :S
dus het kan heel goed zijn dat ik al wat fouten maak.
kan je meer uitleg geven met het laatste? Ik doe ook wel andere dingen naast rituelen maar niet zo veel dingen, geloof ik..

Geplaatst: zo okt 23, 2011 7:28 pm 

Je kan bijvoorbeeld beginnen, met het oefenen in bepaalde technieken. Neem nu bijvoorbeeld aarden, het is best we belangrijk om je ritueel te beginnen met goed geaard zijn. Daar zijn verschillende manieren voor, dus misschien is het handig dat je wat van die manieren eens uitprobeert en ontdekt welke manier het beste resultaat hebben voor jou. Dat hoeft niet altijd de manier te zijn die vanaf het begin af aan makkelijk gaat. Soms moet je je over bepaalde dingen heen kunnen zetten om de schoonheid of werkzaamheid te ervaren. Houd een magisch dagboek bij om je ervaringen in te noteren. Meditatie is ook iets wat je met kleine oefeningen kunt leren. Je kunt ook oefenen met alleen een cirkel trekken, ook daar kun je verschillende manier van proberen. Je moet gewoon uit gaan zoeken, wat voor jou werkt. Als je een paar van die dingen onder de knie hebt dan kan je daarvan al een klein ritueel samenstellen. Maar een ritueel kan net zo goed zijn, 's morgens voor de spiegel tegen jezelf zeggen, Jij mag er zijn, of iets anders wat jezelf leuk of waardevol vind. Ik las dat je de beschikking hebt over veel boeken, probeer gewoon wat van de oefeningen uit die daar in staan. Misschien heb je zelfs Twaalf Wilde Zwanen van Starhawk of Heksenkunst van Phyllis Currot, daar staan veel oefeningen in.

Berichttitel: Re: ->Bericht: makkelijke rituelen
Geplaatst: do dec 01, 2011 12:46 am 

Wat is het doel van aarden?
Ik zie persoonlijk nog niet echt wat het belang is van aarden voor een ritueel.

Is het niet goed om de beginner van dit topic eerst uit te leggen wat een ritueel kan zijn. En dán pas met indoctrinatie te beginnen?
Tenslotte zijn er duizenden beoefenaars van rituele magie, of überhaupt rituelen die succes hebben zonder een proces van aarden.

Geplaatst: do dec 01, 2011 10:06 am 

Daar zie ik het belang nu net WEL van in... Goshie, heb ik vervelende momenten meegemaakt omdat er pas na het ritueel geaard werd en niet ervoor... Aarden heeft niets met het succes van een ritueel te maken, maar wel met je eigen welzijn.

In andere topics heb ik al eens dit soort dingen uitgetikt, herinner ik mij. Ik weet alleen niet meer in welk topic.

Alleszins rituelen kunnen vanalles zijn. Het is te zien wat je op het oog hebt. Zo heb ik een dagelijks ritueel waarbij ik gewoon een kaars aansteek naast de Boeddha die ik heb staan. Het forum staat hier ook vol met voorstellen voor rituelen voor bepaalde doeleinden.

Wat bedoel je uiteindelijk met 'wat een ritueel kan zijn' Thjazi? Er zijn zovele rituelen...

Dat er leven door jouw aderen stroomt, maakt dat respect een basisrecht is. Een geschenk gegeven door de goden hoeft men niet meer te verdienen.

Geplaatst: do dec 01, 2011 10:28 am 

Ik heb geen zin om op draden te reageren die in het verleden zijn geschreven en waarvan door de verhuizing de helft van de berichten is verdwenen Tjazi. Als iets te zeggen hebt over aarden start een nieuwe draad. Als je mij uit mijn tent wil lokken stuur een pm.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur