Het is nu di nov 13, 2018 5:22 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Trillen na ritueel
Geplaatst: ma aug 20, 2012 8:33 pm 

Als ik een ritueel gedaan heb en heb afgesloten, begin ik altijd te trillen. Ook moet ik altijd naar het toilet na een ritueel, zonder uitzonderingen. Ik vind het vrij apart :lol:
Het trillen is niet vervelend of heel heftig.
Is er iemand anders die dit ook heeft, of ben ik gewoon raar?

Berichttitel: Re: Trillen na ritueel
Geplaatst: ma aug 20, 2012 8:53 pm 

Sluit je je ritueel af met aarden? Het klinkt het klinkt als een teveel aan energie.

Geplaatst: ma aug 20, 2012 8:54 pm 

Dit gebeurt meestal voor het aarden. Het trillen houdt hooguit een halve minuut aan, maar meestal is het maar enkele seconden.

Geplaatst: za sep 01, 2012 2:03 pm 

Afgaande op je reactie op Bart neem ik aan dat het een teveel aan energie is. Of misschien verwacht je heel veel van een ritueel. Het kan ook zijn dat de krachten die je aanroept en/of opwekt in je cirkel zó krachtig zijn, dat je fysiek als het ware een shock krijgt.

Maar, het is mij nog nooit gebeurd. Ja, na de cirkel voel ik me wel een beetje... leeg, hongerig, na het aarden, maar als ik wat eet is het daarna weer goed.

Geplaatst: di sep 18, 2012 5:29 pm 

NiamhBrennaDarcy schreef:
of ben ik gewoon raar?

Nee.

Maar om antwoord te geven op je vraag: ik denk ook dat het met een overdaad aan energie te maken heeft, vooral ook omdat het door te aarden verdwijnt.
Het trillen kan dan komen doordat je voor het ritueel niet genoeg geaard hebt en in het ritueel mogelijk niet genoeg geaard bent gebleven.

Het kan ook komen, door wat Bliss ook aangeeft, doordat de energie in je lijf te hoog wordt, door wat je aanroept/opwekt. In dat geval is het verstandig dat je je rituelen aanpast tot een niveau dat je niet meer trilt en dan weer langzaam opbouwen, zodat je lichaam er aan kan wennen. Als je door zou gaan met krachten die je fysieke gestel niet aankan, dan overbelast je het en kun je chronische klachten krijgen.

Mijn advies is dus: probeer eerst de aarding goed te krijgen en helpt dat niet, neem dan wat gas terug in de rituelen en bouw het langzaam op.

Geplaatst: ma sep 24, 2012 8:50 pm 

Ik gaap altijd tegen het einde, mijn armen trillen ook. Het is gewoon je lichaam dat zegt: 'heks, het was mooi, maar vergeet niet dat je mij, je lichaam hebt!'. Het advies van Eli is zeker het onderzoeken waard, het is altijd handig om te weten waarje wel, of minder tegen kan.

Klein, ongevraagd, advies: besteed, tijdens de energie omhoog halen, extra aandacht aan je eigen energiestroming in je lichaam. Dit door bijv. bewust de energie te leiden naar lichaamsdelen, of je hele lichaam langzaam en gelijkmatig opgloeiend (visualiserend). Voel/kijk waar energie bijjou naar toe stroomt om tekorten aan te vullen en waar jij van jezelf al 'kracht' hebt zitten.

Geplaatst: vr okt 05, 2012 8:52 am 

Cake and Wine komt niet voor niks na een ritueel.

na een ritueel is het altijd goed om jezelf weer te laten "landen".
ga even rustig zitten en eet en drink wat. dit zorgt er voor dat je weer terug komt op de aarde en in het hier en nu.

ik vind het advies van famillinar een erg goed. wees bewust hoe je de energie gebruikt en hoe het stroomt.
misschien is het slim om een aantal keer een meditatie te doen op je energie.
en het aarde van jezelf tijdens het mediteren.
Als je dat namelijk goed kunt dan merk je dat je tijdens het ritueel vrijwel vanzelf gaat. tenminste dat is mijn ervaring.

ben je bekent met de 3voudige verbinding?
even in het kort: het is de verbining tussen de aarde, jou en het helal.
deze verbinding kun je het meest makkelijk tot stand brengen door je voor te stellen dat er van uit je stuitje een witte draad komt die zich zelf diep worteld in de aarde. steeds verder gaat geze wortel en heeft meerdere vertakkingen. net als de wortels van een grote boom.
voel hoe de engerie van de aarde jou lichaam vult met elke ademhaling en hoe jou energie ook terug kan vloeien naar de aarde als je uit ademt.
vul je hele lichaam met deze energie. misschien wil je het een kleur geven als je dat makkelijker vind.
stel je daarna voor dat er vanuit je kruin ook een draad om hoog gaat. en contact maakt met de wereld van hierboven. het helal of de goden wereld. net hou jij het ziet.
ook daar stroomt de energie van jou naar toe met elke ademhaling een ook van daaruit kan energie naar jou stromen.
Nu heb je een 3-voudige verbinding.

ik hoop dat je er iets aan hebt.

Geplaatst: vr okt 05, 2012 9:55 am 

Bedankt voor de antwoorden :) Ik ben nog een beetje ziek dus ik lees ze later helemaal door maar ik wilde jullie alvast bedanken :)

Geplaatst: za okt 06, 2012 1:02 pm 

Trillen is het loslaten van energie. Dit gebeurt vaak na een energetisch transformatieproces. Ik heb het ooit na een re- connection healing gehad, en het duurde ongeveer een half uur. Energiëen die te veel zijn worden door het trillen losgelaten. Zie het als het loslaten van dat wat je niet meer nodig hebt.
Biologisch gezien,is het het loslaten van adrenaline. Dit gebeurd normaal in momenten van hele diepe rust. Alle adrenaline die je door stress (om het even waar deze stress vandaan komt) hebt opgebouwd, schud je nu letterlijk van je af.
Peter Levine, een stresstherapeut uit Florida,omschreef het zo:
Als leeuwen op de savanne antilopes opjagen,krijgen ze van de hele kudde hoogstens één a twee dieren te pakken. De anderen rennen voor hun leven, naar een plek waar ze veilig zijn. Op het moment dat de rust in de kudde weer terugkeert, gaan de antilopes over hun hele lichaam trillen. Door het trillen raken ze de opgebouwde adrenaline weer kwijt.

Het heeft dus alles met ontspanning te maken. Dit blijkt ook wel uit het tweede aspect wat je aanhaalt. Wanneer je de rust hebt, ontspannen bent, kan je ook gemakkelijker naar de WC. Vandaar dat je dus na het ritueel, in rust,kan plassen of drukken.

Overigens... Die cake and wine is zeker een goed idee. Het zorgt er voor dat je weer stevig met de voetjes op de aarde komt. Maar als je direct na het ritueel gaat trillen, tril dan eerst helemaal uit. Houdt dit niet tegen, want daarmee blokkeer je een belangrijke energiestroom. Shake al die stress er maar lekker uit, en geniet van het effect. Want daarna voel je je vaak heerlijk ontspannen. Prijs je gelukkig dat je op deze mooie manier je stress mag kwijt raken. Op zo'n manier is een ritueel toch een magisch geschenk....

Lv GB

Geplaatst: wo okt 10, 2012 2:15 pm 

Bedankt :)
Cake and wine, of mijn variatie daar op, is ook in mijn ritueelopbouw verwerkt. Het is één van de standaard stappen die gedaan worden na het ritueel. Het trillen gebeurt alleen vóór de cake and wine. Het is ook absoluut geen vervelend gevoel, maar het viel me op dat het haast altijd gebeurt.

Ursus Major: Dat verduidelijkt wel wat.

Ik ga jullie antwoorden laten bezinken en er wat mee doen, heel erg bedankt :)

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur