Het is nu do dec 13, 2018 5:29 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Ouija bord is binnen
Geplaatst: za okt 11, 2014 2:48 pm 

Dit is mijn nieuwe, en eerste, ouija bord, met ronde planchet. Klik op foto voor groter beeld.
Ik heb het gevonden op ebay in Engeland en hij is ongeveer 50 bij 50 cm.

Afbeelding

Eigenlijk heb ik hem gekocht voor decoratie redenen. Er zijn regels over hoe het te gebruiken; http://www.wikihow.com/Use-a-Ouija-Board En er zijn nog al wat regels om niet te doen; http://www.answers.com/Q/What_are_the_r ... ija_boards

Gezien de regels kan ik hem maar bter niet gebruiken om geesten te spreken, ik woon alleen. Maar weet iemand ook of het te gebruiken is voor andere dingen. Of wat zou er bijvoorbeeld kunnen gebeuren als ik er mijn Tarot lezing op doe. Worden mijn Tarot kaarten dan behekst ofzo?

Berichttitel: Re: Ouija bord is binnen
Geplaatst: za okt 11, 2014 5:51 pm 

Dat is nu iets wat ik niet zou doen de kaarten en het ouija bord moeten gescheiden blijven.
Het zijn 2verschillende orakel soorten de tarotkaarten zijn veilig, en het ouijabord het gevaarlijkst.
Ik weet niet wat voor effect het zou geven als je de kaarten op het bord legt. Maar dat is de geesten uitdagen denk ik.

zware tijd,
hoop,
licht,
op de loop,
liefde op het eerste zicht.
de waarheid blijft verborgen,
verborgen door de staat,
waarom leven de armen in ieder land op straat,
verdriet,
een traan,
een leven dat weer moet gaan.

Berichttitel: Re: Ouija bord is binnen
Geplaatst: za okt 11, 2014 7:57 pm 

Een ouija bord is net als tarot een hulpmiddel om je open te stellen voor je eigen onderbewuste, entiteiten om je heen, of een god / godin. Het bord zelf doet niks, jij doet wat met het bord. Het bord zelf is dus ook niet gevaarlijk. Wat je er mee doet kan wel gevaarlijk zijn. Er is natuurlijk een heel groot verschil tussen je overleden oma contacteren omdat je het gevoel hebt dat ze je nog wat wil vertellen, en een random entiteit oproepen voor de leukigheid (ik ben al geirriteerd als ik gebeld wordt door een of ander telecommercie bedrijf)..

In theorie zou het daarom geen probleem zijn om het ouija bord als onderlegger te gebruiken bij tarot. Ik zou het zelf niet doen, voornamelijk omdat ik veel eerbied voel voor mijn werktuigen.

Om het in combinatie te gebruiken is weer wat anders, tarot en ouija hebben hele verschillende doelen. Ik denk niet dat het goed combineert. Of er moet een geest in de buurt zijn die graag wil dat je een tarot legging doet ;)

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur