Het is nu ma nov 19, 2018 6:27 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: ritueel voor baan
Geplaatst: wo dec 07, 2011 8:26 pm 

Hoi allemaal,

Sinds dat ik begin dit jaar mijn certificaat voor Life Coach heb behaald heb ik nog steeds geen vaste baan kunnen vinden. Ik solliciteer me een ongeluk maar word met de vreemdste excuses afgewezen. De frustratie groeit daarmee natuurlijk alleen maar meer.

Nu vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met een ritueel voor het vinden een job?

Berichttitel: Re: ritueel voor baan
Geplaatst: wo dec 07, 2011 9:47 pm 

Misschien een beetje saaie en nuchtere vraag: Heb je al eens een sollicitatietraining gedaan?

Geplaatst: do dec 08, 2011 8:53 am 

Haha Lena, met nuchterheid is helemaal niets mis!

Ik heb geen sollicitatietraining gedaan. In het verleden heb ik één keer een sollicitatiegesprek verknald door zenuwen. Ik was echt zó zenuwachtig dat ik nauwelijks uit mijn woorden kwam. Nu sta ik er veel nuchterder tegenover en is het voor mij makkelijker om mee te gaan in het gesprek.

Tijdens een gesprek vind ik het belangrijk dat de energie in de kamer goed is. De gesprekken waar ik voor uitgenodigd werd hadden niet de gewenste energie die ik verwachtte bij de functie waar ik op solliciteerde. Het ging zelfs zo ver dat ik me onprettig voelde.

Een goeie vriend heeft me al geholpen bij het schrijven van een motivatiebrief. Daar gebruik ik bij elke sollicitatiebrief delen uit. En toch word ik om de meest vreemd redenen afgewezen. Voor baantjes die zelfs een kip nog zou kunnen doen word ik o.a. afgewezen omdat ik te gemotiveerd ben. Voor andere jobs is het vaak een kwestie van te weinig ervaring/geen diploma. Wat ik dan wel weer een logische, zij het frustrerende, verklaring vind voor mijn afwijzing.

Ik zie door de bomen het bos niet meer. De ene vacature lijkt net zoveel op de andere, geen een vacature spreekt me momenteel nog echt aan, puur door de frustratie van het zoeken en reageren.

Ik ben benieuwd of iemand ervaring heeft met een ritueel dat me weer een beetje energie kan geven, dat de boel weer een beetje opheldert zodat ik weer duidelijk zie wat mijn mogelijkheden en kansen zijn. Ik zoek geen ritueel dat me kant-en-klaar een baan gaat opleveren (al zou dat wel erg makkelijk zijn). Ik ben bereid om ervoor te werken om mijn doel te behalen. Klinkt dit nog ergens logisch?

Geplaatst: do dec 08, 2011 10:01 am 

Klinkt heel logisch, Tári, en ik kan me voorstellen dat je op den duur half gek wordt. Ik zit zelf ook bijna zonder werk en daar kijk ik enorm tegen op.

Maar enfin, het zou kunnen helpen om eens twee weken niet meer aan solliciteren te denken en leuke dingen te doen. Ik denk dat je dat ook zeker eens zou moeten doen, naast een ritueel. Zelf heb ik hier geen ervaring mee, maar ik zit nu te denken in de richting van een visionboard. Ga voor jezelf eens na welke dingen je zoekt in een job. Wat wil je dat er zeker in zit? Wat wil je zeker niet? En die aspecten dan visualiseren. Het is maar een ideetje :)

Dat er leven door jouw aderen stroomt, maakt dat respect een basisrecht is. Een geschenk gegeven door de goden hoeft men niet meer te verdienen.

Geplaatst: do dec 08, 2011 10:26 am 

Ik begrijp je probleem. Een goede sollicitatiebrief/mail is natuurlijk een eerste vereiste. Wanneer je bent uitgenodigd voor een gesprek, is een goede voorbereiding wel handig. Uitstraling en eerste indruk zijn belangrijk. Verder zou je voordat je er heen gaat een meditatie kunnen doen om tot rust te komen. 'Ritueel' je tanden poetsen en mond spoelen om 'zuiver' voor de dag te komen. Een kaarsje branden, vragen om hulp aan de God/Godin of waar je maar in geloofd. En 2 a 3 dagen voor het gesprek beginnen met een paar kopjes rustgevende kruidenthee per dag.

Geplaatst: do dec 08, 2011 12:20 pm 

Bedankt Muireann en LenaWiya voor t advies. Ga ik zeker wat mee doen!

Geplaatst: ma dec 19, 2011 12:23 am 
Site Admin

Hey Tari, hoe is het er inmiddels mee?

Liefs,

Kyra

Geplaatst: ma dec 19, 2011 7:51 am 

Hoi Kyra,

Ik doe het even rustig aan met wat betreft het zoeken naar vacatures zoals Muireann voorstelde en probeer me te concentreren op leuke dingen doen. Deze week ga ik eens uitgebreid op papier zetten wat ik wel/niet wil.

liefs,

Tári

Geplaatst: ma dec 19, 2011 10:41 am 
Site Admin

Ah, ja dat helpt vaak wel bij het gerichter zoeken, en bij het jezelf presenteren in een sollicitatiegesprek. Wat LenaWiya ook al zei, een sollicitatietraining, kan soms inderdaad echt goed helpen! Krijg je net die paar trucjes mee die je over de streep kunnen trekken. Want ja op een sollicitatiegesprek probeer je toch een beetje jezelf te 'verkopen', je bent een beetje met reclame bezig :) Heb zo'n training ook gedaan, nog tijdens m'n studie, dat hielp echt heel erg!
En leuke dingen doen helpt om jezelf tot rust te brengen, fijn hoor :D

Liefs en succes,

Kyra

Geplaatst: ma dec 26, 2011 10:19 am 

Heey Tari,

Ik ken je probleem, ik heb ook last van solliciteren (en dan bedoel ik echt goede brieven en goede gesprekken waar ik zeker van ben dat ze erg goed geschreven zijn en ik me op mijn best presenteerde) en afgewezen worden. Ik weet niet precies waar je allemaal op hebt gesolliciteerd maar de werkeloosheid in de EU is op dit moment ook erg hoog he, hou daar rekening mee.
Vriendin van me heeft universitaire opleiding, maar zelfs die zit al een half jaar thuis. De werkgevers hebben het voor het uitkiezen op het moment.
Laat de hoop niet zakken, ik ga binnenkort ook een ritueel doen, om de boel wat kracht bij de zetten. Ik zal je delen in mijn ervaringen.

Liefs
D.

- De Cursus in Wonderen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur