Het is nu do dec 13, 2018 4:58 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Ritueel voor iemand inzicht, begrip, communicatie te gev
Geplaatst: za jul 19, 2014 8:41 am 

Tja roclaire, ook ik sluit me bij Diana aan.... zelf voer ik bijna nooit een (groot) ritueel uit, puur omdat ik niet het gevoel heb daar innerlijk al klaar voor te zijn... dat is iets voor de toekomst voor mij. Misschien voor jou ook. Dat helpt je natuurlijk niet bij deze specifieke situatie, maar die zal zich dan zonder hocus pocus moeten oplossen. Wellicht heeft het alleen wat tijd nodig.

Geplaatst: za jul 19, 2014 9:35 am 

Diana,

Bedankt voor je uitleg!

Maar ik denk dat je mij alsnog niet snapt. Ik besef zeer goed dat je het zelf moet doen, ik bedoelde alleen ter inspiratie want via google etc kan ik geen 1 spreuk, ritueel vinden wat daar over gaat. Als ik een voorbeeld zou hebben dan zou ik mijn eigen woorden in kunnen toepassen. Ik weet al dat ik graag met kaarsen werk, kleuren waar ik kracht uit haal maar ook mee krijg.
Ben er zeker wel klaar voor maar zoals ieder leerling is het fijn om beetje voorbeelden te hebben en dat dan eigen te maken snap je wat ik bedoel?

liefs!

Geplaatst: zo jul 20, 2014 8:51 pm 

Overal kun je wel basisrituelen vinden. Dit kun je dan aanpassen aan de situatie.
Zo kom je niet verder. Ik zou zeggen: oefen eens met een basisritueel: cirkel trekken, elementen aanroepen. Dan krijg je wat meer voeling ervoor. Grote kans ook dat je dan intuitief een goed idee voor een passend ritueel krijgt.

Voor ideeën voor niet al te ingewikkelde rituelen ben ik altijd een fan van Joke en Ko Lankester. Zij geven ook een cursus trouwens (als ze dat nog doen), ik meen die vraag ook ergens te hebben gelezen.

Wil je toch graag voorbeeldrituelen hebben die zich specifiek ergens op richten, dan kan ik je bijv aanraden:
Spells for the Solitary Witch - Eileen Holland (weet niet of er een NL vertaling is, denk van niet)
Planetary Spells & Rituals - Raven Digitalis (geen NL vertaling. Dit boek is dus toegespitst op het astrologisch afstemmen van rituelen, maar het gaat er voor jou om dat er VEEL rituelen instaan)

Verder denk ik dat je aardig wat inspiratie kunt ontlenen aan:
Het Groot Handboek voor de Heks - Pamela Ball (bespreekt uitvoerig het voorbereiden en uitvoeren van een cirkel)

She is the Goddess of all that is

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur