Het is nu di nov 13, 2018 5:39 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Channelen
Geplaatst: zo jun 10, 2012 10:14 pm 

MM

Weet niet of iemand van jullie wel eens gechannelt heeft, met overledenen of Goden. Wat ik interessant vind zijn de bijwerkingen. Hoe goed je ook aard, ik krijg altijd de meest vreemde bijwerkingen.

Gisteren de maan neergehaald en de Godin mijn lichaam laten overnemen om met mijn leerling te praten. Ik was er m.a.w. zelf niet (echt) bij, er zat een andere essentie in mijn lichaam en mijn essentie stond erbij en keek er naar.

Vandaag de hele dag het snikwarm gehad maar als ik wat uitdeed dan ijskoud, de hele dag geen trek in normaal voedsel maar wel in zoetigheid. En DORST dat je u zegt. En geen echte behoefte aan roken terwijl ik veel rook.

Hetzelfde met overledenen, maar dan een beetje anders. Want met overledenen, neem ik ook tijdelijk hun gewoontes en zo over. Zoals toen er een kind in mijn lijf was geweest, had ik nog dagen iets met teddyberen. Een blinde man, had ik nog een dag of drie hoofdpijn gehad van het feit dat ik wél gewoon kan zien.

Hoe goed ik ook grond, mezelf bescherm, alles er op en eraan.

En dan nog iets, maar wellicht haal ik dan twee onderwerpen door elkaar en word dit verhaal te lang, is vaags waar ik met een ander medium achter kwam:

Hij zei dat hij twijfelde aan mijn channelen omdat alles wat ik/de overledene in mij zei, hij enkele seconden eerder hoorde van de overledene. Hoor ik dan wat de overledene zegt en geef ik dat door en channel ik dus niet, of hoe zit dat?!

BB

Berichttitel: Re: Channelen
Geplaatst: ma jun 11, 2012 10:53 pm 
Site Admin

Hey hey :)
Ik moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk geen ervaring heb met channelen. Ik heb een keer een invocatie gedaan (met Artemis... zeg je dan 'met'? Zeg je 'van'? Dat dus) en toen was het wel lang blijven 'hangen', maar dat vond ik wel fijn eigenlijk :)
Ik kan me zo voorstellen dat het laten overnemen van je lichaam, zoals je zegt, een andere essentie toelaten terwijl je eigen essentie even plaats maakt, dat dat veel vergt, niet alleen energetisch maar ook lichamelijk. Zeker vanuit een holistisch perspectief bekeken; de connectie tussen puur je aardse lichaam en je etherische essentie is dan zo vanzelfsprekend... ik kan me voorstellen dat het dan een soort achtbaanrit is waar je uit komt, op het moment dat je eigen essentie dan weer in je lichaam is.
En om die andere essentie toe te laten, kan ik me zo voorstellen dat je een diepe verbinding aangaat, waardoor je hun gewoontes, maniertjes, ingesleten gedachtenpatronen (tijdelijk) overneemt. Dat is een snelle manier om je te verbinden met iemand... ook iets wat onder acteurs veel gedaan wordt geloof ik, als ze zich echt goed in willen leven: je maakt een tic, een gewoonte voor een personage.
Dus dan is het denk ik ook niet een kwestie van beschermen/aarden, maar gewoon je lichaam de tijd geven om zich weer te realiseren dat het jouw essentie is die erin huist, en niet die van degene die je channeled ;) (lichaam, aarde, materie, traaaaagggg hihi)

Wat betreft je tweede vraag, daar heb ik vanwege gebrek aan ervaring geen antwoord op, maar hoe groot is het verschil? En hoe belangrijk is het?

Liefs!

(Interessante materie is dit zeg)

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur