Het is nu wo jan 17, 2018 12:13 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Doen jullie soms een ritueel voor een ander?
Geplaatst: vr jul 04, 2014 9:08 am 

Hallo,

Ik vroeg me af, zijn hier mensen die soms een ritueel doen voor een ander?

Een 2-tal jaar geleden ben ik begonnen met meer te lezen over wicca, magie, en deed ik ook af en toe een ritueel. Eerst probeerde ik er enkele uit die ik op internet had gevonden, maar die hadden geen enkel effect. Het laatste ritueel dat ik gedaan heb, heb ik daarom zelf gemaakt. Helaas ook dit keer zonder resultaat...

Vandaar dat ik me afvroeg, zou er iemand van jullie eens willen proberen om een ritueel voor mij te doen? Het gaat om een vriendschapsritueel, om de vriendschap van een bepaalde persoon te krijgen...

Ik zou je alvast zoooo dankbaar zijn!!

Liefs,

elfje

Berichttitel: Re: Doen jullie soms een ritueel voor een ander?
Geplaatst: vr jul 04, 2014 10:42 am 

Nee ik doe dat nooit. Waarom niet? Omdat je niemand kan dwingen om iets te doen. Als iemand geen vrienden met je wilt zijn, dan is dat hun keuze en daar kan je dan helemaal niets aan veranderen, zeker niet met een ritueel. Het gaat in tegen iemand zijn wil en dat vind ik fout. Ik ken natuurlijk hier de situatie niet maar als je problemen hebt met een bepaald persoon of je wilt vriendschap sluiten dan zal je dat op een andere manier moeten doen: namelijk door te praten! We hebben het geluk dat we als mensen ontzettend veel klanken kunnen produceren en een taal hebben, gebruik dat dan ook! Gewoon praten en zeggen wat je voelt kan vaak heel verassende resultaten opleveren.
Ik denk dan ook niet dat er iemand is op dit forum die voor jouw een ritueel gaat doen om een vriendschap te sluiten. Vriendschap is volgens mij echt iets dat vanuit het hart komt en niet vanuit het verstand of vanuit een ritueel. Dat kan je niet forceren.

Dus ik zou zeggen, ga gewoon even praten met de desbetreffende persoon en wie weet groeit er wel vanzelf iets ;)

Groetjes Hibou

Geplaatst: vr jul 04, 2014 10:58 am 

Ik ben het met Hibou eens, wat je wel kan proberen om vriendschap in het algemeen aan te trekken, had ik ook een keer gedaan nadat ik een ruzie had met een van mijn beste vriend, en binnen een week zag ik een stuk meee resultaat. Ik werd vrienden met andere mensen, en dat vind ik prima zo.

Geplaatst: vr jul 04, 2014 10:34 pm 

Ik sluit mij aan bij Hibou en Mele. Wij doen zo nu en dan wel rituelen voor anderen, maar dan gaat het om energie sturen om iemand te helpen. Iemands wil beinvloeden is absoluut not done in Wicca. Je kan het proberen voor eigen rekening, maar de voorbeelden die ik daarvan ken leiden of tot niets (zoals in jouw geval) of tot rampzalig resultaat op een manier waar je nooit aan gedacht zou hebben. Ze zeggen niet voor niets: pas op wat je vraagt, want je zou het wel eens kunnen krijgen.

Geplaatst: vr jul 04, 2014 10:46 pm 

Ik ben het eens met het bovenstaande. Ik vraag me ook af waarom je überhaupt iemand zou willen 'forceren' om vrienden met je te worden...

Geplaatst: za jul 05, 2014 1:06 am 

Arme meid, het klinkt misschien wel een beetje hard zo :( door iedereen wel een beetje streng aangewezen.
Wij hebben allemaal wel onze behoeftes, onze ups en downs, en uiteraard onze zondes ;)

Liefs,

Wickie

Geplaatst: wo jul 23, 2014 11:28 am 

Als iemand hulp nodig hebt denk ik niet meteen aan hulp doormiddel van magie.
Meestal is een luisterend oor en begrip al voldoende.
Niet overal moet een oplossing voor worden aangedragen..
als iemand echt direct zou vragen van: Kan je kijken of er iets is wat me een beetje kan helpen?
dan doe ik dat natuurlijk graag.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur