Het is nu wo jan 17, 2018 12:19 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Engels of Nederlands?
Geplaatst: vr feb 07, 2014 8:55 pm 
Site Admin

Bij mij gaat het Engels en Nederlands vaak door elkaar heen, 't wisselt elkaar af. Zo gaat het in mijn hoofd namelijk ook vaak :) Sommige dingen vind ik mooier/beter verwoord in het Engels, andere dingen juist weer in 't Nederlands. Chants en mantra's zijn vaak in het Engels, omdat ik dat mooier vindt, maar teksten van een geleide visualisatie (degenen die ik zelf schrijf dan) meestal in het Nederlands, omdat dat makkelijker loopt op de een of andere manier.
Qua plannen, de meeste 'grote' rituelen die ik tegenwoordig doe, zijn over het algemeen met en voor andere mensen (zoals met de meetings), dus daar gaat wel wat planning aan vooraf. Spontane dingen, zoals wanneer ik buiten ben in een bos, of in het maanlicht, of bij de zee, you name it (zie je, daar gaan we, EN&NE door elkaar ;)), gaan zonder planning en veel intuitiever. Maar zijn dan vaak ook korter en minder uitgebreid (vaak ook simpelweg omdat ik geen spullen bij me heb).

Liefs,

Kyra

Geplaatst: za feb 08, 2014 11:46 am 

Bedankt voor jullie antwoorden!

Geplaatst: zo feb 09, 2014 12:10 pm 

Engels, Nederlands, of ik zeg helemaal niks!

Geplaatst: zo feb 09, 2014 10:58 pm 

Ik gebruik persoonlijk nooit Engels. Al mijn rituele, spreuken, etc zijn steeds in het Nederlands. Sommige met rijm etc, anderen dan weer totaal niet... Hangt een beetje van mijn gevoel af :)
Ik probeer zoveel mogelijk zelf te schrijven, maar gebruik regelmatig andere teksten (zowel Nederlands als Engels dan) als basis en/of inspiratie.

Rituelen gaan bij mij gepaard met heel wat planning. Ik hecht nogal veel belang aan structuur en zal ook dan alles op voorhand goed voorbereiden :) Zo kan ik me op het moment zelf meer concentreren op de intentie van het ritueel, zonder bezig te zijn met praktische zaken of zoeken naar mijn woorden.
Gebeden die wat spontaner ontstaan, verlopen minder gepland. Maar dan spreek ik ook eerder over een kort bedankje etc.

Geplaatst: di feb 11, 2014 3:18 am 

Bij mij is het ook Nederlands. Het Engels beheers ik daar niet goed voor.
En dan alsnog zou ik een andere taal verkiezen ;)

Geplaatst: di feb 11, 2014 4:38 pm 

Bij mij varieert het nogal. Als ik een ritueel schrijf om in groep te doen, is het over het algemeen in het Nederlands. Doe ik echter alleen een ritueel, zij het spontaan of op voorhand geschreven, dan komt daar al wat vaker eens Engels in voor.

How could someone love butterflies but hate moths? That's like appreciating the sun with no regards to the moon.

Having a low opinion of yourself is not modesty. It's self-destrution. - Bobby Sommer

Geplaatst: di feb 11, 2014 6:28 pm 

Als ik überhaupt al iets "ritueel-achtigs" schrijf, dan is het in het Engels. Gedichten ook (bijna) altijd, enkel m'n boeken schrijf ik in het Nederlands, aangezien ik het niet aandurf om mogelijk een flater te slaan wanneer ik eventuele grammaticale fouten maak in het Engels (natuurlijk zal het NL in mijn boek ook niet perfect zijn, maar dat is toch anders). Ik vind onze taal veel te barbaars, hard, gutturaal en lelijk. Het is dat ik ermee opgevoed ben, maar als ik de keuze had gehad, was het nooit Nederlands geworden.

Geplaatst: di feb 11, 2014 6:51 pm 

Emielio500 schreef:
Ik vind onze taal veel te barbaars, hard, gutturaal en lelijk. Het is dat ik ermee opgevoed ben, maar als ik de keuze had gehad, was het nooit Nederlands geworden.

Helemaal mee eens!

Geplaatst: di feb 11, 2014 6:59 pm 

Ik doe het steeds in het Nederlands. Ik beheers geen enkel andere taal genoeg om er naar mijn gevoel iets 'mooi' van te maken of toch niet zoals ik het wil. Zelfs in het Nederlands klinkt het nooit echt goed, dus ik schrijf ook bijna zelf geen rituelen. Ik doe liever allemaal kleine dingetjes en denk daarbij in plaats van dat ik praat of schrijf.

Groetjes Hibou

Geplaatst: di feb 11, 2014 8:06 pm 

Hibou schreef:
Ik doe het steeds in het Nederlands. Ik beheers geen enkel andere taal genoeg om er naar mijn gevoel iets 'mooi' van te maken of toch niet zoals ik het wil. Zelfs in het Nederlands klinkt het nooit echt goed, dus ik schrijf ook bijna zelf geen rituelen. Ik doe liever allemaal kleine dingetjes en denk daarbij in plaats van dat ik praat of schrijf.

Of, zoals we vaak doen bij onze jaarfeesten, jij zegt 'dat en dat en dat moet er in' en dan schrijf ik het xD werkt bijzonder goed :')

How could someone love butterflies but hate moths? That's like appreciating the sun with no regards to the moon.

Having a low opinion of yourself is not modesty. It's self-destrution. - Bobby Sommer

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur