Het is nu do dec 13, 2018 6:03 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Curses/vloeken en hexes/beheksingen
Geplaatst: di okt 21, 2014 4:53 pm 

Phaedrus schreef:
Door een syteem bewust te ontkennen maak je juist deel uit van dat systeem. [...] In discussies met mensen die in andere culturen zijn opgegroeid heb ik pas echt ervaren hoe groot en fundamenteel dergelijke geintegreerde systemen zijn. Er zijn dus inderdaad mensen die hun kinderen opvoeden om vroegtijdig te sterven. [...] Loskomen impliceert helaas geen bevrijding, hetgeen maar al te duidelijk blijkt uit het lot van onze helden (?!) in Syrie.

Haha ik ben het te makkelijk met je eens, en heb tot op heden nog geen antwoord gevonden op de vraag of je echt jezelf kan bevrijden van ethiek haha. Lastig lastig, wel zeer mooie nuttige gedachten dunkt me. Misschien is bij het overwegen van een vloek wel niet de ethiek zelf maar het overpeinzen ervan juist erg belangrijk.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn GMT + 1 uur