Het is nu wo nov 14, 2018 11:33 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: eindejaars examen
Geplaatst: vr jun 22, 2012 3:40 pm 

hoi,

Ik vroeg me af of er rituelen zijn ivm examens en de stress.
Ik heb nu alles gedaan dus daaraan kan ik niets doen
maar ik heb nu ongelofelijk veel stress over de resultaten + ik ben echt bang dat ik dit schooljaar niet ga halen, en misschien moet overdoen

ik heb echt geprobeerd bij de examens en ik krijg ook het gevoel dat ik het goed deed.
maar met praktijk examens (die ik wel heb en die zijn nog de grootste ook)
Kan je niet inschatten of het nu goed was of niet, het moet dus werkelijk in de smaak vallen van de leerkracht. Daar ben ik vreselijk bang voor sindsdien ik het hele jaar geprobeert heb het goed te doen, maar dan blijkt het dat het een zwakke resultaat was.

heeft iemand een idee of iets dergelijks? :?
Als er magie bestond die m'n deliberatie kon verbeteren of
Zoals positieve energie zenden naar hun of iets dergelijks ? :P

Berichttitel: Re: eindejaars examen
Geplaatst: vr jun 22, 2012 4:55 pm 

Voor mij is je post een beetje onduidelijk. Kun je iets specifieker zijn? Heb je nu al wel of geen theorie en praktijk examen gedaan? Of bedoel je dat je niet om kunt gaan met de stress van het wachten op de uitslag? Of hoop je soms op een ritueel om de uitslag te beïnvloeden?

Geplaatst: vr jun 22, 2012 5:56 pm 

LenaWiya schreef:
Voor mij is je post een beetje onduidelijk. Kun je iets specifieker zijn? Heb je nu al wel of geen theorie en praktijk examen gedaan? Of bedoel je dat je niet om kunt gaan met de stress van het wachten op de uitslag? Of hoop je soms op een ritueel om de uitslag te beïnvloeden?

Ik bedoel dat ik m'n examens heb gedaan en ik theorie en praktijk examens had,

maar ik ben gewoon bang en onzeker over de resultaten, vooral die van praktijk. Omdat bij praktijk, je niet echt kan vergelijken of je het goed doet of niet (bij theorie is het makkelijk, 2+2=4 dat weet iedereen zegmaar)
maar bij praktijk doet iedereen wat anders en je weet echter niet wat de cijfers gaat zijn.

dus daarom vraag ik, en dat had je goed geraden lenawiya, dat ik niet om kan gaan met de stress en ik hoop ook wel stiekem op een ritueel die de uitslag kan beïnvloeden.
:P

Geplaatst: vr jun 22, 2012 8:56 pm 

Ik weet wel gewoon wat kruiden die je rustiger maken, maar iets om je uitslag mee te beinvloeden kan ik je niet helpen.

Days turn to years, the clock ticks on...

Geplaatst: vr jun 22, 2012 11:35 pm 

Een ritueel om de uitslag te beïnvloeden is er niet, dat knoeit met de fundamentele wetten van de magie. Kijk, voor je examen kan je wel een ritueel doen om je beter te laten leren, en na je examen kan je een ritueel doen of kruiden gebruiken om je rustiger te laten voelen, maar resultaten beinvloeden gaat niet.

Het gaat in de magie om wat je in jezelf kan veranderen, of met toestemming in de ander, zodat die de kracht heeft om veranderingen door te maken / door te voeren. Persoonlijk geloof ik niet in het kunnen veranderen van krachten buiten jezelf, zoals het weer, een heftige ziekte, of resultaten. Dat zijn zaken die al gemanifesteerd zijn of die onderdeel maken van het Hoger Plan als het ware. Net als verliefd zijn of niet, dat is een gegeven, een manifestatie of juist niet. Wat je wel kan doen is hoe het zich zal gaan manifesteren door hoe jij je gedraagt en wat je kan dragen, te beïnvloeden. Niet dat een verschrikkelijke ziekte als kanker zich vervolgens niet zal manifesteren (hoger plan?), maar wel hoe je er mee omgaat.

Is dit enigsinds duidelijk? Nogmaals, dit is mijn persoonlijke mening. Ik ben benieuwd hoe anderen hierover denken.

BB

Geplaatst: za jun 23, 2012 6:57 am 

Aquilifer schreef:
Een ritueel om de uitslag te beïnvloeden is er niet, dat knoeit met de fundamentele wetten van de magie. Kijk, voor je examen kan je wel een ritueel doen om je beter te laten leren, en na je examen kan je een ritueel doen of kruiden gebruiken om je rustiger te laten voelen, maar resultaten beinvloeden gaat niet.

Het gaat in de magie om wat je in jezelf kan veranderen, of met toestemming in de ander, zodat die de kracht heeft om veranderingen door te maken / door te voeren. Persoonlijk geloof ik niet in het kunnen veranderen van krachten buiten jezelf, zoals het weer, een heftige ziekte, of resultaten. Dat zijn zaken die al gemanifesteerd zijn of die onderdeel maken van het Hoger Plan als het ware. Net als verliefd zijn of niet, dat is een gegeven, een manifestatie of juist niet. Wat je wel kan doen is hoe het zich zal gaan manifesteren door hoe jij je gedraagt en wat je kan dragen, te beïnvloeden. Niet dat een verschrikkelijke ziekte als kanker zich vervolgens niet zal manifesteren (hoger plan?), maar wel hoe je er mee omgaat.

Is dit enigsinds duidelijk? Nogmaals, dit is mijn persoonlijke mening. Ik ben benieuwd hoe anderen hierover denken.

BB

Heel erg goed verwoord en ik heb er weinig aan toe te voegen.
Lichaam geest en omgeving vormen een drie eenheid: als het met de een niet goed gaat gaat het met de andere twee ook anders dan anders.
Dus in het voorbeeld van Aquilifer van een ziekte kun je wel helpen de manier veranderen waarop iemand zijn ziekte beeld ervaart, haar of hem energie sturen en positiviteit, wat de geest goed doet, en als geest zich goed voelt zal lichaam zich ook beter voelen wat vervolgens een positief effect kan hebben op het ziekte verloop maar het zal iets als kanker zeker niet genezen.

Jouw examen zit erop, niets meer aan te doen. De uitslag kun je niet meer beïnvloeden, WEL hoe jij ,met welke uitslag dan ook, omgaat gaan.
Zoals Aquilifer al zegt: het gaat om wat je zelf kunt veranderen, of met toestemming van de ander.

BB

Geplaatst: za jun 23, 2012 3:50 pm 

Herlemaal eens met de vorige schrijvers.
Ik kan het me goed voorstellen dat je je onzeker voelt of je je praktijk examen goed gedaan hebt. Maar je kunt er nu niets meer aan veranderen. Piekeren erover helpt je ook niet verder, je gaat je er alleen maar onzekerder en nerveuzer door voelen. Probeer het los te laten en ontspan. Ga iets gezelligs doen, geef jezelf een mooi boek cadeau of een mooie film of CD. Je zou eventueel wat rustgevende kruiden kunnen gebruiken, zoals kamille, citroenmelisse of lavendel. Eventueel kun je een aromalampje branden met essentiële olie van deze zelfde kruiden.

Geplaatst: za jun 23, 2012 6:09 pm 

Ik vind eigenlijk sowieso dat je magie niet voor zulke dingen moet gebruiken.
Dus ik ben het helemaal eens met jullie.

Days turn to years, the clock ticks on...

Geplaatst: ma jun 25, 2012 11:58 am 

BEdankt, ik had al wel een vermoedde dat zoiets niet 'geaccepteert' wordt, om het zo even te noemen.

Ik dacht eigenlijk aan positieve energie naar hun te sturen of iets in die zin, maargoed
Dat schrap ik al van m'n lijstje.

ik ben nu wel onzeker en ik weet ook heel goed dat het gedaan is en dat ik het niet kan veranderen. Alleen m'n moeder zit hier constant op te drammen over dat ik over moet gaan en als ik niet over ga, ik 2 jaar mag wachten vooralleer ik m'n diploma heb enzo.
Ze zit echt constant erover te praten en vooral over de negatieve aspecten.
Ik weet ook wel dat ze dit doet omdat ze zich zorgen maakt en dat ik het goed wil doen.
Maar wat ze doet, is olie op het vuur gooien.
Ik zal wel zien wat ik zal doen,

bedankt voor jullie mening en advies :roosje:

Geplaatst: ma jun 25, 2012 12:43 pm 

Dat moet een vreselijk gevoel zijn aguia. Ik ken natuurlijk jouw thuissituatie en je mam niet maar is het misschien een optie om er eens met een koppie thee over te praten met haar? Eerlijk uitleggen hoe je je voelt en wat het met je doet dat zij zich zo een zorgen maakt?

Ik heb een zoon van 18 en het zal je verbazen hoeveel moeders eigenlijk kunnen begrijpen, ook al denk je misschien van niet, maar zoals ik altijd tegen "die van mij"zeg: als je me niets uitlegt kan ik ook niets begrijpen.

succes meis, en laat je nog weten hoe je schooluitslag was?

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur