Het is nu do jul 19, 2018 5:09 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Ritueel voor iemand inzicht, begrip, communicatie te geven
Geplaatst: zo jul 13, 2014 9:43 am 

Hallo,

Vraagje, is er ook een ritueel om iemand inzicht te laten inzien. Als er een heftige ruzie is geweest? Ik wil iemand dus niet dwingen. Alleen inzicht te geven of mogelijkheid dat er weer communicatie komt tussen mij en de persoon. Ik las ergens dat dit wel mogelijk is omdat je niet iemand dwingt. Heeft iemand een ritueel voor mij, wat ik dan beste kan doen?

Dank je wel!

Berichttitel: Re: Ritueel voor iemand inzicht, begrip, communicatie te gev
Geplaatst: zo jul 13, 2014 2:55 pm 

Om echt te kunnen werken moet een ritueel uit jezelf komen. Je moet er een mee zijn. Andermans rituelen overnemen heeft dan ook weinig zin. Rituelen leer je door ervaring, in een groep of alleen, maar nooit uit een boekje of door kopieren. Het is dan effectiever om zelf iets te verzinnen en je door je intuitie te laten leiden.

Geplaatst: zo jul 13, 2014 3:05 pm 

Bestaande rituelen kunnen uiteraard wel inspireren.
Bedenk hoe je een ritueel vorm wilt geven. Wil jij de Godin en God aanroepen? De elementen? Gebruik je daar dan symbolen of kaarsen voor? En welke tekst spreekt je aan?
Of trek je liever alleen een circel en hou je het lekker basic? En hoe trek je die cirkel dan? En gebruik je daar een tekst bij?

Ik zou je willen aanraden eerst voor jezelf een basisritueel te verzinnen waarmee je heilige ruimte schept en jezelf focust. Het opbouwen van een cirkel vindt je overal terug, op internet en in boeken. Ideetjes genoeg....

Het idee van magie is dat je door gedachtekracht een verandering bewerkstelligt in de werkelijkheid. Kaarsen branden, woorden spreken, handelingen verrichten, deze dingen doen het niet voor je. Ze zijn er enkel om jouw gedachten op het doel te richten.

Ik geloof ook niet dat spreuken in een vreemde taal werken, maar dat zullen anderen weer met mij oneens zijn.

She is the Goddess of all that is

Geplaatst: zo jul 13, 2014 3:12 pm 

Bedankt voor jullie reactie.

Ik vind het( misschien raar) wel lastig om een spreuk te maken. Want hoe weet ik of het werkt? Ik heb het liefst wel basic, denk dat een kaars wel mooi symbool is en herhalen lijkt mij effectiever en een spreuk wat rijmt. Liefst in het nederlands.
Maar hoe weet ik of het goeie doe zeg maar? Zou wel graag een voorbeeld spreuk willen zien en daarvan dan het eigen maken.. kan dat ook?

Geplaatst: zo jul 13, 2014 7:10 pm 

Google is your friend :-).
Ik bedenk teksten doorgaans zelf.

Het herhalen zou je kunnen zien als een brug van gedachte naar realiteit.
Zowel herhaling als rijm dienen om de geest af te stemmen en te focussen.
Belangrijk is dat de spreuk voor jou lekker loopt. In de juiste toestand zal je de spreuk herhalen terwijl je op één of andere manier amper doorhebt wat je zegt. Wanneer ik op zo'n moment mijn focus loslaat en weer naar de woorden luister, struikel ik snel over de woorden of aarzel ik. Je moet durven loslaten, vertrouw jezelf.

Dit kan je niet zomaar, er is wel wat oefening voor nodig.

Geplaatst: zo jul 13, 2014 8:07 pm 

Via google kan ik geen spreuk vinden die inzicht, communicatie versterkt tussen 2 mensen die in een conflict zitten. Heb echt erg gezocht. Heb je een tip wellicht?

Goede ja, zo ga ik het zien. Dat vind ik ook belangrijk dat het lekker loopt, dat ik het snel kan onthouden en dat het duidelijk is in paar zinnen.
Loslaten en jezelf vertrouwen is hele goede idd hahha..

Geplaatst: ma jul 14, 2014 12:33 pm 

Gebruik woorden die deze betekenis voor jou hebben.
Ik heb verder geen teksten voor je. Zoals ik zei, deze zijn persoonlijk.

Als ik iemand niet ken, zal ik ook geen spreuken of rituelen gaan voorschrijven. Ik kan de situatie niet beoordelen.

Sorry maar je zult je eigen weg hierin moeten zoeken.

Wat ook wel eens wil helpen: de mensen in kwestie vragen waar ze nu in godsnaam mee bezig zijn en of ze toch niet eens even volwassen kunnen doen. Doet wonderen.

Geplaatst: ma jul 14, 2014 7:42 pm 

Uh ik bedoelde niet dat jij het voor mij moet gaan schrijven. Dacht misschien had je iets gevonden via google wat je toevallig kende.

En ik heb natuurlijk al contact gezocht met die persoon ;-)

Geplaatst: vr jul 18, 2014 1:31 pm 

Ik google niet voor mijn spreuken, die verzin ik zelf ;-).

Ik denk dat je niet helemaal begrijpt hoe het werkt. Dat is niet erg, een misverstand is normaal in de occulte wereld. Je wil door een ritueel een verandering bewerkstelligen in de realiteit. Dit is een taak van grote proportie. Het kost tijd om je af te stemmen, jezelf te leren kennen, je magie te leren kennen en je je eigen ethiek eigen te maken van het inmengen in de werkelijkheid.
Ik kan je een heel ritueel geven (ik heb boeken vol rituelen en ik weet vrijwel zeker dat jouw verzoek ertussen staat), maar als ik zeg: "Gebruik die kaars bij die maanfase, met die woorden en die wierook."
Nou, dan volg je alle instructies gedetailleerd op. Maar dan heb je een kaars, wat woorden en een wierookje. Dat haalt niet veel uit. Voorbeeldje: je hebt een spreuk om iemand te genezen. Je leest die nonchalant voor aan een vriendin. Gebeurt er dan iets? Natuurlijk niet. Maar het wordt een heel ander verhaal als diezelfde woorden uitgesproken worden tijdens een intensief ritueel. Dan krijgen ze betekenis. De symbolen ontlenen hun kracht aan de intentie. Zij zijn een middel om de intentie te richten en daarmee de gedachte om te vormen tot realiteit.
En die intentie, die macht, daar moet je mee bekend zijn wil je de symbolen (woorden, kaarsen) hun betekenis mee kunnen geven.
Jij begint meteen met het ritueel. Werk eerst aan je eigen kracht en werk van daaruit. Als je echt geen ritueel of spreuk zelf kan verzinnen (eventueel met wat inspiratie uit boeken, zoals de betekenissen van kleuren), ben je er blijkbaar niet klaar voor.
Spreuken/rituelen kopieren zonder noodzakelijke basis noem ik ook wel 'toveren op recept'.
En recepten werken beter met koekjes ;-).

Ik ga je nu aan je lot overlaten. Vind je eigen weg!!!

Geplaatst: vr jul 18, 2014 1:56 pm 

Mooi gezegd Diana

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur